Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Nee danku, ik zie het al voor mij. Zit ge gezellig van uwe crème glace te eten terwijl madame niets moest hebben, kijkt ge ne seconde weg en is er plots nen bol half opgelikt. Ik pas.
Dat is ook EXACT het eerste wat in me opkwam toen ik het zag :unsure:

De papa heeft sinds zaterdag de griep. En zoals dat bij mannen gaat, is het met veel drama en gedoe 🙄. Ik had daarstraks een jammerende baby van 36 jaar die niet wist waar kruipen van de oorpijn na zijn neus te snuiten, moest wel 10 keer controleren of zijn oor niet bloedde want zijn trommelvlies was sowieso gesprongen of toch zeker minstens gescheurd!
Wrm krijg ik dit gevoel bij op als ik dat lees..

Agressieve vloerder die mij van de trap wou duwen en buiten de werf mij in elkaar kloppen :wallbash:.
Was bezig met tractiekabels op m'n lift te plaatsen, lift staat dus vast op het hoogste verdiep.
Dit wil zeggen dat ik een aantal keer met de trap naar beneden/boven moet, net wanneer hij de traphal aan het vloeren was.
Ik vraag of het OK is dat ik nog 3x passeer. Hij vliegt meteen uit en roept dat er niemand meer door mag want hij beslist wie wel en wie niet.
Ok, ik zeg ja sorry maar het kan even niet anders. Plots begint ie mij uit te dagen en maakt aanstalten om mij van de trap te duwen met daarbij het geroep 'maak dat je weg bent of ik smijt je naar beneden'. Ik zeg rustig, ja oke doe maar zeker dan :unsure:.
Plots komt ie nog dichter en bijna neus aan neus "ik ben niet bang van u hoor, anders buiten uitvechten kom dan hé".

Man man, ik had mijn vrijdag toch anders voorgesteld deze ochtend om 6 uur.
Uiteraard meteen mijn teamleader op de hoogte gebracht en gewoon rustig vertrokken.
Sommige mensen hebben echt een kort lontje zeg.

Laatst bewerkt:
Dat speedpedelecs een legaal vervoersmiddel zijn. Hoe komen ze daar eigenlijk op.
Wat een gevaar op de weg die dingen.
Van de week kwam er ook weer ene de bocht uit geknald. Kon m maar net ontwijken met de wagen.
Daar gaan nog veeeel accidenten mee gebeuren.

Mijnen overbuur heeft ook zo'n hond. Mijnen overbuur heeft een kamertemperatuur IQ. Mijnen overbuur laat die hond loslopen in de straat als er kinderen aan het spelen zijn. Mijn zoon, die dan 4 jaar was, had schrik. Terecht, dat beest is 2x zo groot.

'Ge moet gewoon blijven stilstaan manneke, die doet niets hoor'.

Ik heb hem dan toch ook kortaf gezegd dat zo'n beest aan een leiband hoort en niemand zou moeten stilstaan omdat uwen hond los rondloopt. Idioot.

"Die doet niets hoor". Totdat m wel iets doet natuurlijk. Voorbeelden genoeg van helaas.

Dat speedpedelecs een legaal vervoersmiddel zijn. Hoe komen ze daar eigenlijk op.
Wat een gevaar op de weg die dingen.
Van de week kwam er ook weer ene de bocht uit geknald. Kon m maar net ontwijken met de wagen.
Daar gaan nog veeeel accidenten mee gebeuren
Met een auto kan je ook tegen 120km/u door de bebouwde kom rijden.
Gaan we deze dan ook verbieden?
Het is de persoon die ermee rijdt die het probleem is en niet het vervoersmiddel.

Agressieve vloerder die mij van de trap wou duwen en buiten de werf mij in elkaar kloppen :wallbash:.
Was bezig met tractiekabels op m'n lift te plaatsen, lift staat dus vast op het hoogste verdiep.
Dit wil zeggen dat ik een aantal keer met de trap naar beneden/boven moet, net wanneer hij de traphal aan het vloeren was.
Ik vraag of het OK is dat ik nog 3x passeer. Hij vliegt meteen uit en roept dat er niemand meer door mag want hij beslist wie wel en wie niet.
Ok, ik zeg ja sorry maar het kan even niet anders. Plots begint ie mij uit te dagen en maakt aanstalten om mij van de trap te duwen met daarbij het geroep 'maak dat je weg bent of ik smijt je naar beneden'. Ik zeg rustig, ja oke doe maar zeker dan :unsure:.
Plots komt ie nog dichter en bijna neus aan neus "ik ben niet bang van u hoor, anders buiten uitvechten kom dan hé".

