Kinderwens vervullen vs relatiebreuk

Hoe is je (zonder-)kinderwens afgelopen?

• ja, ik wou kinderen, hebben er ook gekregen en ben er blij mee

Stemmen: 87 63,5%
  • ja, ik wou kinderen, hebben er ook gekregen en heb er eigenlijk spijt van

Stemmen: 3 2,2%
  • ja, ik wou kinderen, hebben er geen gekregen en ben daarover achterafgezien blij

• ja, ik wou kinderen, hebben er geen gekregen en ben er nog altijd triest om

Stemmen: 4 2,9%
  • nee, ik wou geen kinderen, hebben er wel gekregen en ben er blij mee

Stemmen: 13 9,5%
  • nee, ik wou geen kinderen, hebben er wel gekregen en heb er eigenlijk spijt van

• nee, ik wou geen kinderen, hebben er geen gekregen en ben hier blij over

Stemmen: 22 16,1%
  • nee, ik wou geen kinderen, hebben er geen gekregen en vind dit nu wel jammer

Stemmen: 2 1,5%

• Totaal aantal stemmers
    137
Ik wou ook geen kinderen omdat ik mezelf had gebrainwashed, en vorige dinsdag wou ik er ook geen maar ik heb die dag wonderwel overleefd met kinderen. Een man in mijn netwerk bereikte een ongelooflijk doel omdat hij geen kinderen had. Poepsimpel voor mijn brein om mij wijs te maken dat ik ook zoiets kan doen en alle obstakels worden aan de kant geveegd in mijn fantasie. Maar met een beetje realiteitszin weet je: niet doen, doe het met.
Compartimentaliseer: kind tijd in één vakje, me time in een ander.

Als je uit elkaar gaat vs 1 kind. Probeer deze vraag te beantwoorden: Wat zou jou het ongelukkigste maken op de lange termijn (20+ jaar)? Misschien kan je die vraag niet beantwoorden maar misschien ook wel?

Misschien is het een optie tijdelijk uit elkaar te gaan? Elkaar op dat vlak ruimte geven? En zien wat dat geeft?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de TS hier weinig gaat horen om de twijfel weg te nemen. De uiteindelijke vraag lijkt me te zijn in hoeverre hij kan terugkomen op zijn standpunt om geen kinderen te willen. Gaat dat helemaal niet dan is de relatie zowat gedaan denk ik.

Of het wel gaat moet hij zelf inschatten natuurlijk. Verschillende van de argumenten "tegen" herken ik. Zoals velen hier wou ik niet blind in zo'n situatie springen, en als je al de risico's bekijkt dan kan je wel wat redenen vinden om er niet aan te beginnen. Voor mij woog de kinderwens dan meer door. Andere argumenten zoals het risico om "gekraakt" te worden snap ik niet: dan kan je elke relatie of familieband ook vergeten.

Uiteindelijk denk ik dat met een (1) kind veel zaken meevallen, horrorsituaties zoals jaren slecht slapen buiten beschouwing gelaten. Hier gingen veel van die zaken uiteindelijk vanzelf. Maar ondanks het vanzelf ging waren er wel offers qua vrijetijdsbesteding en werk natuurlijk. Als dat een "no go" is, dan weet je genoeg.

Je moet ook afwegen wat je allemaal zal verliezen.

-woning verkopen of terug inkopen
-opnieuw moeten beginnen op relatie vlak
-scheiden doet lijden en betekent ook vaak verlies van kennissen en vrienden
-de ironie zou nog kunnen zijn dat je bij een nieuwe relatie iemand leert kennen die al een kind heeft.. en dan krijg je niet alleen een nieuwe partner, maar toch ook dat kind en nog een ex-man erbij !!

Dat kies je zelf, er zijn er genoeg die dat doen omdat ze het willen doen.
Ik ken er even goed die zeggen tegen hun kinderen van ‘’wij staan klaar als we willen en kunnen maar wij gaan ons niet aanpassen aan jullie’’
En dat is iets dat moet kunnen langs twee kanten begrepen worden.
Vaak is het van te moeten.
En uiteindelijk doe je het gewoon maar om uw (klein)kinderen miserie te besparen.

Je moet ook afwegen wat je allemaal zal verliezen.

