Jouw 5 favoriete games ooit?

Nee maar heb beide wel al op mijn steam account. Ga er ooit eens aan beginnen :)
Ja wou het net vermelden gezien deel 2 op zijn goedkoopst is momenteel met de "War of the Chosen" uitbreiding (14euro voor de geïnteresseerden).

Gears Tactics is idd wel nice, hele goede toegankelijke intrede als tbs, maar het geheel mist wel een "edge" zoals in Fire Emblem of Xcom.

Mijn favorieten games waar ik vooral vroeger het meeste tijd instak waren:

1. Gta Vice City
Een van de eerste games die ik speelde op mijn playstation 2. Nu speel ik het soms nog op de iPad met een xbox controller ik kan me er nog steeds mee vermaken pure nostalgie.

2. Runescape
Een van de eerste online games die ik ooit speelde. Zoveel leuke herinneringen aan mensen leren kennen die ik nu soms nog spreek.

3. Guild Wars
Ik was meer bezig met het maken van een goede guild dan dat ik met het spel zelf bezig was. Vooral dat vond ik er het tofste aan.

4. World Of Warcraft
Na Guild Wars overgestapt naar World Of Warcraft dit voelde zoveel grootser aan. De grote werelden en dat je tijdens de Quests gewoon andere mensen kon tegenkomen, dit ging in Guildwars helemaal niet.

5. Fortnite
Iets wat ik nu af en toe speel. En waar ik me best nog mee kan vermaken aangezien ik nu niet echt meer met games bezig ben.

Altijd moeilijk om een top 5 op te stellen, maar bij deze toch een poging!

1. World of Warcraft
Game die ik het meeste gespeeld heb in mijn leven. Zoveel mensen leren kennen, zoveel hilarische momenten in meegemaakt. Dat en de uitgestrekte wereld die, back in the vanilla days, echt indruk maakte op mij zorgt ervoor dat dit spel altijd in mijn top 5 moet staan. Gestart op dag 1 en ik speel het nog steeds!

2. Final Fantasy VII
Eerste FF game die ik gespeeld heb en het was onmiddellijk raak. Ik had een uurtje gevolg bij een vriend en dat was reden genoeg om te zeuren bij mijn ouders tot ik uiteindelijk een PSX kreeg voor mijn verjaardag. Het meeslepende verhaal in combinatie met de magics en summons, zalig! De remake is sterk, maar komt voor mij toch niet in de buurt van het origineel.

3. Quake 2
Mijn eerste multiplayer ervaring. In de tijd dat Clanbase the place to be was, Telenet nog games.telenet.be was en er dedicated servers waren voor DM, tourneys en dergelijke. Geweldige tijden in beleefd!

4. Dungeon Keeper
Ik hou van building games. Dungeon Keeper was zo'n spel met een zalige twist er aan. Je dungeon beginnen bouwen en dan zien uitgroeien tot een supersterk oord van verderf vol donkere humor en coole critters. Veel uren aan versleten!

5. The Witcher 3: Wild Hunt
Lang getwijfeld tussen deze of eentje uit de Elder Scrolls reeks. Uiteindelijk voor deze gekozen omdat ik er net dat tikkeltje meer van genoten heb. Geralt is een geweldig personage, het verhaal neemt je onmiddellijk mee en de graphics zijn vandaag nog steeds top!

Dikwijls iets oudere titels voor mij, ik heb er dan ook al enkele jaren als gamer op zitten. ;) Nog enkele eervolle vermeldingen en dan laat ik jullie met rust! Football Manager, International Superstar Soccer, Final Fantasy VIII, Skyrim, Morrowind, KOTOR 2, Guild Wars, LOTRO, NBA 2k, Assassin's Creed Odyssey, GTA Vice City. En ik vergeet er sowieso nog enkele. Bedankt voor deze thread, nostalgia is altijd leuk! :D

4. Dungeon Keeper
Ik hou van building games. Dungeon Keeper was zo'n spel met een zalige twist er aan. Je dungeon beginnen bouwen en dan zien uitgroeien tot een supersterk oord van verderf vol donkere humor en coole critters. Veel uren aan versleten!
Oh ja, vroeger echt uren versleten aan dit spel!!! soms ook gewoon de vijand bijna dood doen (nog 1 of 2 enemies overlaten) en dan gewoon uw hol gigantisch uitbreiden en uw imps goed wat rammel geven :devilish:

Als je dat in het Nederlands installeerde, kreeg je soms wel geniale commentaar. "Je dondersteentjes worden aangevallen" wanneer die imps werden aangevallen. De eerste keer dat ik dat hoorde, stond ik daar O_o

Als je dat in het Nederlands installeerde, kreeg je soms wel geniale commentaar. "Je dondersteentjes worden aangevallen" wanneer die imps werden aangevallen. De eerste keer dat ik dat hoorde, stond ik daar o_O
Lol, wist zelfs niet dat het spel in het Nederlands beschikbaar was.

