Jupiler Pro League 2021-2022

De impact van spelers genre Sambi en Kana wordt imo toch onderschat, omdat het allemaal wat minder opvalt. Het zijn die kleine dingen, zoals goed wegdraaien, of toch die juiste pas geven waardoor je een aanval lanceert bv. Kana en Delcroix toch heel sterk vandaag. Zonder echt op te vallen. De impact van Sambi was trouwens des te duidelijk de eerste maanden van het seizoen. Jammer dat Kana toen nog niet klaar was om die schoenen te vullen. Hopelijk kan hij dus blijven bevestigen.

Olsson vind ik wel iets hebben eigenlijk. Alleen naast een Cullen net iets te plat voetballend. Kon mij in het begin van het seizoen wel bekoren bij momenten, maar lijkt echt niet de speler die deze ploeg op sleeptouw kan nemen, zoals Sambi dat wel kon.

Dat Neerpede een heel belangrijk onderdeel is van de Anderlecht cultuur de laatste 10 jaar, is des te meer gebleken toen we rock bottom zaten. Logisch dus dat we daar als fans ook gewoon trots op zijn. En vergeet ook niet dat sommigen onder ons, naast de matchen van het 1 team, ook soms jeugdmatchen bekijken. En dus het potentieel van veel spelers wel enigszins kunnen inschatten. Al snap ik wel dat je dat als supporter van een andere club anders bekijkt.

Als een jonge gast goed speelt, zoals Ait El Hadj ook deed vorig jaar, lijkt het me logisch dat we daar ook lyrisch over worden. Dat hij nu een minder seizoen speelt is jammer. Maar dat kan gebeuren bij jonge spelers. En wil helemaal niet zeggen dat hij opeens een flop is op zijn 20e.

Laatst bewerkt:
Olssen is dan ook echt een non-voetballer en totaal geen materiaal voor Anderlecht, toch?

Maar ik vind dat jullie zo snel helemaal weg zijn van bepaalde spelers terwijl die weinig laten zien hebben. Arnstad heeft een leuk halfuur gehad tegen Club, ja. Kompany is dan al bezig van “grootste carrière van alle spelers op het veld”. Kana is mij nu persoonlijk niet zo opgevallen als hij speelde.

Ik had bij Sambi Lokonga hetzelfde gevoel eigenlijk. Altijd lyrisch doen terwijl die amper iets van impact had. Als ik dan iets durfde zeggen over El Hadj was het kot ook te klein en zie wat een rotseizoen die gehad heeft.

Geen verwijt naar u persoonlijk maar die Neerpede fetisj valt me wel vaker op :p Bevestig eerst eens een seizoen denk ik dan.

Ik weet niet wie ge met jullie bedoelt maar toch een paar dingen waar ik op wil inpikken. Er zijn talenten van de topcategorie (genre-Kompany, Tielemans, Doku of Praet) en je hebt gewoon goeie talenten (zoals Dendoncker of Kawaya) die het wel of niet kunnen maken. En van Praet werd misschien ook meer verwacht waar Dendoncker verrast heeft en Kawaya teleurgesteld.

Een Arnstad is op basis van zijn reputatie bij de jeugd - zowel in Noorwegen als bij Anderlecht - eentje uit de eerste rij, Kana of Ait El Hadj plaats ik zelf meer in de 2de rij. AEH speelt al een gans seizoen belabberd, sloeg mea culpa (verzorgde zich niet in de zomer en kwam te zwaar terug), maar er zit wel wat in en liet vorig jaar zien dat hij moderne kwaliteiten heeft (fysiek, vista en techniek). Ook Kana speelde heel lang heel zwak, zonder vertrouwen, stopte in december met zijn universiteitsstudies. Heeft wel alles om een goeie 6 te worden. Hoe ver? Geen idee. Het kan verder dan Anderlecht worden. Het zal wellicht niet de absolute top zijn maar dat hoeft ook niet om er enthousiast over te zijn. Maar Kana speelde in de bekerfinale al heel goed toen hij inviel, was als verdediger tegen Frey heel sterk in de competitie, en hij viel misschien niet op tegen Club maar Vanaken ook niet en dat betekent wel wat (Vanaken is ALTIJD goed tegen ons), en gisteren ook weer gewoon goed tegen Yusuf-Nainggolan. Hij heeft een klik gemaakt en net zoals Arnstad aan spiermassa gewonnen.