-woning verkopen of terug inkopen
-opnieuw moeten beginnen op relatie vlak
-scheiden doet lijden en betekent ook vaak verlies van kennissen en vrienden
-de ironie zou nog kunnen zijn dat je bij een nieuwe relatie iemand leert kennen die al een kind heeft.. en dan krijg je niet alleen een nieuwe partner, maar toch ook dat kind en nog een ex-man erbij !!
Imo mag dat niet meespelen. Al dan niet een kinderwens hebben gaat veel dieper dan dat.

Uit eigen ervaring: als je het niet wil, zet er dan NU een punt achter en blijf niet nog langer aanmodderen. Er is jammer genoeg al te veel tijd verspild.
Ik ben ook met een toenmalige partner uit elkaar gegaan na een relatie van 5 jaar - een nieuwbouw en helemaal opnieuw gestart. Ik had een kinderwens, hij niet. Wij hebben ook lang gedacht ‘we zien wel’, maar naarmate die vraag meer en meer begon te knagen heeft ons dat wel uit elkaar beginnen duwen. Op het moment zelf was die breuk zwaar en onzeker maar achteraf gezien de beste oplossing.

Ik heb uiteindelijk iemand nieuw leren kennen en wij zijn voor een kindje gegaan. Wij waren uiteindelijk niet zo oud als we aan onze kinderwens gestart zijn (34) maar toch is het een hobbelig parcours geweest. Wij hebben 3 miskramen gehad. Januari dit jaar kreeg ik het nieuws dat mijn eicelreserve stevig achteruit ging en ik mogelijk binnen 2 jaar niet meer aan kinderen zou moeten denken. Dat nieuws was veel zwaarder dan die relatiebreuk. Ik sloot mij van alles en iedereen af, vrienden herhalen vaak dat ik diep zat en ze mij als persoon gemist hebben. Al hebben ze in het ziekenhuis onmiddellijk alle registers opengetrokken en vandaag wachten we op de geboorte die zich nu elk moment kan aanbieden.
Zelf als man heb je niet oneindig veel tijd, die tijden zijn voorbij. De kwaliteit van sperma gaat de laatste jaren fel achteruit, er is vorige week nog een artikel rond verschenen, gepubliceerd door 2 fertiliteitsartsen van UZLeuven met harde cijfers omtrent spermakwaliteit. Dat was bij ons de oorzaak van de miskramen, mijn vriend bleek ondanks de op eerste zicht zeer goede scores bij verdere onderzoeken een te hoog DNA-fragmentatie te hebben en dat ligt jammer genoeg aan de leeftijd en vervuiling.
Met de selectietechniek die het ziekenhuis heeft toegepast hebben wij nu enige gemoedsrust dat we nog enkele veelbelovende embryo’s in de vriezer zitten hebben. Ze weten nu ook hoe ze ons kunnen helpen. Er is nog een kans om onze kinderwens volledig in te vullen.
Maar ik wens dit traject absoluut niemand toe.

Als zij nu verderkan, kan ze op zijn minst wat eicellen laten invriezen en op die manier tijd kopen.
Een vriendin komt wat uit dezelfde situatie, zij heeft spijt dat zij niet onmiddellijk eicellen had ingevroren, zij heeft haar kinderwens moeten invullen met donor-eicellen.

Vraag is ik hoeverre uw vriendin echt zeker is dat ze kinderen wil. Maar weet dat als zij dat wil, het emotioneel dagdagelijks zwaar is. Mensen kunnen zich niet onthouden van actief de vraag te stellen ‘En wanneer is het aan jullie?’. Overal waar je komt hakt het beeld van kleine kindjes er in, een onnozele reclame van de komst van de Sint kan heel uw dag kraken etc. Als dat echt diep zit, drijft u dat op den duur als koppel uit elkaar. Ik bleef in die relatie hopen dat hij zou bijdraaien, ik ben blij dat hij heeft ingezien dat dat niet het geval is en heeft doorgezet met de breuk.

Eerst en vooral: dikke merci aan iedereen voor jullie respectvolle en behulpzame reacties. Waardeer ik echt enorm dus grote dank daarvoor.

