Jupiler Pro League 2021-2022

Ewel Noa, kga hem toch missen. Net als CDK. Al zie ik CDK eventueel nog een (half) seizoen blijven in de vorm van een uitleenbeurt.

Proficiat met de titel Brugge. Leuk matchken nog trouwens.

Maar vandaag staat voor mij toch vooral in de geschiedenis boeken als het debuut van Julien Duranville!
De Neerpede doubters zullen er weer hun bedenkingen bij hebben, maar wordt zonder blessures ne gruute.

Kan zich hopelijk goed ontwikkelen volgend seizoen in 1B. Samen met Sadiki en co.

Zirkzee toch ook weer een paar prachtige zaken laten zien. Die ga ik toch ferm missen volgend seizoen.

Proficiat met de titel Brugge. Leuk matchken nog trouwens.

Maar vandaag staat voor mij toch vooral in de geschiedenis boeken als het debuut van Julien Duranville!
De Neerpede doubters zullen er weer hun bedenkingen bij hebben, maar wordt zonder blessures ne gruute.

Kan zich hopelijk goed ontwikkelen volgend seizoen in 1B. Samen met Sadiki en co.

Zirkzee toch ook weer een paar prachtige zaken laten zien. Die ga ik toch ferm missen volgend seizoen.
Oprechte vraag maar zie jij zoveel matchen van de paars-witte beloften?

Ter info: hoe zit het binnenkort met de Europese wedstrijden:

Club Brugge:
Komt uit rechtstreeks in de Champions League, in pot 4.

August 25, 2022 draw for Champions League group stage
September 6/7, 2022 1st match Champions League group stage

Union Saint-Gilloise:
start in CL-Q3nc (derde voorronde voor niet-kampioenen) en speelt daar tegen Benfica, Glasgow Rangers, PSV Eindhoven of Dinamo Kiev/Fenerbahce/Larnaca

Bij winst spelen ze nog eens tegen een van deze teams (in extreem geval kan Monaco, Midtjylland of Sturm Graz ook nog). Bij verlies gaan ze naar de groepsfase van de Europa League.

Winnen ze daar, dan zitten ze in de Champions League waar ze dan sowieso in pot 4 zouden zitten. Bij verlies gaan ze ook naar de groepsfase Europa League

July 18, 2022 draw for 3rd qualifying round Champions League
August 2, 2022 draw for play-off round Champions League
August 2/3, 2022 3rd qualifying round Champions League, 1st leg
August 9, 2022 3rd qualifying round Champions League, 2nd leg
August 16/17, 2022 play-off round Champions League, 1st leg
August 23/24, 2022 play-off round Champions League, 2nd leg

AA Gent:
Gent is normaal reekshoofd in de play-off ronde voor de EUropa League. Bij winst vliegen ze waarschijnlijk in Pot 2. Bij verlies gaan ze naar de groepsfase van de Conference League.

August 2, 2022 draw for play-off round Europa League
August 18 2022 play-off round Europa League, 1st leg
August 25, 2022 play-off round Europa League, 2nd leg
August 26, 2022 draw for Europa League group stage
September 8, 2022 1st match Europa League group stage

Antwerp & Anderlecht:
Antwerp is reekshoofd in de tweede voorronde van de Conference League, waar gespeeld wordt tegen kleinere teams uit kleinere voetballanden (genre Limassol, Torshavn, Djurgardens, ...). Anderlecht speelt geen tweede voorronde.

Anderlecht en Antwierp zijn ook reekshoofd in de derde voorronde en kunnen ze (o.a.) uitkomen tegen kleinere Zwitserse, Schotse, Griekse of Georgische ploegen. Haalbare kaart, maar al iets meer werk.

In de vierde voorronde zijn beide ploegen normaal GEEN reekshoofd (klein voorbehoud voor Antwerp). Tegenstanders kunnen dan Basel, West Ham United maar ook bvb APOEL Nicosia zijn.

Bij verlies zijn ze telkens uitgeschakeld.

