Jupiler Pro League 2021-2022

Mooi zo. Zal misschien eens over nagedacht worden om PO1 zonder halvering van punten te spelen wat club al elk jaar voor pleit. Gans Europa lacht ons uit daarmee. Ohja voor deze die deze (misschien) titel voor Brugge niet terecht vinden, vorig jaar was de mening nochtans dat Genk na hun geweldige PO deze dan wel ook had verdiend ondanks dat Brugge heel de reguliere kapot had gespeeld.

In eender welke deftige competitie was Union al lang kampioen geweest, en verdiend. Ze stonden constant meer dan 10 punten voor.
Om dan uiteindelijk nog tegen zo'n pietenploeg als Club Brugge te moeten verliezen. Check de match van gisteren.
Degoutante voetbal.

Enfin, de Antwerp zal de boeren het zondag wel laten voelen als ze hier "kampioen" komen spelen. De fans al sowieso. 😌:sneaky:

Union stond helemaal geen 10 punten voor aan het einde van de reguliere competitie (eender welke voorsprong door het jaar is uiteraard irrelevant in welke competitie dan ook). Ze stonden er 5 voor (en eigenlijk maar 3 wellicht zonder de gratis punten van tegen Beerschot). Ook zonder halvering van de punten stond Club nu overigens voor Union dus ook dat mag eigenlijk geen issue meer zijn (indien deze voorsprong behouden wordt).

Uiteraard voelen de POs niet eerlijk aan voor de opgejaagde ploeg. Dat is Club ook al meermaals overkomen en eenmaal met slechte afloop.

Mooi zo. Zal misschien eens over nagedacht worden om PO1 zonder halvering van punten te spelen wat club al elk jaar voor pleit. Gans Europa lacht ons uit daarmee. Ohja voor deze die deze (misschien) titel voor Brugge niet terecht vinden, vorig jaar was de mening nochtans dat Genk na hun geweldige PO deze dan wel ook had verdiend ondanks dat Brugge heel de reguliere kapot had gespeeld.
Als Club fan vind ik wel dat wij een pak minder goed spelen dan Genk vorig jaar, het is toch met een portie geluk dat er 2 keer van Union wordt gewonnen.

Maar de competitieformule is ondertussen wel gekend zeker, Union weet ook dat ze niet te vroeg moeten pieken en de playoffs super belangrijk zijn. Wie het haalt is voor mij sowieso verdiend kampioen.

Het heeft toch een beetje een wrang gevoel, net als Zulte indertijd gun ik het de underdog wel enorm om kampioen te spelen.

Op het einde van de reguliere competitie stond Union op 77 punten, Club op 72. Als beide ploegen straks hun resterende matchen winnen, dan zou Club ook zonder puntendeling kampioen spelen.

De competitie formule is nu wel al een tijdje gekend dus aan het einde is de kampioen altijd terecht.
Met zo een reacties komen we er natuurlijk niet. Er zou over de clubs heen moeten duidelijk protest komen van supporters om deze formule af te schaffen richting hun bestuur. Gewoon totale bagger die onozelheid.

In eender welke deftige competitie was Union al lang kampioen geweest, en verdiend. Ze stonden constant meer dan 10 punten voor.
Om dan uiteindelijk nog tegen zo'n pietenploeg als Club Brugge te moeten verliezen. Check de match van gisteren.
Degoutante voetbal.

Enfin, de Antwerp zal de boeren het zondag wel laten voelen als ze hier "kampioen" komen spelen. De fans al sowieso. 😌:sneaky:
Ik zie het eerlijk gezegd volledig uit de hand lopen zondag als Brugge de titel pakt. De brigade uit Tilburg zal ongetwijfeld ook weer van de partij zijn.

Het vreemde aan de hele zaak is dat Club een bizar aantal punten haalt zonder echt goed te spelen (of slechts heel sporadisch).