Ik breek echt mijn hoofd over wat mij ervan weerhoudt om aan kinderen te beginnen. En de schrik voor 'de hel op aarde' is toch wel een zeer grote. Schrik dat ik niet meer ga slapen, schrik dat ik een stort van vuile pampers ga moeten leven, schrik dat mijn vriendin en ik constant gaan kibbelen, schrik dat ik niet meer ga kunnen sporten, schrik dat mijn job daar enorm onder ga lijden,... Ik besef nu wel dat ik enkel de doemscenario's voor m'n ogen zie verschijnen. Dat dat ook plezant kan zijn (want dat is het toch ook met momenten vermoed ik?) dringt voorlopig niet tot mij door.

Zijn er mensen die op voorhand afspraken hebben gemaakt met hun partner? Misschien niet letterlijk op papier maar toch... Afspraken over vrijetijdsbestedingen, wie er eventueel professioneel een stapje terug zet indien noodzakelijk,...

Concreet bijvoorbeeld. Ik moet kunnen sporten. Ik klink nu wellicht als een klein kind maar ik meen het: ik moet kunnen sporten. Voor mijn mentaal welzijn maar ook voor mijn fysiek welzijn; een maand niet sporten en ik krijg sowieso weer last van mijn rug en andere fysieke kwaaltjes. Dus daar is gewoon géén weg rond. Zijn dat zaken waar sommige koppels op voorhand duidelijke afspraken over maken wanneer er mogelijks een kind op komst is?

En voor alle duidelijkheid: dat werkt in twee richtingen hé. Als mijn vriendin er op staat dat zij x aantal uur in de week nodig heeft voor zichzelf (sport, hobby's, vrienden,...) neem ik ook mijn verantwoordelijkheid.

Maar ik heb die garantie voor mezelf echt wel nodig. Vraag me alleen af: welke waarde hebben die afspraken nog van zodra dat kindje er effectief is?!

Jullie zijn toch 2 volwassenen? Dus kan je zeker op voorhand wat zaken afspreken. Ik had nooit echt een kinderwens. Ik voelde wel snel in de relatie met mijn huidige vrouw, een kind, hmm waarom niet? Tot ze "plots" na 4 maanden in de relatie zwanger werd. Ik was er helemaal niet klaar voor, en wou het echt niet. Ben ook angstig, reviews lezen,... Heel herkenbaar. Ik had toen een nieuwe "hobby/passie" ontdekt: verre reizen. We spraken af dat als ik een grote reis wou maken (2-3 weken weg van huis) ze me niet ging tegenhouden (en vice versa ook, maar dat ze wil nu nog niet). Ze mag altijd mee met de (intussen 2) kinderen, maar daarvoor vindt ze ze wat te jong.

Soit, lang verhaal kort, ik werd plots vader en 8 jaar later was dit het mooiste in mijn leven. 5 jaar na de geboorte van de oudste kwam er een tweede kind en nu is alles 'compleet'. Je lijst enkel de grote doemscenario's op, maar dat ervaar je allemaal niet. Dit komt door de 'oerliefde' dat een kind teweeg brengt. Ik zie mijn partner doodgraag, maar dat valt met niets te vergelijken met de liefde voor mijn kinderen. Goede afspraken maken over de zaken die voor jou belangrijk zijn, zal cruciaal zijn.

Moest mijn relatie er zo uitzien, zoals je de jouwe nu, mét de kennis die ik nu heb met 2 kinderen later, zou ik hopen dat er iemand is die me wat pusht richting kinderen ;-).

Uiteraard, iedereen is anders, maar ik heb de hele rollercoaster meegemaakt en ben zo blij waar ik nu sta.

(De schrik voor 'de hel op aarde' is toch wel een zeer grote. Schrik dat ik niet meer ga slapen, schrik dat ik een stort van vuile pampers ga moeten leven, schrik dat mijn vriendin en ik constant gaan kibbelen, schrik dat ik niet meer ga kunnen sporten, schrik dat mijn job daar enorm onder ga lijden,...

