Jupiler Pro League 2021-2022

Ik vind het vreemd dat jij dit als een argument zien om gokreclame niet te verbannen. Ja, alcoholreclame mag zeker verbannen worden wat mij betreft.

Ik vind het vreemd dat mensen door reclame dingen beginnen doen en daar geen controle over hebben :unsure:

Dan ook ineens alle reclame voor chips verbieden? Voor frisdranken? Voor chocolade? Voor snoepgoed? Voor koffie? Voor auto's (want er zijn sowieso mensen met schulden door aankoop auto).
Voor babyspullen? Voor vakantie-bestemmingen?

Soit off-topic want andere sporten gaan er meer onder lijden wss

Ik vind het vreemd dat mensen door reclame dingen beginnen doen en daar geen controle over hebben :unsure:

Dan ook ineens alle reclame voor chips verbieden? Voor frisdranken? Voor chocolade? Voor snoepgoed? Voor koffie? Voor auto's (want er zijn sowieso mensen met schulden door aankoop auto).
Voor babyspullen? Voor vakantie-bestemmingen?

Soit off-topic want andere sporten gaan er meer onder lijden wss
Ja, zo werken verslavende middelen nu eenmaal. Dat lijkt me nu toch geen nieuw concept te zijn.

Beetje bizar om tabaksreclame te verbieden, en alcohol niet. Helaas heeft de dranklobby gewoon heel veel macht. Zie maar hoe cannabis proportioneel veel zwaarder wordt veroordeeld door de maatschappij dan alcohol.

Op veel plaatsen wordt je nog steeds als vreemd aanschouwd omdat je geen alcohol drinkt, dat is toch iets waar we ons vragen bij mogen stellen.

Gokken is geen middel he
Gokken wekt een gelukzalig en verslavend gevoel op (dopamine) dat mensen najagen. Uiteraard zijn er verschillen met drugverslaving (bv. eerder indirecte dan directe gezondheidsschade) maar qua principe verschilt het niet zoveel. Soit, mensen mogen gokken als ze dat willen maar het is geen praktijk die aangemoedigd moet worden in onze samenleving. Net zoals roken of alcoholconsumptie.

Beetje bizar om tabaksreclame te verbieden, en alcohol niet. Helaas heeft de dranklobby gewoon heel veel macht. Zie maar hoe cannabis proportioneel veel zwaarder wordt veroordeeld door de maatschappij dan alcohol.

Op veel plaatsen wordt je nog steeds als vreemd aanschouwd omdat je geen alcohol drinkt, dat is toch iets waar we ons vragen bij mogen stellen.

Bwah, alcohol en tabak compleet gelijkstellen is wel wat kort door de bocht. Sure, zwaar drinken/alcoholisme is een groter maatschappelijk probleem dan roken. Maar met mate drinken kan weinig kwaad, terwijl elke sigaret puur vergif is.
Dat cannabis te zwaar veroordeeld wordt, geef ik je gelijk. Al is die veroordeling vooral legaal. Ik ken weinig mensen (tenzij van die ouwe schurken die nog de prehistorie hebben doorgemaakt) die echt anti-cannabis zijn. No harm done zolang je niet overdrijft.

Enfin, als je alleen van 'gezonde' zaken reclame mag maken in een stadion, je zal geen sponsors meer vinden. Reclame van quinoa en elektrische fietsen?

Maar hoeveel échte alcohol reclame is er nog? En pas op wat je zegt, want ik denk dat zowat elke bier reclame tegenwoordig spreekt over hun 0,0 variant, ergo geen alcohol.

Natuurlijk maak je zelf wel die link, dus het is een vals gevoel, maar daar kan weinig aan gedaan worden vrees ik.

Maar hoeveel échte alcohol reclame is er nog? En pas op wat je zegt, want ik denk dat zowat elke bier reclame tegenwoordig spreekt over hun 0,0 variant, ergo geen alcohol.

Natuurlijk maak je zelf wel die link, dus het is een vals gevoel, maar daar kan weinig aan gedaan worden vrees ik.
Aan elk café hangt er wel iets uit van bier :p

Roef is aan een topseizoen bezig, wie had dit ooit gedacht.
Kon mij wel bekoren toen die bij ons debuteerde. Helaas werd hij toen geconfronteerd met jeugdhater Weiler.

Blij dat hij bij Gent zijn draai heeft gevonden. Ook knap van Gent dat ze er gewoon voor blijven gaan deze playoffs, terwijl het voor hen toch niet echt veel meer uitmaakt na de bekerfinale.

Terug
Bovenaan