Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

En typisch BG stijl, iemand doet duidelijk absoluut iets fout. En toch verzinnen we er elk mogelijk excuus voor. Pakketjes bezorgen is de enige job die je kan uitvoeren want je bent illegaal in het land, spreekt de taal niet, bent opgesloten, je tong is afgesneden dus helpdesk kan niet...

Die mense krijgen een laag loon omdat het gewoon een enorm laagdrempelige job is. Rijbewijs? Ja? Aangenomen.
Als die mensen met zo een attitude die job doen, dan gaat daar weinig aan veranderen in andere jobs.

Vrachtwagens kuisen aan 7 euro per uur in de volle zon deed ik ook met inzet. Was ook te weinig voor het werk, en de omstandigheden waren kut, maar als je iets doet doe het gewoon meteen goed. En anders stap je op. Once again, voldoende andere jobs. En voor iedereen die geen papieren heeft, daar zijn ook processen voor.
We verzinnen geen excuses, we leggen gewoon uit waarom die dingen gebeuren: slechtbetaalde kutjobs waar de werkgever ook niet echt wakker ligt van het feit dat de werknemer eens met een doos gooit want het volume moet gehaald worden. Voor alles zijn "processen", toch blijkt in de realiteit niet iedereen middenklasse of erboven.

Eerder typisch BG is dat er niet mag genuanceerd worden want de BG-poster heeft ook eens vakantiewerk gedaan dat niet super was, ergens in de vroege middeleeuwen, en die deed dat wél met inzet, en anders zou die wel ontslag nemen hoor.

We verzinnen geen excuses, we leggen gewoon uit waarom die dingen gebeuren: slechtbetaalde kutjobs waar de werkgever ook niet echt wakker ligt van het feit dat de werknemer eens met een doos gooit want het volume moet gehaald worden. Voor alles zijn "processen", toch blijkt in de realiteit niet iedereen middenklasse of erboven.

Eerder typisch BG is dat er niet mag genuanceerd worden want de BG-poster heeft ook eens vakantiewerk gedaan dat niet super was, ergens in de vroege middeleeuwen, en die deed dat wél met inzet, en anders zou die wel ontslag nemen hoor.
Oké het is dus echt wel typisch BG stijl om alles te verdedigen. Is hier in talloze topics al aan bod gekomen waar de uitzonderingen van uitzondering aangehaald moeten worden om een punt te bewijzen.

Ja ik het ooit ergens vakantiewerk gedaan, en op heel veel andere plekken ook ooit. Mijn eerste job als sales deed ik ook absoluut niet graag, maar ik deed die wel gewoon goed ookal haatte ik daar oprecht elke dag. En ik kon toen ook niet zomaar stoppen omdat ik de financiële steun niet had en zelf niet voldoende spaargeld had. Je kan altijd online een cursus volgen, info vergaren online, avondschool, opleiding via de vdab, er zijn ZO VEEL opties tegenwoordig. Als we nu gaan doen alsof elke postbode die ooit met een pakketje gooit in een of andere crisis situatie zit, ja...

En het ding van quota's is zeker waar, daarom raad ik mensen ook gewoon aan om bij de webshop of wat dan ook te klagen als de levering niet in orde is. Ik bestel regelmatig bij Kamera Express en nog geen enkele keer is het binnen de dag gekomen. Elke keer stuur ik de dag van levering een mail naar klantenservice dat het niet kan. Dat zijn soms cruciale items voor shoots etc, dan moet die levertermijn kloppen. Hopelijk besluit Kamera Express na voldoende klachten ooit postnl op de vingers te tikken.

Hopelijk besluit Kamera Express na voldoende klachten ooit postnl op de vingers te tikken.
Dat gaat niet gebeuren. Zo belangrijk ben je als ene klant ook weer niet 🤷‍♂️Er is meer kans dat je op hun zagevent-lijst komt dan op de voor Tijdloos gaan we bruggen opblazen-lijst.

Het is niet alsof het een gezellige kleine camerawinkel is.