Man man, ik had mijn vrijdag toch anders voorgesteld deze ochtend om 6 uur.
Uiteraard meteen mijn teamleader op de hoogte gebracht en gewoon rustig vertrokken.
Sommige mensen hebben echt een kort lontje zeg.
Dus je vraagt of je erdoor mag en hij zegt nee en je doet het toch?
Zijn reactie is bijlage niet oké he maar zou ook wel ff zuchten 😜

Dus je vraagt of je erdoor mag en hij zegt nee en je doet het toch?
Zijn reactie is bijlage niet oké he maar zou ook wel ff zuchten 😜
Wat moest ik doen? Van het 4de naar beneden springen omdat hij de traphal aan het vloeren is? Ik denk het niet.
En even zuchten is nog iets anders dan mij fysiek en verbaal aanvallen.

Soms heb je ook zo'n dingen als werfvergaderingen, waar bijv een werfleider gaan melden is, op vrijdag vloeren we de traphal en voor geen waarom mag iemand daar door!

Dan kan je gewoon melden, sorry, vandaag vloer ik hier, is besproken op de werfvergadering oprotten makker.

Als jij gaat wandelen over vers geplaatste tegels is die mens zijn werk ook gewoon "verbrod", wat natuurlijk nooit fysiek/verbaal gedoe rechtvaardigt.

Planning-communicatie..

Met een auto kan je ook tegen 120km/u door de bebouwde kom rijden.
Gaan we deze dan ook verbieden?
Het is de persoon die ermee rijdt die het probleem is en niet het vervoersmiddel.
Wat ik vooral bedoeld is dat die dingen niet gemaakt zijn voor die snelheid.
Een fiets die 45 km per uur haalt is absurd. En velen gaan duidelijk sneller.
Als je daarmee een accident krijgt gaat het meestal niet goed lopen.
En iedereen die ermee rijdt gaat uiteraard tegen de max snelheid en daar verwachten de meeste andere weggebruikers zich niet aan.

Ik weet toch niet wat er met de generatie 30-40j oud aan de hand is. Ik krijg altijd van die rare vragen van hun.

1 van hun stuurt mij om 1h30 in de nacht dat ze gezien hebben dat we een zwembad hebben (duh welk lodge/hotel in een warm land heeft dat niet) met de vraag of ze boeken of ze dan in dat zwembad mogen zwemmen dan.

Nee mens het zwembad met water is art. Het is alleen maar voor foto’s van te nemen en voor de rest zo ver weg van te blijven.

Dacht eerst om dit uur ze moet stoned zijn maar ligt meer aan verschil in tijdszone.
Nu niet voor het een of ander, maar wij hebben eens een ding gehuurd via airbnb met zwembad dat gedeeld werd met de eigenaars. In de advertentie stond dat de uren waarop het zwembad gebruikt kon worden kon afgesproken met de eigenaars, en toen we dat deden bleek dat we het zwembad helemaal niét konden gebruiken omdat de eigenaars er op dat moment ook zouden zijn. Dus zelfs niet even een uur ofzo... Ja hallo, ik was blij dat we nog gratis konden annuleren :p

En iedereen die ermee rijdt gaat uiteraard tegen de max snelheid en daar verwachten de meeste andere weggebruikers zich niet aan.
Een speedpedelec staat dan ook geclassificeerd als bromfiets, en vereist een rijbewijs en nummerplaat. Je moet het dus eerder zien als de opvolger van iets als een peugeot fox, wat quasi een even gevaarlijk ding is om accidenten mee te hebben.
1744582779600.png

Als speedpedelec rijder dat laatste vooral.