Ik kijk al jarenlang iedere minuut van Club (op enkele uitzonderingen na) en sinds de corona-uitbraak in februari 2021 (en de uitschakeling met een B-elftal tegen Kiev) is het qua spel véél minder dan de maanden/jaren voordien en erger ik me vaak aan het geleverde spel in plaats van te genieten. Toch moeilijk te begrijpen met zo een spelersweelde. Een tijdje waren er geen flanken, maar die zijn er nu wel terug en het spel loopt nog steeds stroef.

ALS de VAR op DIT beeld beslist is Union toch gewoon dik genaaid ?

Pas op ik zeg niet dat het geen buitenspel is hè, Maar men ziet de bal niet vertrekken. De frame ervoor of erna staat die kerel wss ook daar, maar als je het niet kan zien kan je er toch niet op beslissen ?

@Gavin hoe zit dat juist ?

Het is toch altijd geweest, als de VAR het niet kan zien blijft de beslissing van de ref, op dit beeld kan je het niet volledig zien (ook al voel je aan dat het zo is)

Met zo een reacties komen we er natuurlijk niet. Er zou over de clubs heen moeten duidelijk protest komen van supporters om deze formule af te schaffen richting hun bestuur. Gewoon totale bagger die onozelheid.
Maar dit is toch een heel andere discussie? Ik ook fan geen vd playoffs maar ze zijn wat ze zijn momenteel. Dus einde is terecht kampioen als fan van een kleine ploeg vind ik ook de huidige formule shit.

Laatst bewerkt:
Die penalty van Vanzeir vorige zondag, die kopbal van Undav in minuut 81. Paar maanden geleden vloog dat er allemaal los in. Ben dag achteraf nog zwaar aan't balen.

Maar zoals altijd: kutplayoffs. Nooit voorstander geweest en zal het echt ook nooit niet worden. Echt een gedrocht gewoon, alleen maar nadelen.
"De spanning" --> die is er nu volledig uitgehaald van juli tot maart. En sorry maar de strijd om een playoff ticket is écht niet hetzelfde qua spanning als spelen om de titel een heel jaar.
"Voetbal niveau zal omhoog gaan" --> Gezien onze Europese flops jaar na jaar toch ook niet.
"Extra tv geld" --> als je zoals Club dan daarmee 40 miljoen aan brol uitgeeft, who cares? De kloof met de grote leagues wordt ieder jaar toch groter, daar gaat die habbekratz extra tv geld geen hol aan doen.

En dan heb je die Play off 2 nu, is er ook maar 1 neutrale kijker die daar naar kijkt?
En ploegen zoals Cercle, Standard etc, die zitten nu gewoon thuis voor de buis. Ook plezant voor die supporters. Een tussenseizoen dat bij wijze van spreken bijna even lang duurt als het seizoen zelf.

En dan voor diegene die eerste eindigt in de reguliere competitie en geen kampioen wordt: de oneindige frustratie en gevoel van oneerlijkheid.

Afschaffen die handel gewoon. Zo snel als mogelijk.

En zou Union eigenlijk CL mogen spelen in zo'n stadion? Of hadden ze al een vervangstadion op't oog moesten ze toch CL spelen volgend seizoen?

Bleh die marginalen die half dreigen om (grotendeels) wat brave huisvaders van fans te gaan bedreigen… Ik schaam mij daarvoor als Antwerpenaar. Dieptriest. Voor mijn part slaat de politie elks van dat tuig de hersenpan in en steken ze een levenslang stadionverbod in hun broekzak. Heeft niets te maken met voetbal.

Bon, Union grijpt naast de titel. Beetje spijtig toch, zij verdienden het echt wel. Tegelijk zijn dit net wel de matchen die ze moeten winnen. Maar ik heb wel de indruk dat ze ons op Europees vlak goed gaan vertegenwoordigen indien ze de coach kunnen bijhouden en de vertrekkers goed opvangen. En Club is gewaarschuwd. Als zij Lang en CDK niet goed vervangen kunnen 3-4 clubs hen flink bedreigen. Vooral een goede coach zal ook essentieel zijn… Het is geen moment om een Leekens aan te trekken.

Terug
Bovenaan