Dat gaat niet gebeuren. Zo belangrijk ben je als ene klant ook weer niet 🤷‍♂️Er is meer kans dat je op hun zagevent-lijst komt dan op de voor Tijdloos gaan we bruggen opblazen-lijst.

Het is niet alsof het een gezellige kleine camerawinkel is.
Daarom dat ik ook zeg na voldoende klachten. Had het misschien beter moeten verwoorden als in klachten van voldoende klanten.

Van mij alleen gaat er inderdaad geen verandering komen. Maar ik frons toch wel even als we als maatschappij het blijkbaar normaal vinden dat ze zo met onze post handelen.

Raar om een tijdloze mens te horen klagen omdat iets niet snel genoeg gaat.
Misschien is het tijdloos als in geen tijd hebben?!? WACHTEN? NIKS VAN!!!

Ik bestel regelmatig bij Kamera Express en nog geen enkele keer is het binnen de dag gekomen. Elke keer stuur ik de dag van levering een mail naar klantenservice dat het niet kan. Dat zijn soms cruciale items voor shoots etc, dan moet die levertermijn kloppen. Hopelijk besluit Kamera Express na voldoende klachten ooit postnl op de vingers te tikken.
los van al de rest...
als dat zo cruciaal is voor die shoot, waarom dan zo lang wachten voor de bestelling? of plan jij die shoots niet op voorhand of zo?
allez, zeker als het àltijd een probleem is?
of al eens gewoon een andere winkel proberen?

of gewoon iéts veranderen aan uw tactiek?

komt nu echt gewoon over als "ik bestel weer bij die winkel waarbij het nog nooit op tijd geleverd is, en ik zal dan achteraf als het te laat is wel een boze mail sturen, in de hoop dat het verandert." en dat op repeat, zodat die winkel denkt "hoppa, alweer een bestelling van die kerel die nooit meer gaat doen dan boze mails sturen".

los van al de rest...
als dat zo cruciaal is voor die shoot, waarom dan zo lang wachten voor de bestelling? of plan jij die shoots niet op voorhand of zo?
allez, zeker als het àltijd een probleem is?
of al eens gewoon een andere winkel proberen?

of gewoon iéts veranderen aan uw tactiek?

komt nu echt gewoon over als "ik bestel weer bij die winkel waarbij het nog nooit op tijd geleverd is, en ik zal dan achteraf als het te laat is wel een boze mail sturen, in de hoop dat het verandert." en dat op repeat, zodat die winkel denkt "hoppa, alweer een bestelling van die kerel die nooit meer gaat doen dan boze mails sturen".
Ik heb meestal een shotlist op voorhand, waar we ook bepalen welke props en belichting etc er nodig is. Echter komt het 75% van de tijd voor dat mensen echt last last minute nog doorsturen "Hey ik zag x, kunnen wij dat ook?" en dan zeg je ja.

Winkel is zeker een optie, al ben ik vaak al bezet met ander werk. Levering is zowel voor koop als huur materiaal, en soms gaat dit over huurprijzen van 100'en euro's per dag voor 1 item. Die dan leuk 2 dagen vroeger laten leveren valt meestal niet binnen budget.

Uiteindelijk stuur ik die mails ook gewoon uit principe. Als niemand iets zegt gaat de leverancier ook niet weten dat er problemen zijn. Ik zou ook willen dat mensen mij er op wijzen als dingen in mijn proces niet naar verhoor lopen.

Geen algemene kennis dit, maar wachtlijsten om te leren lezen en schrijven bij basiseducatie kunnen oplopen tot 1j. Dus 1 jaar wachten eer je het westerse alfabet kan leren kennen. Mensen die geen scholing hebben gehad in hun eigen land kunnen dat moeilijk op eigen houtje leren.
Stel dat ze 2j bezig zijn eer ze een volwaardige cursus Nederlands kunnen aanvangen.
Tussendoor zullen ze wel hun plan leren trekken met basiszaken, al was het maar via Google translate.
Maar voor een deel van de mensen is het dus geen kwestie van "niet willen" maar effectief van "Ik ben aan het wachten tot ik kan leren lezen zodat ik Nederlands kan leren via die gratis CVO's"...
Verklaart ook wel iets als je ze ziet rondrijden.
Verkeersregels of borden kunnen ze dan ook niet lezen?

