Jupiler Pro League 2021-2022

België is te klein voor 18 of 20 ploegen. Max 16, al ben ik meer fan van 14 ploegen zoals in Schotland. Veel ploegen in 1B hebben niet het benodigde budget om mee te draaien in 1A.
Ja, daar heb je wel gelijk, neem nu 16. Toch ideaal?
Want de ploegen die nu niets meer hebben, moeten nu alles wat rekken om niet te lang vakantie te hebben. Kan toch niet?

En start de competitie zowat rond de 20 aug (in een niet WK in de winter), ipv eind Juli :crazy:

En wanneer was de laatste keer ? (Zeker voor Club)
Anderlecht tussen '11 en '14, Club tussen '75 en '78. Maar in totaliteit is 13x toch net een heel hoog cijfer, veel hoger dan ik verwacht zou hebben.

Club staat qua budget afgetekend op nummer 1. Dat levert je niet automatisch de titel op maar het zou toch eerder verbazen moesten ze in de komende 5 jaar niet minstens nog 3 à 4 titels pakken. Het verschil met de rest is momenteel toch erg groot.

Toch niet echt triest dat we nieuwe trainer moeten zoeken. Lijkt me vooral door de nieuwe spelers dat we zoveel winnen.
In de PO's een pak geluk gehad maar eigenlijk kan je imo ook zeggen zeer sterke keeper en gewoon zwakke tegenstanders, zeker aanvallend, zelfs met Mechele zijn stoten zo weinig doelpunten binnen.

Hopelijk volgend seizoen terug wat flitsend voetbal en dominantie. Dit seizoen toch te vaak te matig.

Wel prachtig om de triple te halen!

Proficiat FCB 🥳🥳🥳

En nu Anderlecht 2 keer winnen….
Al gun ik Union die 2de plaats als Anderlecht-supporter….

Terug
Bovenaan