Dungeon Keeper...Nog gewonnen met de PC Gameplay omdat we alle secret levels van Blood instuurden. Zalige tijden :)

Pure nostalgie eigenlijk

1. Crash Bandicoot Team Racing op de PS1. Veel van m'n vriendjes hadden die destijds ook, iedereen kende het.
2. Ratchet and Clank 1-2-3 zoals hierboven.
3. Runescape. Veel slechte toetsen voor gemaakt, nachten doorgamen tot de ochtend tot pissen in een fles
4. Horizon Zero Dawn. Boogschieten is hier zo goed uitgewerkt.
5. God of War - Spiderman - Injustice 2.

Spellen die voor mij veel betekenden (ik weet het, geen top 5 )
Single Player:
- Pokémon Red (tja, die hype hé)
- The Legend of Zelda: Ocarina of Time (een ongelooflijk avontuur)
- Banjo Kazooie / Tooie (erg leuke platformers)
- Conker's Bad Fur Day (moeder had dit eens gekocht voor mijn verjaardag, maar ze wist niet dat het een spel voor volwassenen was)
- Donkey Kong 64
- Skies of Arcadia (was voor mij 1 van de beste JRPG die ik heb gespeeld)

Multiplayer / Couch Gaming:
- Soldier of Fortune 2
- Team Fortress Classic
- Quake 3 Arena
- Unreal Tournament '99
- Phantasy Star Online Episode I en II
- Super Smash Bros Melee
- Timesplitters: Future Perfect
- De eerste 3 Mario Party spellen (met pijnlijke duimen nadien)

Laatst bewerkt:
1. Age Of Empires II (DE)

Vroeger veel in LAN gespeeld met m'n maten en tegenwoordig spelen we altijd Team ranked. Het enige spel
dat ik nu ook nog altijd speel.

2. Rollercoaster Tycoon
3. SimCity 4
4. Pokemon Yellow
5. GTA Vice City

Ik heb twee gameperiodes gehad. Die van mijn eind lagere school tot mijn begin unief jaren (98/99) en dan vanaf pakweg 2006 tot nu (and beyond). Kga dus twee lijsten geven :D

OLDSKOOL

1. The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time
2. Super Mario World
3. Final Fantasy VII
4. The Legend Of Zelda: Link To The Past
5. Secret Of Mana

NEWSKOOL

1. Horizon: Zero Dawn
2. Super Mario Galaxy
3. Mass Effect 2
4. Assassin's Creed: Brotherhood
5. GTA IV

Inzake de nieuwere games ook eervolle vermeldingen voor God Of War en The Witcher 3.

1. Final Fantasy 7
2. Ocarina of Time
3. Resident Evil 2 (de orginele, niet de remake. De remake is top gedaan, maar ik verkies toch het clunky oude PSX spel dat ik speciaal in NTSC-US import had gekocht)
4. Resident Evil 4
5. Tales of Symphonia

Qua "compleet grijs gespeeld tot de cd uiteen viel" zal dat toch wel mijn top 5 zijn

Eervolle vermeldingen

Silent Hill (het eerste echte survival horror spel in mijn ogen. Mason was een loser die geen 2 kogels recht kon schieten, wat het echt spannend en frustrerend maakte)
Twisted Metal 2: World Tour (hands down de beste van de reeks. als ge u hier niet mee kunt amuseren kunt ge het met niks)
Shenmue 1 & 2 (wat was ik blij dat ik een dreamcast had. zo een fucking topspel)
Metroid Prime 1 & 2
Tomb Raider 2 (mijn absolute favoriete van de classic tomb raiders)
Legend of Zelda: The Wind Waker (fantastische storyline, cell shading vond ik wat minder)
Legend of Zelda: Twilight Princess
Ikaruga
Dark Souls
Max Modderfokking Payne
Diablo 2: LOD (achteraf gezien eigenlijk geen bijster goed spel, maar briljant in online co-op)
The Secret of Monkey Island (favo point & click ever)
Grim Fandango (net nog de remastered opnieuw gespeeld)
Mario Kart:Double Dash (hands down de beste mario kart)
Final Fantasy 8 (ik zet deze net onder FF7)
Tony Hawk 1,2,3 (hierna is de reeks echt serieus bergaf gegaan, maar met deze heb ik mij echt rot geamuseerd)
Metal Gear Solid
GTA3/4
Forza 4 (voornamelijk online dan)
Soul Reaver 1 & 2
Sekiro
The Witcher 3
Tenchu 1 & 2
Bushido Blade (als ge iemand geduld en timing wilt bijbrengen is dit uw tool)

1. Fallout 3
  2. TES: Skyrim
  3. Terraria
  4. TES Online
  5. Dark Souls 3
  • The Outer Worlds
  • Half-life 2
  • Portal 2
  • Dishonored
  • Papers, Please
  • Minecraft
  • Left 4 Dead 2
  • TES: Morrowind
  • TES: Oblivion
  • Burnout Legends (Bevat echt goeie muziek)
  • CS:Go
  • Battlefield 3
  • Hitman game
  • Spyro games
  • Firewatch
  • Red Dead Redemption
  • Star Wars Jedi: Fallen Order
  • Star Wars Battlefront 2
  • Alle Fallout Games
  • Pokémon yellow
  • Metro 2033
  • Mario party