Ik had een standalone Lightroom (versie 6) en nu wou ik vandaag inloggen en blijkt mijn serial number ineens revoked te zijn. Kheb dat tien jaar of zo gebruikt en nu ineens hebben ze mijn serienummer dus gewoon verwijderd.
Ik klik op de link die ze meegeven en dan krijg je o.a. deze melding:
Ga naar deze pagina als het serienummer dat aan de software is gekoppeld, is geblokkeerd. U vindt hier meer informatie en u kunt het probleem snel oplossen.
Klik je daarop is de enige optie een lidmaatschap nemen.
Adobe is toch echt een rotbedrijf geworden, maar ze kunnen de hoogste boom inkruipen, kzal wel bij de concurrentie gaan.

Ik had een standalone Lightroom (versie 6) en nu wou ik vandaag inloggen en blijkt mijn serial number ineens revoked te zijn. Kheb dat tien jaar of zo gebruikt en nu ineens hebben ze mijn serienummer dus gewoon verwijderd.
Ik klik op de link die ze meegeven en dan krijg je o.a. deze melding:

Klik je daarop is de enige optie een lidmaatschap nemen.
Adobe is toch echt een rotbedrijf geworden, maar ze kunnen de hoogste boom inkruipen, kzal wel bij de concurrentie gaan.

Waarom is het serienummer ongeldig of ingetrokken?​

Adobe blokkeert serienummers die niet door Adobe zijn uitgegeven, of die zonder toestemming door niet-geautoriseerde verkopers zijn gebruikt om vervalste software te produceren. U weet helaas soms pas dat dit serienummer is geblokkeerd wanneer u Adobe-software opnieuw activeert of installeert.

Wat moet ik doen als het serienummer ongeldig of ingetrokken is?​

Doe het volgende als u het bericht Ongeldig serienummer of Ingetrokken serienummer ontvangt:
  1. Controleer of u het juiste serienummer voor uw productinstallatie gebruikt. Zie Uw serienummer zoeken.
    Opmerking:
    Een serienummer bestaat uit 24 cijfers. Serienummers hebben de volgende indeling: 8721-0892-0867-4459-9223-2874.
  2. Ga naar deze pagina als het serienummer dat aan de software is gekoppeld, is geblokkeerd. U vindt hier meer informatie en u kunt het probleem snel oplossen.

Had je een legale key?

Mijn neef ligt op intensieve blijkbaar...

Aangevallen door 1 van zijn 2 rottweilers :eek:
beide armen goed doorgebeten, de spieren/pezen zo goed als door. Kan ze niet meer bewegen.

Ik heb het altijd gezegd en ga het blijven herhalen. Zo'n gevaarlijke honden, die horen toch niet in een gezin (vind ik ! ).

Bijkomend probleem is nu ook dat hij geen hospitalisatieverzekering heeft . Die zal zijn spaarpotje mogen legen vrees ik.
Hoog tijd om zelf eens te informeren voor hospitalisatieverzekering voor ik en mijn vrouw.
(toch wel beetje het nadeel van in kleinere bedrijven te werken, waar dit niet standaard is voorzien door werkgever)

beide armen goed doorgebeten, de spieren/pezen zo goed als door. Kan ze niet meer bewegen.

Ik heb het altijd gezegd en ga het blijven herhalen. Zo'n gevaarlijke honden, die horen toch niet in een gezin (vind ik ! ).

Bijkomend probleem is nu ook dat hij geen hospitalisatieverzekering heeft . Die zal zijn spaarpotje mogen legen vrees ik.
Hoog tijd om zelf eens te informeren voor hospitalisatieverzekering voor ik en mijn vrouw.
(toch wel beetje het nadeel van in kleinere bedrijven te werken, waar dit niet standaard is voorzien door werkgever)
Dat zou ik ook doen, want een hospitalitatieverzekering kost echt niet veel in België. Je zou eigenlijk gek zijn om het niet te hebben.