Maar zeggen dat Sambi amper impact had, dat slaat wel nergens op. Sambi droeg vorig jaar de ploeg samen met Nmecha. Elke bal ging naar hem. Hij bepaalde hoe de ploeg speelde, was het rustpunt, dribbelde en schakelde. Ook in topmatchen. Sambi had een enorme impact op ons spel. Of hij het daarom ook aan de Engelse top kan, dat weet ik niet. Dan moet hij stappen zetten. Maar het potentieel is er wel bij hem.

Olsson vind ik wel iets hebben eigenlijk. Alleen naast een Cullen net iets te plat voetballend. Kon mij in het begin van het seizoen wel bekoren bij momenten, maar lijkt echt niet de speler die deze ploeg op sleeptouw kan nemen, zoals Sambi dat wel kon.

Ik ben niet echt fan van Olsson, doet mij allemaal te veel aan Kums denken. We hebben wel een goeie periode gekend met hem maar is het dat dan? Je verkoopt dan Kums voor 2 miljoen en haalt Olsson voor 4 miljoen. Met de namen die in de zomer genoemd werden om Sambi te vervangen (bv. Fausto Vera, Njegos Petrovic die nu bij Granada alles speelt) hadden er betere keuzes gemaakt kunnen worden denk ik.
Nu, eigenlijk is Ashimeru de vervanger geworden van Sambi. Dat was dan weer wel een zeer goeie vondst. Volgend seizoen volop inzetten op hem in combinatie met Kana zou ik zeggen.

Het is ook niet dat Arnstad centraal op het middenveld staat, denk dat een centrale as met Kana en Arnstad toch nog iets anders gaan zijn zonder Cullen erbij.

Het is ook niet dat Arnstad centraal op het middenveld staat, denk dat een centrale as met Kana en Arnstad toch nog iets anders gaan zijn zonder Cullen erbij.

Ik denk dat het op termijn wel kan maar ik zou daar zeker niet voor pleiten nu. Laat Arnstad maar als een van de 2 AM's staan.
En Ashimeru met Kana erachter, als die eerste terug fit is. Dat lijkt me een complimentair middenveld.

Cullen moet je deze zomer verkopen aan een Engelse laagvlieger.

Dit was hopelijk de genadeslag voor Priske. Sympathieke man maar na een volledig seizoen weet ik nog altijd niet wat de bedoeling is. Beetje te onervaren (pas zijn 3e seizoen als T1) voor mee te doen met de top van België.
Zoals ik in deze thread in het begin van het seizoen al zei is dit een overgangsseizoen. Je kan niet bijna je volledig kern vervangen en meedoen voor de prijzen. Zeker niet als je relatief veel jonge spelers binnen haalt.
De 3 sterkhouders (Mbokani, Hongla en Lamkel Zé) van vorig seizoen zijn niet voldoende vervangen. De enigen die iets extra brachten zijn Fischer (ondanks zijn langdurige blessure toch 3 goals en 6 assists) en Dwomoh (uit de gratie van de coach gevallen) maar die speelden te weinig.
Hopelijk direct na de PO's een nieuwe coach zodat hij en Overmars er samen kunnen invliegen want het nieuwe seizoen zal er snel zijn!
Ahja, en hopen dat Gent PO2 wint!