Maar dat ligt imo een even groot aandeel aan de andere weggebruikers als ze geen rekening houden met de snelheid van een speedpedelec of dat ze de regels niet kennen, dat een speedpedelec op de baan mag in een zone 50.

Die dingen zijn net gemaakt voor die snelheden :ROFLMAO:

Als speedpedelec rijder dat laatste vooral.

Maar dat ligt imo een even groot aandeel aan de andere weggebruikers als ze geen rekening houden met de snelheid van een speedpedelec of dat ze de regels niet kennen, dat een speedpedelec op de baan mag in een zone 50.
Even tussen ons: Ge zijt zelf steeds de eerste om op dit forum mensen te beschermen omdat we 'rekening moeten houden met hun situatie'. Ik vind het dus absurd dat ge dit statement maakt, terwijl ge op een speedpedelec even goed defensief kunt rijden. Als ge u van den domme zoudt houden, kon ik u nog enigszins verdedigen, maar ge toont dat ge weet dat sommige weggebruikers nog steeds niet verwachten dat iets wat er van een afstandje als een stadsfiets uit ziet plots 45 km/u rijdt. Het kan goed zijn dat ge in uw recht zijt, maar daar hebt ge weinig aan als ge in een urne of 2 meter onder de grond belandt.

Niemand dwingt u om tegen 45 km/u over een fietspad te sjezen wanneer ge opritten van huizen passeert en het ook gevaarlijk is op de baan. Rijd dan gewoon wat trager op het fietspad. Ik fiets met de koersfiets ook een stuk trager dan ik zou kunnen wanneer ik in zulke situaties zit. Ik zie niet in waarom ik daar op de speedpedelec plots wel sneller zou gaan rijden.

En pas op, ik zeg niet dat ge nergens uw topsnelheid moogt rijden. Hou dat gewoon voor de plekken waar het veilig kan.

Even tussen ons: Ge zijt zelf steeds de eerste om op dit forum mensen te beschermen omdat we 'rekening moeten houden met hun situatie'. Ik vind het dus absurd dat ge dit statement maakt, terwijl ge op een speedpedelec even goed defensief kunt rijden. Als ge u van den domme zoudt houden, kon ik u nog enigszins verdedigen, maar ge toont dat ge weet dat sommige weggebruikers nog steeds niet verwachten dat iets wat er van een afstandje als een stadsfiets uit ziet plots 45 km/u rijdt. Het kan goed zijn dat ge in uw recht zijt, maar daar hebt ge weinig aan als ge in een urne of 2 meter onder de grond belandt.

Niemand dwingt u om tegen 45 km/u over een fietspad te sjezen wanneer ge opritten van huizen passeert en het ook gevaarlijk is op de baan. Rijd dan gewoon wat trager op het fietspad. Ik fiets met de koersfiets ook een stuk trager dan ik zou kunnen wanneer ik in zulke situaties zit. Ik zie niet in waarom ik daar op de speedpedelec plots wel sneller zou gaan rijden.

En pas op, ik zeg niet dat ge nergens uw topsnelheid moogt rijden. Hou dat gewoon voor de plekken waar het veilig kan.

Hij heeft het (terecht) over dat sommige automobilisten heel agressief kunnen zijn tov iemand op een speed pedelec die in een zone 50 op de baan rijdt. Expres heel dicht inhalen, gatplakken, claxxonneren, roepen, ...

Dit omdat die automobilisten niet weten dat iemand met een speed pedelec daar gewoon mag rijden. In Antwerpen-centrum willen ze het zelfs verplichten.

De enige reden dat het soms gevaarlijk is op de baan is door idioten die het verkeersreglement niet kennen.
Dus waarom zou ik als speed pedelec rijder mij moeten opofferen door trager op een fietspad te rijden voor die paar idioten?

Nu, ik heb er zelf persoonlijk nog geen last van gehad. Gelukkig!

Ik heb persoonlijk liever dat die dingen op de baan rijden...
Hier rijden ze nog te vaak op het fietpad waardoor ik toch al ferme maneuvers heb moeten maken om eentje te ontwijken toen ik naar rechts wou afslaan en "nog zeeën van tijd had voor die fietser mij zou kruisen" om dan te beseffen dat het eentje was tegen 45km/u en die er wel heel snel was.