June 14/15, 2022 draw for 1st and 2nd qualifying round Europa Conference League (enkel Antwerp)
July 18, 2022 draw for 3rd qualifying round Europa Conference League
July 21 2022 2nd qualifying round Europa Conference League, 1st leg (enkel Antwerp)
July 28, 2022 2nd qualifying round Europa Conference League, 2nd leg (enkel Antwerp)
August 2, 2022 draw for play-off round Europa Conference League
August 4 2022 3rd qualifying round Europa Conference League, 1st leg
August 11, 2022 3rd qualifying round Europa Conference League, 2nd leg
August 18 2022 play-off round Europa Conference League, 1st leg
August 25, 2022 play-off round Europa Conference League, 2nd leg
August 26, 2022 draw for Europa Conference League group stage
September 8, 2022 1st match Europa Conference League group stage

Uitstekende sites hiervoor:

Feitelijk: https://kassiesa.net/uefa/seedcl2022.html

Simulatie: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1zpt5J7mz3t-53slOYtKzijZrZYCF39aHWd7MvZu-t1U/

Laatst bewerkt:
Ter info: hoe zit het binnenkort met de Europese wedstrijden:

Club Brugge:
Komt uit rechtstreeks in de Champions League, in pot 4.

August 25, 2022 draw for Champions League group stage
September 6/7, 2022 1st match Champions League group stage

Union Saint-Gilloise:
start in CL-Q3nc (derde voorronde voor niet-kampioenen) en speelt daar tegen Benfica, Glasgow Rangers, PSV Eindhoven of Dinamo Kiev/Fenerbahce/Larnaca

Bij winst spelen ze nog eens tegen een van deze teams (in extreem geval kan Monaco, Midtjylland of Sturm Graz ook nog). Bij verlies gaan ze naar de groepsfase van de Europa League.

Winnen ze daar, dan zitten ze in de Champions League waar ze dan sowieso in pot 4 zouden zitten. Bij verlies gaan ze ook naar de groepsfase Europa League

AA Gent:
Gent is normaal reekshoofd in de play-off ronde voor de EUropa League. Bij winst vliegen ze waarschijnlijk in Pot 2. Bij verlies gaan ze naar de groepsfase van de Conference League.

August 2, 2022 draw for play-off round Europa League
August 18 2022 play-off round Europa League, 1st leg
August 25, 2022 play-off round Europa League, 2nd leg
August 26, 2022 draw for Europa League group stage
September 8, 2022 1st match Europa League group stage

Antwerp & Anderlecht:
Antwerp is reekshoofd in de tweede voorronde van de Conference League, waar gespeeld wordt tegen kleinere teams uit kleinere voetballanden (genre Limassol, Torshavn, Djurgardens, ...). Anderlecht speelt geen tweede voorronde.

Anderlecht en Antwierp zijn ook reekshoofd in de derde voorronde en kunnen ze (o.a.) uitkomen tegen kleinere Zwitserse, Schotse, Griekse of Georgische ploegen. Haalbare kaart, maar al iets meer werk.

In de vierde voorronde zijn beide ploegen normaal reekshoofd (klein voorbehoud voor Antwerp). Tegenstanders kunnen dan Basel, West Ham United maar ook bvb APOEL Nicosia zijn.

Bij verlies zijn ze telkens uitgeschakeld.

June 14/15, 2022 draw for 1st and 2nd qualifying round Europa Conference League (enkel Antwerp)
July 18, 2022 draw for 3rd qualifying round Europa Conference League
July 21 2022 2nd qualifying round Europa Conference League, 1st leg (enkel Antwerp)
July 28, 2022 2nd qualifying round Europa Conference League, 2nd leg (enkel Antwerp)
August 2, 2022 draw for play-off round Europa Conference League
August 4 2022 3rd qualifying round Europa Conference League, 1st leg
August 11, 2022 3rd qualifying round Europa Conference League, 2nd leg
August 18 2022 play-off round Europa Conference League, 1st leg
August 25, 2022 play-off round Europa Conference League, 2nd leg
August 26, 2022 draw for Europa Conference League group stage
September 8, 2022 1st match Europa Conference League group stage

Uitstekende sites hiervoor:

Feitelijk: https://kassiesa.net/uefa/seedcl2022.html

Simulatie: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1zpt5J7mz3t-53slOYtKzijZrZYCF39aHWd7MvZu-t1U/
Ben je daar zeker van? Mij lijkt het dat Antwerp en zeker Anderlecht (gezien de lagere coëfficiënt) zeer waarschijnlijk geen reekshoofd zullen zijn in de laatste voorronde. Voor Antwerp moeten er een stuk of 8-9 teams met een hogere coëfficiënt uitgaan in de voorrondes.

edit: neem aan dat je dat ook bedoelt gezien de rest van je post

Laatst bewerkt:
Ben je daar zeker van? Mij lijkt het dat Antwerp en zeker Anderlecht (gezien de lagere coëfficiënt) zeer waarschijnlijk geen reekshoofd zullen zijn in de laatste voorronde. Voor Antwerp moeten er een stuk of 8-9 teams met een hogere coëfficiënt uitgaan in de voorrondes.

oops, idd , moest anders zijn.