Dit was hopelijk de genadeslag voor Priske. Sympathieke man maar na een volledig seizoen weet ik nog altijd niet wat de bedoeling is. Beetje te onervaren (pas zijn 3e seizoen als T1) voor mee te doen met de top van België.
Zoals ik in deze thread in het begin van het seizoen al zei is dit een overgangsseizoen. Je kan niet bijna je volledig kern vervangen en meedoen voor de prijzen. Zeker niet als je relatief veel jonge spelers binnen haalt.
De 3 sterkhouders (Mbokani, Hongla en Lamkel Zé) van vorig seizoen zijn niet voldoende vervangen. De enigen die iets extra brachten zijn Fischer (ondanks zijn langdurige blessure toch 3 goals en 6 assists) en Dwomoh (uit de gratie van de coach gevallen) maar die speelden te weinig.
Hopelijk direct na de PO's een nieuwe coach zodat hij en Overmars er samen kunnen invliegen want het nieuwe seizoen zal er snel zijn!
Zeg jij nu dat Frey geen meerwaarde was?
Stel mij ook wel vragen bij Priske. Op papier vind ik dat Antwerp net een hele brede en kwalitatieve kern heeft waarin een mix zit van spelers die het klappen van de zweep kennen en jong talent. Niet de beste kern van het land maar er mag wel beter voetbal gebracht worden imo.

Heb de wedstrijd ook gezien wat gebeurde daar net na de rust, ze trapten hem er net niet zelf in, als amuzu al drie keer kan scoren 😆

Zeg jij nu dat Frey geen meerwaarde was?
Stel mij ook wel vragen bij Priske. Op papier vind ik dat Antwerp net een hele brede en kwalitatieve kern heeft waarin een mix zit van spelers die het klappen van de zweep kennen en jong talent. Niet de beste kern van het land maar er mag wel beter voetbal gebracht worden imo.
Het geval Frey vind ik heel moeilijk. Hij heeft zijn goals gemaakt, vooral voor nieuwjaar, maar voetballend is hij echt niet goed. Ook zeer goede mentaliteit maar combineren is niet zijn ding. Het hangt er ook vanaf hoe je hem wilt gebruiken. Nu gebruiken we hem niet goed, hij moet achter alle ballen lopen en kan ze nergens kwijt terwijl andere die ballen zouden moeten halen en hij in het strafschopgebied moet zijn. Hij moet niet weg van mij maar hij hoeft ook niet te blijven moesten we er 5 miljoen of meer voor krijgen. Ik had eens wat meer van Samatta willen zien, als hij invalt (meestal als het al te laat is) dan werd er direct meer gecombineerd. Of Eggestein, vorig jaar nog 12 goals en 7 assist voor LASK en volgens verschillende Antwerp spelers iemand die op training indruk maakt.
Kwalitatief vind ik dit een slechtere kern dan de vorige 2 seizoenen. Welke Antwerpspeler zou er bij Brugge of Anderlecht in staan?

Welke Antwerpspeler zou er bij Brugge of Anderlecht in staan?
Die laatste zin vind ik altijd zo'n moeilijke. Ik zou er zelfs van Club niet veel bij ons willen zien omdat je altijd meer voorliefde hebt voor je eigen spelers, maar dat betekent niet dat het slechtere spelers zijn.

Ik zie natuurlijk maar af en toe matchen van Antwerp dus jij zal het beter weten.

Maar Butez vond ik heel lang de beste keeper van het seizoen in België. Ervaren 'krijgers' zoals De Laet, Engels, Verstraete, Nainggolan. Buta en Yusuf vielen mij in positieve zin op, die had Anderlecht van mij wel mogen halen. En met Balikwisha, Benson, Dwomoh en Myoshi toch wat creatievelingen die voor gevaar kunnen zorgen vooraan. Met dan nog een goeie scorende spits zou je in België al een eind moeten komen als alles wat deftig bij elkaar gezet wordt. Door de band genomen denk ik dat Buta (als Murillo weer aan 't krabbelen is), Nainggolan (ondanks dat hij vaak matig speelt), Benson/Balikwisha (Refaelov speelt echt niet goed meer, Amuzu ook vaak niet, Verschaeren ook veel uit) en Frey (we missen veel te veel kansen) bij ons wel vaak zouden spelen. Butez doet ook niet onder voor HVC.