Volledig akkoord dat ge uw snelheid moet aanpassen aan de omstandigheden, net zoals je dat doet met een wagen of elk ander vervoersmiddel.
En ge hebt in het verkeer altijd cowboys zitten, dat staat eigenlijk los van op welke manier ze zich in het verkeer begeven.

Mijn opmerking ging eigenlijk over mijn ervaringen als ik juist wel defensief rij, of (in mijn ogen) mij aanpas aan het verkeer, maar dan wel getoeter en gewuif langs allen kanten krijg van andere weggebruikers omdat ik ervoor kies niet op het fietspad te rijden in een zone 50, maar op de weg omdat het fietspad op die plaats niet geschikt is om 45 te rijden.

Hij heeft het (terecht) over dat sommige automobilisten heel agressief kunnen zijn tov iemand op een speed pedelec die in een zone 50 op de baan rijdt. Expres heel dicht inhalen, gatplakken, claxxonneren, roepen, ...
De oorspronkelijke post was dit:

Daar gaan nog veeeel accidenten mee gebeuren.
Hij beschrijft een situatie waarin iemand op een speedpedelec een gevaarlijke situatie creëerde, niet omgekeerd.

En ja, dat alle speedpedelecs over dezelfde kam gescheerd worden, is imo fout van de poster hoor. Voor mij mogen speedpedelecs gerust blijven bestaan, en zeker als ze er voor zorgen dat er minder auto's op de baan zijn. Als je gewoon de flow van het verkeer volgt, is de autobestuurder ook een dwaas als die vindt dat je in de weg rijdt.

Volledig akkoord dat ge uw snelheid moet aanpassen aan de omstandigheden, net zoals je dat doet met een wagen of elk ander vervoersmiddel.
En ge hebt in het verkeer altijd cowboys zitten, dat staat eigenlijk los van op welke manier ze zich in het verkeer begeven.

Mijn opmerking ging eigenlijk over mijn ervaringen als ik juist wel defensief rij, of (in mijn ogen) mij aanpas aan het verkeer, maar dan wel getoeter en gewuif langs allen kanten krijg van andere weggebruikers omdat ik ervoor kies niet op het fietspad te rijden in een zone 50, maar op de weg omdat het fietspad op die plaats niet geschikt is om 45 te rijden.
Dan zijn we het eens. :p

Ik heb persoonlijk liever dat die dingen op de baan rijden...
Hier rijden ze nog te vaak op het fietpad waardoor ik toch al ferme maneuvers heb moeten maken om eentje te ontwijken toen ik naar rechts wou afslaan en "nog zeeën van tijd had voor die fietser mij zou kruisen" om dan te beseffen dat het eentje was tegen 45km/u en die er wel heel snel was.
Same. Zowel als fietser als automobilist heb ik ze liever dat ze op de baan rijden.

Mijn gevoel is dat als ze op het fietspad rijden, ze niet defensief genoeg rijden. Snelheid niet aanpassen staat op nummer 1. Maar bv op tijd waarschuwen wanneer ze je inhalen gebeurt te weinig imo.

Same. Zowel als fietser als automobilist heb ik ze liever dat ze op de baan rijden.

Mijn gevoel is dat als ze op het fietspad rijden, ze niet defensief genoeg rijden. Snelheid niet aanpassen staat op nummer 1. Maar bv op tijd waarschuwen wanneer ze je inhalen gebeurt te weinig imo.
Dat laatste is iets waar ik echt probeer op te letten. Echter kom ik dan veel voetgangers/fietsers tegen met hoofdtelefoon die mij niet opmerken. Of voetgangers die te fel in hun gesprek zitten, waardoor ze me niet opmerken.

Ze hebben onlangs op een stuk van mijn woon-werktraject een voorrangsweg gemaakt en geen voorrang van rechts meer op kruispunten, echt wel een zaligheid om daar te rijden itt tot een stukje dat aangegeven staat als fietssnelweg, maar in praktijk een zone 50 is met kruispunten met de voorrang van rechts van toepassing.

Terug
Bovenaan