Mooie beelden van Union en Antwerp fans die samen verbroederen na de match.
Da's standaard bij ons. Respect geven en je zal respect krijgen.

Enige debielen waren Beerschot dit jaar. Te veel coke op't Kiel waarschijnlijk.

Union Saint-Gilloise:

Tja tegen Benfica of eender wie... we zullen zwaar de underdog zijn. Zeker gezien ik een leegloop /einde van een cyclus verwacht. Groepsfase Europa League zal ons deel zijn. Hopelijk hebben we tegen dan wat versterkingen die al wat automatismen hebben gekweekt.

Mooi seizoen. Op naar de transferthread & '22-'23 thread!

Zijn inderdaad geen reekshoofd tenzij er vele verrassingen zijn. Tzal weer bij voorronde blijven voor Anderlecht , ideaal voor onze punten :biglaugh:

Zo zou het moeten inderdaad. Niet zoals een enkeling die het gisteren nodig vond om na de match een vuurpijl in het Anderlecht vak te gooien :wtf:

Sorry, wat? Echt? Als een Beerschot-fan dit doet, staat de media er vol van. Iedereen komt op TV of in de krant om ons als debielen, hooligans en herrieschoppers te bestempelen. Kerel zelf wordt een schedelbreuk geslagen door de flikken.

En nu doet een Brugge-fan het en meer dan een one-liner hier op het forum lees ik er niet over. Iemand opgepakt op zijn minst?

Sorry, wat? Echt? Als een Beerschot-fan dit doet, staat de media er vol van. Iedereen komt op TV of in de krant om ons als debielen, hooligans en herrieschoppers te bestempelen. Kerel zelf wordt een schedelbreuk geslagen door de flikken.

En nu doet een Brugge-fan het en meer dan een one-liner hier op het forum lees ik er niet over. Iemand opgepakt op zijn minst?
Ik heb het hier gelezen: https://www.anderlecht-online.be/nl/article/215541

Ik begrijp ook niet dat er niet meer over wordt bericht in de media. CDK wou nog tussenbeide komen, maar tevergeefs.

Anderlecht mag dan ook hopen op een verlengd verblijf van Kouamé. "Wat mij betreft, wil ik volgend seizoen gerust bij Anderlecht blijven. Ik ben ervan overtuigd dat we Europees voetbal gaan halen. Maar mijn toekomst ligt niet alleen in mijn handen. Fiorentina beslist mee."
Toch ziek eigenlijk de voetbalwereld.
Die jonge is gelukkig in Brussel en wil graag blijven, maar toch zal Fiorentina beslissen waar hij heen gaat..

Allè hij kan ook weigeren ergens anders te tekenen, maar welke speler heeft dat al ooit gedaan...

Alleen dat van dat Europees voetbal gaan ze hem nog eens moeten uitleggen denk ik

De veld bestorming wordt toch ook serieus geminimaliseerd precies door onze spelers (hier precies ook?). "Supporters" konden zelfs niet wachten voor een ererondje ... voor hetzelfde geld gaat Ruud, CDK en Lang weg en niet eens waardig afscheid kunnen nemen. Dan zie je het soort volk dat daar voor de uitsupporters gaat staan :help: en met kinderen in de tribunes, wat een voorbeelden :unsure: <3 voetbal maar alles errond, pff
edit: en de prijsoverhandiging en in de lucht steken van beker was toch ook vreselijk lomp georganiseerd, 90% van het volk staat op de rug van de spelers te kijken, en die onnozele schermen zijn ook niet meer dan wat extra reclameborden blijkbaar.

Op de beelden na de match zag je ook de politie pepperspray gebruiken tegen "supporters" op het veld. Sommigen hadden het moeilijk de titelvreugde effectief om te zetten in vreugde ipv frustratie.

Ook wel een heel deel die de bende voor het uitvak aanmaande om meer richting het podium te stappen. Maar toch groot deel die liever voor het anderlechtvak de onnozelaar wou uithangen.

Zeer jammer toch, smet op de titelviering in eigen stadion vind ik persoonlijk.

De titels 2003 en05' bleven wij rustig zitten. Ook voor de veiligheid van spelers van rsca t moet ma eene in zijne kop krijgen en ne rsca speler in elkaar slaan.
Ik hou van rivaliteit en plagen maar eens het fysiek wordt dan haak ik af we zijn allemaal mensen.

Terug
Bovenaan