Maar nogmaals, jij kent er meer van dan mij. Ik beoordeel het grotendeels op papier.

In de breedte is onze kern inderdaad sterker van vorig jaar. Maar onze beste elf spelers zijn er wel op achteruit gegaan en dan vnl. in het aanvallende departement: voor Mbokani, Lamkel Zé, Refaelov en Hongla hebben we geen evenwaardige vervangers gevonden. Het moge dan ook niet verbazen dat we in deze play-offs nog geen enkele goal hebben gemaakt en in de JPL achtste staan qua gescoorde doelpunten.

Onze andere transfers zijn ook te licht uitgevallen. Bataille is een ramp, vooral op verdedigend vlak. Vines heeft het duidelijk moeilijk met zich aan te passen aan het niveau van onze competitie, al zie ik bij hem wel beterschap. Dessoleil vond ik een hele vreemde transfer, zeker als je zoals Priske voor de voetballende oplossing van achteruit kiest. Dat bleek gisteren nog maar eens. Almeida kan wel voetballen maar komt intrinsiek gewoon tekort als verdediger. Engels en Nainggolan...tja. Dat kon je voor het seizoen ook al voorspellen dat dat risicogevallen zijn. Graag Gheysens ver weg van de sportieve knoppen houden volgend seizoen, niemand heeft iets aan zulke prestigetransfers. Fischer heeft ook niet gebracht wat er van hem verwacht werd en bleek ook zeer blessuregevoelig. Eggestein...geen idee wat daarmee is misgelopen. Heeft nooit een serieuze kans gekregen om zich te bewijzen.

Frey was wel een voltreffer en je kan hem moeilijk verwijten dat hij niet de klasse van een Mbokani heeft. Zonder hem stonden we niet in play-off 1 en gisteren was hij ook een van de weinige spelers die wel op niveau was. In Balikwisha zit duidelijk potentieel en je kan het hem ook moeilijk kwalijk nemen dat hij mee verdrinkt in deze ploeg. Dwomoh heeft ook goede dingen laten zien maar is dan weer om mysterieuze redenen naar de B-kern verdwenen. Yusuf was ook een goede transfer.

Ja maar, is het nu Priske zijn fout of is het een overgangsseizoen? 😛 Als het een overgangsseizoen is zou je toch moeten kunnen genoegen nemen met de playoffs halen

Ja maar, is het nu Priske zijn fout of is het een overgangsseizoen? 😛 Als het een overgangsseizoen is zou je toch moeten kunnen genoegen nemen met de playoffs halen
Achteraf gezien was het transferbeleid onvoldoende maar het geleverde spel met de aanwezige kwaliteit was ook onvoldoende. Dus beiden. Als je puur op het resultaat kijkt is top-4 halen wel knap natuurlijk. De manier waarop is iets anders.

Die laatste zin vind ik altijd zo'n moeilijke. Ik zou er zelfs van Club niet veel bij ons willen zien omdat je altijd meer voorliefde hebt voor je eigen spelers, maar dat betekent niet dat het slechtere spelers zijn.

Ik zie natuurlijk maar af en toe matchen van Antwerp dus jij zal het beter weten.

Maar Butez vond ik heel lang de beste keeper van het seizoen in België. Ervaren 'krijgers' zoals De Laet, Engels, Verstraete, Nainggolan. Buta en Yusuf vielen mij in positieve zin op, die had Anderlecht van mij wel mogen halen. En met Balikwisha, Benson, Dwomoh en Myoshi toch wat creatievelingen die voor gevaar kunnen zorgen vooraan. Met dan nog een goeie scorende spits zou je in België al een eind moeten komen als alles wat deftig bij elkaar gezet wordt. Door de band genomen denk ik dat Buta (als Murillo weer aan 't krabbelen is), Nainggolan (ondanks dat hij vaak matig speelt), Benson/Balikwisha (Refaelov speelt echt niet goed meer, Amuzu ook vaak niet, Verschaeren ook veel uit) en Frey (we missen veel te veel kansen) bij ons wel vaak zouden spelen. Butez doet ook niet onder voor HVC.

Maar nogmaals, jij kent er meer van dan mij. Ik beoordeel het grotendeels op papier.
Ik kan je wel volgen hier in volgen, zeker als ze op hun niveau zijn maar dat was dit seizoen vaak niet. De Laet (darm en daardoor mentale moeilijkheden), Engels (zoals verwacht geblesseerd), Verstraete (goede eerste seizoenshelft maar dan mee verdronken), Nainggolan (enkele goede matchen maar moet te veel lopen), Buta (altijd gekwetst en wilt al 2 jaar weg), Myoshi (vaak letterlijk en figuurlijk te licht maar kan wel shotten), Benson (goeie periode gehad maar is enkel te gebruiken in een systeem met flankaanvallers).
Balikwisha en zeker Yusuf en Dwomoh hebben een groot potentieel.
Enige die er echt bovenuit stak dit seizoen is Butez.

Je kunt een overgangsseizoen hebben maar toch ook meer verwachten van een jonge moderne coach die zelf zei aanvallend te spelen met hoge druk en sneller balcirculatie.
Over het uiteindelijk resultaat klaag ik niet.

Tip voor rafc bouw een ploeg en koop geen ploeg, met balikwisha, benson, yusuf hebben jullie talent. De haat van Gheysen tov Verhaeghe is te diep en ze willen te snel groeien.
Jullie zitten 4jaar weer in 1a beker gewonnen, europees gespeeld ik zou daar tevreden mee zijn.

Tip voor rafc bouw een ploeg en koop geen ploeg, met balikwisha, benson, yusuf hebben jullie talent. De haat van Gheysen tov Verhaeghe is te diep en ze willen te snel groeien.
Jullie zitten 4jaar weer in 1a beker gewonnen, europees gespeeld ik zou daar tevreden mee zijn.
Helemaal akkoord! Als ik dan hoor dat Alderweireld en Meunier regelmatig op de Bosuil zitten dan vrees ik er voor.

Olssen is dan ook echt een non-voetballer en totaal geen materiaal voor Anderlecht, toch?

Maar ik vind dat jullie zo snel helemaal weg zijn van bepaalde spelers terwijl die weinig laten zien hebben. Arnstad heeft een leuk halfuur gehad tegen Club, ja. Kompany is dan al bezig van “grootste carrière van alle spelers op het veld”. Kana is mij nu persoonlijk niet zo opgevallen als hij speelde.

Ik had bij Sambi Lokonga hetzelfde gevoel eigenlijk. Altijd lyrisch doen terwijl die amper iets van impact had. Als ik dan iets durfde zeggen over El Hadj was het kot ook te klein en zie wat een rotseizoen die gehad heeft.

Geen verwijt naar u persoonlijk maar die Neerpede fetisj valt me wel vaker op :p Bevestig eerst eens een seizoen denk ik dan.
Gisteren bepaald moment dat Olson er net opstond, was een aanval op de flank en je zag hem centraal diep lopen. Allè ja lopen, man hoe traag was dat ? Precies of die liep echt tegen zen goesting naar de 16.
En dat zag je dan ook, bal aannemen en een pirouette om hem dan lullig in te spelen. Die heeft echt schrik als die in de buurt van het doel komt.
Voetballend te beperkt, achterlijke fouten maken.

Terug
Bovenaan