Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Weet je wat pas echt fijn is wanneer je niet al te graag vliegt en je over een kleine 2 weken het vliegtuig instapt? Ahwel, dat is een nieuwsbericht over een crash van een vliegtuig met 242 inzittende personen!! En wisten jullie ook al dat er nog nooit een crash is geweest met dit type vliegtuig!!! :woohoo:
Mijn WTF van de dag = dat er één iemand de crash overleefde en zelfs amper gewond is. Hij kon zelfs nog zonder steun rondwandelen na de crash. :wtf:

De kans om zo'n crash bij het opstijgen te overleven is vermoedelijk even klein (of kleiner) als de Euromillions winnen omdat er nog enorm veel brandstof aanwezig is.

Mijn WTF van de dag = dat er één iemand de crash overleefde en zelfs amper gewond is. Hij kon zelfs nog zonder steun rondwandelen na de crash. :wtf:

De kans om zo'n crash bij het opstijgen te overleven is vermoedelijk even klein (of kleiner) als de Euromillions winnen omdat er nog enorm veel brandstof aanwezig is.
Ik las ergens dat hij net vóór de eigenlijke crash uit het vliegtuig gesprongen zou zijn. Hij zat ook aan de nooduitgang.

Ik las ergens dat hij net vóór de eigenlijke crash uit het vliegtuig gesprongen zou zijn. Hij zat ook aan de nooduitgang.
Het klopt dat hij aan de nooduitgang zat maar in volle paniek die deur nog openkrijgen en er uit springen binnen de paar sec (hij had blijkbaar minder dan 30 sec de tijd + hij sprong dan van een paar meters hoogte hé) is ook alles behalve evident en kan ook fataal aflopen.

Ook dan zou 99,99% daar niet in slagen.

Sowieso heeft die mens enorm veel geluk gehad.

Nog een nutteloos weetje
Is het stoeltje naast de nooduitgang in theorie het meest veilige stoeltje?
Neen het tegendeel is waar. Achteraan heb je de meeste kans op overleving, vooraan waar de overlever zat het minste

Laatst bewerkt:
Het klopt dat hij aan de nooduitgang zat maar in volle paniek die deur nog openkrijgen en er uit springen binnen de paar sec (hij had blijkbaar minder dan 30 sec de tijd + hij sprong dan van een paar meters hoogte hé) is ook alles behalve evident en kan ook fataal aflopen.

Ook dan zou 99,99% daar niet in slagen.

Sowieso heeft die mens enorm veel geluk gehad.

Nog een nutteloos weetje
Is het stoeltje naast de nooduitgang in theorie het meest veilige stoeltje?
Neen het tegendeel is waar. Achteraan heb je de meeste kans op overleving, vooraan waar de overlever zat het minste
ah ik had altijd gehoord bij de vleugels omdat er daar extra versteviging zit om de vleugels te dragen.

ah ik had altijd gehoord bij de vleugels omdat er daar extra versteviging zit om de vleugels te dragen.
Mijn excuses we hebben blijkbaar beiden gelijk als ik het nog eens deftig opzoek. De beste locaties zijn blijkbaar inderdaad aan de vleugels wegens de extra stevige structuur én achteraan.

Jezus Christus, ben ik net verschoten..

Ik laat de honden nog eens buiten en op het moment dat ik het licht van onze hangar aansteekt (we moeten door de hangar om in de tuin te geraken, en die is achteraan "open") zie ik vlak voor mij iets recht naar mij vliegen.

Voor ik het goed en wel besefte vloog dat ding in volle snelheid recht tegen mijn voorhoofd, valt op de grond om direct terug weg te vliegen.

1 hond en ik stonden naar elkaar te kijken met een blik van "wtf?!? was dat?"
de andere interesseerde het minder, die was al een drol aan het draaien in de tuin

We zitten blijkbaar (terug) met vleermuizen in onze hangar...

Zal eerder een roofvogel, een (jonge?) buizerd of zo, zijn geweest, vleermuizen scheren meestal heel snel voorbij zonder iets te raken.

100% zeker een vleermuis. Die was op volle snelheid aan het vliegen en kwam mij ook onverwacht tegen.

Goed, voorzie misschien een gat zodat ze binnen en buiten kunnen... Die beestjes reduceren heel wat insectenplaagjes!

De achterkant van de hangar is open, een gat ter grootte van een garagepoort.

Kan ook gewoon een zonnebril op sterkte zijn 🤷🏻
Jep zo ook al paar keer voor gehad. Met de zonnebril op rondlopen en geen erg in hebben tot je in de donkere winkel binnenkomt. En dan is het: ja de andere ligt nog in de auto. Ik zal het nu maar zo doe want anders zie ik toch niets.

Kan ook gewoon een zonnebril op sterkte zijn 🤷🏻
Eh ja onlangs vroeg iemand: Waarom rijd je momenteel rond met ne zonnebril? De zon schijnt helemaal niet. Sterker nog: het begint zelfs al donker te worden.
Ik: Dat is een nachtbril (tevens op sterkte) om beter te zien in het donker. En zo ne speciale bril op sterkte (gene gewone nachtbril) kan je ook tijdens de dag opzetten tijdens het rijden.

Die mens dacht dat zo ne gele bril gewoon tegen het zonlicht was. (Dat kan want er zijn zonnebrillen met geel gekleurde glazen).

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan