Jupiler Pro League 2021-2022

Dat laatste moeten ze sowieso.

Enkel bij een "simpele" beslissing, genre bal over de lijn of Offside moet de ref niet gaan kijken. Bij alle andere fases is het on field review

Nu ook wel logisch dat Frank dit fout (penalty) vindt hè. Die floot voor veel lichtere (duw)foutjes op hoekschoppen
Nou blijkbaar niet, anders was het gisteren wel gebeurd toch?

Hij wordt in de 16 geduwd en laat zich dan overdreven vallen om de fout mee te krijgen. Er is effectief contact in zijn rug, hoe kan dit nu een zuivere schwalbe zijn. Dit soort discussies zijn voor mij gewoon hatelijk en laat gewoon zien dat je door uw gekleurde bril niet objectief situaties kunt beoordelen.

Voor mij moest hier niet gefloten worden, was het zeker penalty voor Club maar geel voor schwalbe? :wtf:.
Kwil er ook niet eeuwig over discussieren, maar ik vind dat echt wel een schwalbe ja

Tuurlijk krijgt ie een duw, net buiten de 16 lijkt me, kan duidelijk nog op zijn benen blijven staan en gaat dan met een sprongetje gaan "simuleren" om de scheidsrechter te misleiden, en we vinden allemaal dat gewoon onbestraft moet kunnen? Oké dan :laugh:
Dat ie na licht contact onmiddelijk gaat liggen dan ik nog mee leven en zal niet spreken van een gele kaart idd, maar op deze manier, zo opzichtig ... Dit is niet meer na contact gaan vallen hé, dat is contact, ff verder spelen en je dan opzichtig laten vallen omdat je voelt dat het toch niet meer gaan lukken.
Dit moeten we toch niet aanmoedigen, of wel soms?

Heeft Frank ook commentaar gegeven over de niet gefloten fout op Amuzu en het natrappen van Bauchanan?

Mij goed dat ze fases willen bespreken en fouten eruit willen halen, maar bespreek ze allemaal en nie waar ze het hardste om roepen.

@Pinkman ik bedoelde dat als de VAR wou tussen komen ze de ref naar het scherm moeten roepen en die alsnog moet beslissen. Zij kunnen niet eenzijdig zeggen dat het penalty is

Heeft Frank ook commentaar gegeven over de niet gefloten fout op Amuzu en het natrappen van Bauchanan?

Mij goed dat ze fases willen bespreken en fouten eruit willen halen, maar bespreek ze allemaal en nie waar ze het hardste om roepen.

@Pinkman ik bedoelde dat als de VAR wou tussen komen ze de ref naar het scherm moeten roepen en die alsnog moet beslissen. Zij kunnen niet eenzijdig zeggen dat het penalty is
Ja, als het clear error is.

Ik bedoel dus dat indien het een gevalletje van interpretatie is, dat de ze de scheidsrechter alsnog naar het scherm moeten roepen om de beelden eens te bekijken. Als er ook nog maar één iemand in dat busje zegt dat het 'wel eens penalty (of iets anders) zou kunnen zijn', mogen ze gerust de scheidsrechter aanmoedigen om te gaan kijken. Een scheidsrechter kan niet alles zien, daar heb ik absoluut begrip voor, maar daarvoor staat dat scherm er toch?

Ook geen uitleg waarom Haroun geen 2e geel krijgt ?

Even serieus, zijn eerste gele kaart was geen fout (en geen kaart waard), zijn tweede wel. Dus lijkt me compensatie van Laforge, ook omdat hij op dat moment ook al 2-3 gele kaarten aan Union had moeten uitdelen.

En sowieso spreekt die commissie zich nooit uit over gele kaarten, net zoals een VAR dat ook nooit doet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoeveel jaar hebben we die VAR nu al, en hoeveel keer is alles hier al uitgelegd?
Jullie verdienen gewoon geen beter niveau van arbitrage als ge na al die tijd nog altijd zulke domme posts maakt. Posts die gemaakt worden met hetzelfde zelfvertrouwen als dat van Frank Raes wanneer hij weer eens een compleet foute naam uitspreekt bij een speler in balbezit overigens. Binnen twee seizoenen een Amuzu-gueule opdienen in Restaurant Misverstand, eikel.

(PS: zowel die van het referee department als die Waal kunnen eigenlijk gelijk hebben met de op dat moment beschikbare beelden, het hangt af van wat de ref zijn beoordeling was. Die kennen we niet, hij stond er pal achter dus best moeilijk te zien hoe hard er geduwd werd bij een fase waar de aanvaller toch allicht sowieso zou duiken naar de bal. Er waren dus ook geen goede beelden op het moment van de check, want zonder die ingezoomde beelden achteraf kon niemand het hier zeggen, ook die twee alwetende shlomi's op de commentaarstoelen niet. Geen duidelijke tegenbewijs voor de beoordeling van de ref = einde verhaal en doorspelen, ook al was het een penalty. Spijtig, maar is dat nu zo moeilijk te snappen?)

De VAR kan dus zelf niet in zoomen op een fase. Dat is toch ongelooflijk.
Zouden ze dan zelf niet aan de regisseur kunnen vragen om dat te doen of waren ze bang dat het te lang zou duren?
En gij moet stoppen met voetbalkrantzever te posten. Het is hier al erg genoeg zonder die externe professionele debiliteit in slecht Nederlands. Gecombineerd iets van tien inhoudelijke en taalfouten op vijf alinea's, vreselijk. Geen wonder dat jullie niets bijleren.

Die 1% is de Gavin .
Wist ik niet. Dank, @Radbraker.

En gij moet stoppen met voetbalkrantzever te posten. Het is hier al erg genoeg zonder die externe professionele debiliteit in slecht Nederlands. Gecombineerd iets van tien inhoudelijke en taalfouten op vijf alinea's, vreselijk. Geen wonder dat jullie niets bijleren.
Aye Aye boss :unsure:

Hoeveel jaar hebben we die VAR nu al, en hoeveel keer is alles hier al uitgelegd?
Jullie verdienen gewoon geen beter niveau van arbitrage als ge na al die tijd nog altijd zulke domme posts maakt. Posts die gemaakt worden met hetzelfde zelfvertrouwen als dat van Frank Raes wanneer hij weer eens een compleet foute naam uitspreekt bij een speler in balbezit overigens. Binnen twee seizoenen een Amuzu-gueule opdienen in Restaurant Misverstand, eikel.

(PS: zowel die van het referee department als die Waal kunnen eigenlijk gelijk hebben met de op dat moment beschikbare beelden, het hangt af van wat de ref zijn beoordeling was. Die kennen we niet, hij stond er pal achter dus best moeilijk te zien hoe hard er geduwd werd bij een fase waar de aanvaller toch allicht sowieso zou duiken naar de bal. Er waren dus ook geen goede beelden op het moment van de check, want zonder die ingezoomde beelden achteraf kon niemand het hier zeggen, ook die twee alwetende shlomi's op de commentaarstoelen niet. Geen duidelijke tegenbewijs voor de beoordeling van de ref = einde verhaal en doorspelen, ook al was het een penalty. Spijtig, maar is dat nu zo moeilijk te snappen?)

Wist ik niet. Dank, @Radbraker.
Over de regels en wie ze al dan niet kent ga ik me niet uitspreken of bemoeien, maar euh... ook zonder dat inzoomen kon ik en quasi iedereen (hier) toch echt wel zien dat er een duwfout was. Ook de commentatoren zeiden voor dat ingezoomde beeld al dat het penalty was. Het ingezoomde beeld was enkel de harde bevestiging van wat al helemaal duidelijk was.

Dus jawel, de VAR had wel duidelijke beelden maar deed er gewoon niks mee.

Even in schril contrast. De fase in Charleroi wordt gefloten (inconsequent maar kom), maar een overduidelijke duw in de 16 niet. Dat de scheidsrechter dit niet altijd kan zien, akkoord. Daarom is de VAR toch in het leven geroepen? Wat een onbekwame, inconsequente bende moet ge dan niet zijn als ge die fase ni kunt zien zonder “in te zoomen”. De duwfout is overduidelijk! Iedereen ziet het.
De ene week is de camerman er niet, de ene week kunnen ze de lijn niet trekken, nu kunnen ze blijnbaar niet inzoomen. Wat zal het volgende week zijn?
De VAR is in theorie een goed systeem, maar in de werkelijkheid is het gewoon een ramp.

maar euh... ook zonder dat inzoomen kon ik en quasi iedereen (hier) toch echt wel zien dat er een duwfout was.
Leest gij een ander forum, @stungunner? Er waren vijf reacties voor het inzoomen:
kon toch al penalty geweest zijn
Bon, iemand omver duwen terwijl die wil koppen is geen penal meer?
Wel nog beeld afwachten natuurlijk :tongue:
Gelukkig dat hm deze nie fluit. Daarstraks Delaet veel duidelijker en feller duwen bij Undav en werd zelfs niet gekeken.
Idd, heb ook nog geen enkel beeld gezien dat uitsluitsel biedt.

Pas na het inzoomen kwamen de (terecht) duidelijke vragen om een penalty, met uzelf als eerste reactie hier. "kon", "beeld afwachten", "veel duidelijker ergens anders", "geen enkel beeld uitsluitsel", da's 4/5 posts die zich eerder voorzichtig uitspreken. Dat noem ik toch iets anders dan wat gij stelt. Ik denk dat ge VAR-gewijs uw interpretatie over de eerste reacties toch moet bijstellen na bovenstaand visueel bewijs.

Ik volg Joos wel: als deze gefloten werd, had de ref ter compensatie die op Amuzu ook gefloten (dat kon, dat moest niet, was zo’n typisch 50/50-geval).

Die zouden we dan uiteraard feilloos binnen getrapt hebben 🥳.

Maar misschien moet Club haar filmpje van 10 dagen geleden nog eens posten over hoe ze enkel naar zichzelf moeten kijken.

Ik volg Joos wel: als deze gefloten werd, had de ref ter compensatie die op Amuzu ook gefloten (dat kon, dat moest niet, was zo’n typisch 50/50-geval).
Als de ene een duw is is de andere dat ook hé - en die van Vormer was gewoon nog dommer

Ik blijf het vreemd vinden dat er ook niemand iets zegt over dat natrappen van Bauchanan en we dat zomaar laten passeren.
Bij de CL wedstrijd toen Felipe hetzelfde deed stond het op de eerste pagina van HLN.

Als de ene een duw is is de andere dat ook hé - en die van Vormer was gewoon nog dommer

Ik blijf het vreemd vinden dat er ook niemand iets zegt over dat natrappen van Bauchanan en we dat zomaar laten passeren.
Bij de CL wedstrijd toen Felipe hetzelfde deed stond het op de eerste pagina van HLN.
De duw van Vormer was buiten het strafschopgebied dus kon nooit penalty zijn.

De duw van Murillo op Buchanan later vond ik eigenlijk nog erger maar sowieso was dat een heel domme actie can Buchanan.

Verboomen zijn prestatie trok op niet veel alvast. Zie bv ook de gele kaart die Balanta krijgt :wtf:

De duw van Vormer was buiten het strafschopgebied dus kon nooit penalty zijn.

De duw van Murillo op Buchanan later vond ik eigenlijk nog erger maar sowieso was dat een heel domme actie can Buchanan.

Verboomen zijn prestatie trok op niet veel alvast. Zie bv ook de gele kaart die Balanta krijgt :wtf:
Amuzu stond al erin toen Vormer zijn arm loste (voet aantikken gebeurde erbuiten) en conform de penalty die we tegen Eupen kregen bij Refaelov hadden ze dat ook kunnen fluiten. Alleszins met beelden nooit perfect ongedaan kunnen maken. My educated guess was, de refs kennende, dat ze dan gingen compenseren en dan kan je als VAR dat nooit 100% annuleren.

Aanvoelen he. Om maar gewoon te zeggen dat het allemaal zo zwart/wit niet hoeft te zijn (ik zag al artikels die deze fase verkocht als dat Club hierdoor misschien 30 miljoen euro misliep).

Kom verder gaan, mocht die penal gegeven zijn sta je op 0-1 krijg je andere match of rsca begint te pompen is hun laatste kans en er vliegen er twee binnen of Club counter de 0-2 of meer....

Terug
Bovenaan