Dat zou ik ook doen, want een hospitalitatieverzekering kost echt niet veel in België. Je zou eigenlijk gek zijn om het niet te hebben.
Ja net gezien: 21,6 euro per maand voor ons beiden.
Lijkt me inderdaad een no brainer.

Ik leg het vanavond eens voor aan vrouwlief.

EDIT: rottweiler werd meteen afgemaakt door dierenarts.
Ze twijfelen nog wat ze met die 2e rottweiler gaan doen (hij had er 2).
Houden lijkt me gek, die angst draag je voor de rest van je leven mee, toch?

Ik zou hem nu niet laten afmaken, maar gewoon weg schenken.

Ja net gezien: 21,6 euro per maand voor ons beiden.
Lijkt me inderdaad een no brainer.
Ik leg het vanavond eens voor aan vrouwlief.
Verstandig! Gewoon die van het ziekenfonds vermoed ik? Dekt al heel veel!
EDIT: rottweiler werd meteen afgemaakt door dierenarts.
Ze twijfelen nog wat ze met die 2e rottweiler gaan doen (hij had er 2).
Houden lijkt me gek, die angst draag je voor de rest van je leven mee, toch?
Hangt er van af of er eerder al signalen/problemen waren met die ene of niet. Rottweilers zijn niet per definitie agressieve of bijtgrage beesten hè. Alleen is de kans wel groter op ernstige schade als het wèl fout loopt.
Ik zou hem nu niet laten afmaken, maar gewoon weg schenken.
Probleem is dat dat net zoals met Staffords of mechelaars enorm moeilijk is om die herplaatst te krijgen. Ook zitten de asiels momenteel overvol.
Wegschenken is dus ook geen evidentie want er staan er weinig te popelen om een hond van een "gevaarlijk ras" over te nemen en al zeker als het geen jong beestje meer is die gewoon opvoeding mist. Mensen zijn per definitie achterdochtig over het waarom dat beestje weg moet en diegene die het niet zijn, zijn soms de gevaarlijkste bazen die wel gaan zorgen dat het fout loopt. 🙈

Verstandig! Gewoon die van het ziekenfonds vermoed ik? Dekt al heel veel!
Ja van solidaris. Kliniplan noemt die. Je kan ook nog de kliniplan plus nemen, maar die is dubbel zo duur, en vind ik nu niet meteen zoveel interessanter....
Hangt er van af of er eerder al signalen/problemen waren met die ene of niet. Rottweilers zijn niet per definitie agressieve of bijtgrage beesten hè. Alleen is de kans wel groter op ernstige schade als het wèl fout loopt.
Ja hij had in het verleden al 1 keer goed in zijn hand gebeten... Nu dus bijna fataal.... Nog een geluk dat hij niet verder heeft gebeten, ook in de hals en dergelijke... Want hij was dus compleet weerloos. zijn beide armen liggen aan flarden.
Hij heeft daar nog 3 uur gelegen, tot zijn partner thuis kwam van werk :(

Een rottweiler is van nature totaal niet aggressief. Maar ze zijn enorm sterk en ALS ze aanvallen dan is de schade meestal heel erg groot. Ze laten ook niet los. Daarom raad ik ze ook af binnen een gezin ook al is de kans dat het fout loopt statistisch gezien eigenlijk best klein.

De reden van de aanval kan ik niet ruiken. Maar een voorbeeld: Een buur van mijn grootmoeder zaliger is ook eens half doodgebeten door zijn Sint Bernard (ook een héél sterke hond). Ik schrok daarvan want als kind speelde ik met diezelfde hond op straat. Dat was de braafste hond die je u maar kan voorstellen. Bleek achteraf die hond terminale kanker te hebben en dat deed zoveel pijn dat hij verblind door de pijn zijn eigenaar dus aanviel. Ze hebben hem dan ingeslapen. :frown:

Laatst bewerkt:
Terecht ook, denk niet dat die hond snel zal weg geraken als ze eens vragen waarom hij er zit. Je neef mag blij zijn dat hij geen kleine kinderen heeft of het had véél slechter kunnen aflopen.

Terug
Bovenaan