Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Met de PO’s op zich is helemaal niets mis, het is die halvering die zo oneerlijk is .De achtervolgers hebben altijd een voordeel. 12 punten achterstand, of 6 is een groot verschil.

Ik geloof er niet echt in bij ons, het vuur wordt nu wel weer wat aangewakkerd door de betere 2e helft op Cercle, nadat we in de eerste helft helemaal nergens waren en met onze rug tegen de muur stonden ... neen, ik ga voorlopig niet mee in dat verhaal om nu plots enthousiast te worden, want realistisch gezien zal het ook langs onze kant povertjes zijn.
Ook zonder Skov Olsen, dus wie gaat er nu een goal maken? Zal hopen zijn op Vanaken dus waarschijnlijk.

En Anderlecht weet zo'n matchen, zonder goed spel, wel heel regelmatig over de streep te trekken dit seizoen, iets waar wij gewoon niet in slagen. Ik ben met niets minder tevreden dan een overwinning, dat dan weer wel, maar geloof er niet echt in.
Euhm nvm :unsure:

Totaal niet verwacht, maar wel een heel goeie match van ons :eek:
Nu doortrekken en ik ga nog in iets geloven, helaas zal het Europees voetbal ook zijn parten spelen vrees ik. Fysiek leken we er redelijk door te zitten op het einde.

Belachelijk datUnion of Anderlecht niet kampioen wordt nu. Maar Brugge is het beste gewapend voor zo een lang seizoen. Dus het is niet zo vergezocht dat ze voort denderen.

Als Thiago die vorm terugpakt is het quasi klaar.

Die gezichten bij Union gisteren spraken boekdelen.

Euhm nvm :unsure:

Totaal niet verwacht, maar wel een heel goeie match van ons :eek:
Nu doortrekken en ik ga nog in iets geloven, helaas zal het Europees voetbal ook zijn parten spelen vrees ik. Fysiek leken we er redelijk door te zitten op het einde.
Dan zie je toch dat er slecht gewerkt is door Deila vind ik. Hayen probeert nu wel dominant en vanuit eigen kracht te voetballen en je ziet dat dat werkt, dat je dat geen volle 90 minuten kan brengen, zeker als je dat al een heel seizoen als speler niet gewend bent, da's normaal denk ik.

Ik wou zeggen: doe normaal. Maar nu met Union en eventueel Club die wint van Anderlecht en we doen echt mee. :biglaugh:
5 punten en op speeldag 3 is het RSCA - Union. Jullie hebben nu ook nog eens 2 thuismatchen, winnen tegen Cercle en RSCA nu en je doet gewoon helemaal mee.

Met de PO’s op zich is helemaal niets mis, het is die halvering die zo oneerlijk is .De achtervolgers hebben altijd een voordeel. 12 punten achterstand, of 6 is een groot verschil.
Maar dat is uiteindelijk wel wat de clubs zelf beslist hebben. Ikzelf vind het ook oneerlijk, maar als neutrale supporter vind ik het wel leuk. Al zou ik het zelfs zuur vinden als Union de titel misloopt.

PO's zijn gewoon in het leven geroepen om allemaal nog wat meer geld in het bakje te laten rollen. Buiten Nederland is er ook geen enkel land dat dat dom systeem heeft.
Je kan natuurlijk ook weinig anders verwachten van een land dat z'n hoogste competitie vernoemt naar een biermerk. :ROFLMAO:

Week per week bekijken, het gaat zo snel binnen twee weken kan het er helemaal anders uitzien.
Btw gisteren eens niet over de scheids gesproken

Bij Genk en Club waren het 23 en 19 punten 2 weken geleden. Nu doen ze opnieuw mee. En daar begrijp ik de eerste dan wel in dat dit oneerlijk aanvoelt, want dat is het ook.

Ik zelf ben vanaf dag 1 tegenstander van deze play offs met deze regel. PO3 heeft dan bijvoorbeeld geen halvering. Geen kat die dat in het buitenland kan volgen

PO's zijn gewoon in het leven geroepen om allemaal nog wat meer geld in het bakje te laten rollen. Buiten Nederland is er ook geen enkel land dat dat dom systeem heeft.
Je kan natuurlijk ook weinig anders verwachten van een land dat z'n hoogste competitie vernoemt naar een biermerk. :ROFLMAO:
Schotland, Albanië, MLS, Australië, Bulgarije, Colombia, Cyprus, Denemarken, Griekenland, IJsland, Israël, etc hebben allemaal play-offs. Technisch gezien Thé Championship ook nog. Dus echt wel genoeg andere, ook kleinere landen, die het play-off systeem hanteren.

Ik snap al die frustraties omtrent de puntenhalvering wel. Het is toch zoooo oneerlijk. Als Club Brugge-fan voel ik ook wel mee met Union dat we het al twee seizoenen op rij hebben verpest voor hen in de play-offs. Het zou wel extra pijnlijk zijn mocht het nu nog een derde seizoen op rij mislopen voor Union.

Toch betrap ik me er elk jaar op dat ik bij de start van de play-offs extra psyched ben voor die topmatchen waar nog zoveel op het spel staat. En dan die apotheose vorig seizoen, die unscripted drama... Trust me, als het in de toekomst weer allemaal zoals vanouds is, met competities die al op enkele speeldagen van het einde beslist zijn, dan gaan we nog nostalgisch terugdenken aan die goede oude puntenhalvering.

Wie is er trouwens op die puntenhalvering gekomen? Had het psychologisch niet beter geweest om niets te halveren en tijdens de play-offs gewoon voor dubbele punten te spelen. Ook al komt dat in praktijk op hetzelfde neer, denk ik toch dat daar minder mensen problemen mee zouden hebben.

Als iemand die veel sporten volgt waar wel play-offs zijn, en nog in veel oneerlijkere vormen dan in onze competitie, heb ik daar nooit problemen met gehad eerlijk gezegd. Ook al is de uitwerking hier misschien wel wat vreemd.

En hoe zou de rechtenhouder hierover denken?

"Geen puntenhalvering meer? Ok, dan wordt het minder spannend, dan kijken er minder mensen, dan hebben wij minder reclameinkomsten, dan krijgen jullie als clubs ook een pak minder geld..."

Ik zeg het, schaf de puntenhalvering af en binnen enkele seizoen wordt het schoorvoetend opnieuw ingevoerd.

Ik kan het nergens terugvinden, maar volgens mij is die punten halvering er gekomen als tegenprestatie omdat de "grote" clubs play-offs wouden. Aangezien zij het meeste profijt ervan hebben, werd dit als tegenprestatie gevraagd.

Maar zeg je ook je abo op?

Ikzelf heb enkel een DAZN abonnement. Dat is een abo voor een gans seizoen. Maar of ik dan nog ga kijken naar die laatste matchen als er niets meer op het spel staat? De Club-matchen ga ik dan waarschijnlijk wel nog bekijken. Maar de andere matchen laat ik als neutrale supporter dan wel links liggen. De kijkcijfers gaan sowieso lager liggen, en dat is het enige waar een rechtenhouder om geeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K
Deleted member 14