Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

De oorspronkelijke post was dit:

Hij beschrijft een situatie waarin iemand op een speedpedelec een gevaarlijke situatie creëerde, niet omgekeerd.

En ja, dat alle speedpedelecs over dezelfde kam gescheerd worden, is imo fout van de poster hoor. Voor mij mogen speedpedelecs gerust blijven bestaan, en zeker als ze er voor zorgen dat er minder auto's op de baan zijn. Als je gewoon de flow van het verkeer volgt, is de autobestuurder ook een dwaas als die vindt dat je in de weg rijdt.

Dan zijn we het eens. :p
Allen over dezelfde kam scheren heb ik niet gezegd. Maar die speedpedelecs rijden meestal op het fietspad. En als je met zo'n ding crasht ga je het wel weten hoor.
Zeker omdat ze vaak hun snelheid niet aanpassen. Ook niet in woonerf of zone 30.
Omdat ze zich dan weer een gewone fietser wanen.

In mijn ervaring heb ik gewoon best wel al veel gevaarlijke situaties gezien.

Laatst bewerkt:

de mierensmokkelaars ahah, twee figuren gelokt via telegram? reisje naar daar en terugkomen met wat miertjes. allemaal in opdracht van de Molse peetvader @Avondland? :s

de mierensmokkelaars ahah, twee figuren gelokt via telegram? reisje naar daar en terugkomen met wat miertjes. allemaal in opdracht van de Molse peetvader @Avondland? :S
Mijn meesterplan verijdeld.

dinsdagochtend na de shift aan de bushalte: bus die stilstaat aan de slagbomen, politie en ambulance er achter, afscherming opgesteld vóór die bus.
duidelijk een reanimatie aan de gang, dus je denkt: voetganger die een shortcut wou nemen (gebeurt hier vaak), bus heeft die niet gezien, en niet kunnen stoppen.

vandaag het "echte" verhaal gehoord: vrouw die recht stond op de bus, niet kunnen vasthouden wanneer de bus remde voor de slagbomen, en vol tegen de voorruit geknald. nog recht gestaan, maar meteen weer ineen gestuikt. ze heeft het niet gehaald.

dat wil je als chauffeur toch ook niet op je geweten, denk ik.

dinsdagochtend na de shift aan de bushalte: bus die stilstaat aan de slagbomen, politie en ambulance er achter, afscherming opgesteld vóór die bus.
duidelijk een reanimatie aan de gang, dus je denkt: voetganger die een shortcut wou nemen (gebeurt hier vaak), bus heeft die niet gezien, en niet kunnen stoppen.

vandaag het "echte" verhaal gehoord: vrouw die recht stond op de bus, niet kunnen vasthouden wanneer de bus remde voor de slagbomen, en vol tegen de voorruit geknald. nog recht gestaan, maar meteen weer ineen gestuikt. ze heeft het niet gehaald.

dat wil je als chauffeur toch ook niet op je geweten, denk ik.
Niet verwonderlijk, de weinige keren ik de bus neem al vaak zotte chauffeurs gehad, ook al bijna geknald op de vloer of de voorruit, of tegen een andere.
Nu ja, met de wagen moet je soms ook een noodstop doen of ferm in de remmen gaan door een of andere verkeerssituatie. Je zou dan toch wel verwachten dat een buschauffeur wat beter anticipeert maar dat is gewoonweg niet altijd mogelijk.

Naamloos2222.jpg

Paus Franciscus (88) is overleden: charismatische leider, populaire paus, langzame hervormer

Ben niet gelovig, maar vond het een WTF dat hij nog net pasen gehaald heeft.

Paus Franciscus (88) is overleden: charismatische leider, populaire paus, langzame hervormer

Ik zou die steen voor zijn graf in het oog houden.

En toevallig nog een korte ontmoeting met JD Vance. Dat ze maar eens naar de kleur van de paus zijn tong bekijken en professor Langdon gaan halen omdat eens verder te onderzoeken. Toch wel heel veel toevalligheden die samenkomen. Als het de JD niet was, dan zeker de Camerlengo.

Dus ook al film je alles, dan nog krijg je geen vergoeding? Dat slaat toch nergens op?
Dat is toch gewoon vluchtmisdrijf. Kan me niet voorstellen dat iemand hier zomaar mee kan wegkomen.
Ik heb het helaas al verschillende keren voorgehad dat er een of andere idioot tegen mijn auto heeft gezeten. Kunt ge uiteraard niks tegen beginnen als ze wegrijden. Maar in dit geval staat het gewoon op camera...

Dus ook al film je alles, dan nog krijg je geen vergoeding? Dat slaat toch nergens op?
Dat is toch gewoon vluchtmisdrijf. Kan me niet voorstellen dat iemand hier zomaar mee kan wegkomen.
Ik heb het helaas al verschillende keren voorgehad dat er een of andere idioot tegen mijn auto heeft gezeten. Kunt ge uiteraard niks tegen beginnen als ze wegrijden. Maar in dit geval staat het gewoon op camera...
Ik kan het artikel niet lezen maar ik vermoed dat hij enkele de verplichte BA verzekering heeft?

Ik kan het artikel niet lezen maar ik vermoed dat hij enkele de verplichte BA verzekering heeft?
Via archiefsites het even gelezen, en dit is inderdaad een klassiek geval van minimum verplichte verzekering (BA), om dan in de gazet te janken dat hij zelf de herstelkosten moet betalen, en zelf verantwoordelijk is om deze terug te vorderen bij de tegenpartij via een rechtszaak.

Het gaat eigenlijk zelfs niet over het al dan niet hebben van een omnium, gewoon rechtsbijstand is vaak al voldoende.

Terug
Bovenaan