Zijn er mensen die op voorhand afspraken hebben gemaakt met hun partner? Misschien niet letterlijk op papier maar toch... Afspraken over vrijetijdsbestedingen, wie er eventueel professioneel een stapje terug zet indien noodzakelijk,...
Tuurlijk, uiteraard moet je keuzes maken als je aan kinderen begint. Wij hebben concreet afspraken gemaakt over: reizen (die grote reis gedaan voor ons eerste kind), mijn vrouw die 4/5 ging gaan werken om meer tijd te hebben, ik die bereid was dit ook te doen, afspraken met grootouders voor de planning, etc etc We zijn ook gestopt met een aantal hobbys omdat die niet combineerbaar waren met kinderen (denk aan 3-4u gaan fietsen)

Concreet bijvoorbeeld. Ik moet kunnen sporten. Ik klink nu wellicht als een klein kind maar ik meen het: ik moet kunnen sporten. Voor mijn mentaal welzijn maar ook voor mijn fysiek welzijn; een maand niet sporten en ik krijg sowieso weer last van mijn rug en andere fysieke kwaaltjes.
Ik begrijp je, maar dat valt wel mee. Wat doe je van sport, hoeveel tijd heb je nodig? Als dat 1-2h is, goh ja, je baby zal de eerste jaren zolang middatdutten, ligt ook 's avonds vroeg in bed etc.

Concreet bijvoorbeeld. Ik moet kunnen sporten. Ik klink nu wellicht als een klein kind maar ik meen het: ik moet kunnen sporten. Voor mijn mentaal welzijn maar ook voor mijn fysiek welzijn; een maand niet sporten en ik krijg sowieso weer last van mijn rug en andere fysieke kwaaltjes.
Kinderen hoeven gaan sporten echt niet in de weg te staan. Dat gaat inderdaad over afspraken maken met uw partner. Mogelijk ga je wel minder kunnen gaan sporten, of ga je minder presteren. Want zeker kleine kinderen zijn ook een fysieke belasting. Maar het is absoluut mogelijk.

Ik heb hier in de familie mensen met 4 kleine kinderen, in beide gezinnen worden marathons gelopen. Ook met 4 kinderen lukt dat daar om te trainen.

Het ding is wel: Als je absoluut geen kinderen wil, verwacht dan niet dat je magisch plots de grote kindervriend gaat worden eens dat kleintje er is. Het kan maar evengoed komt dat gevoel niet en die 50/50 gok kan je echt niet maken naar een kind toe, en ook niet naar uw partner toe.

Ik heb hier in de familie mensen met 4 kleine kinderen, in beide gezinnen worden marathons gelopen. Ook met 4 kinderen lukt dat daar om te trainen.
Klinkt als een zeer toffe familie die de 4 kinderen opbrengen. Jongste draaien dan al goed mee zeker? Of een moeder die als vanouds al het gewicht draagt? :p

Sorry klinkt gewoon als een "meest ideaal" scenario.

Ik begrijp je, maar dat valt wel mee. Wat doe je van sport, hoeveel tijd heb je nodig? Als dat 1-2h is, goh ja, je baby zal de eerste jaren zolang middatdutten, ligt ook 's avonds vroeg in bed etc.
Dat zijn best case scenario's hé. Ik zat nog lang niet in een worst case scenario, maar 'gewoon' een baby met verborgen reflux. Dutjes overdag duurden maximaal een half uur, en 's avonds duurde het vaak langer dan een uur eer we hem in slaap kregen. Om hem een uur later alweer te mogen gaan troosten en laten drinken en weer een uur proberen hem in slaap te krijgen. Dat heeft maanden geduurd. Onze dochter een jaar later een gelijkaardig scenario. Het heeft 5 jaar geduurd eer ze consistent begonnen door te slapen. Ondertussen een vrouw die fysiek en mentaal er compleet door zat, dan was het echt wel einde relatie als ik er op zou gestaan hebben om vast te houden aan mijn vrijheid en vrije tijd. Niet dat ik daar zelf nog energie voor had.

Er komt daar allemaal een ferme dosis geluk bij kijken ook hoor. Vrouwen houden regelmatig ook (al dan niet tijdelijke) medische complicaties over aan de zwangerschap, de bevalling, de borstvoeding, ... het is dus niet alleen afhankelijk van het kind. Je kan er niet van uit gaan dat alles over rozen zal gaan, en imo stel je je beter in dat je zeker de eerste maanden (en bij uitbreiding de eerste 2 jaar) echt volledig in het teken van je kind (en vrouw) staan. Is het niet zo, zoveel te beter. Je hebt ook genoeg kinderen die direct goed drinken en slapen, vrouwen die een halve dag na de bevalling al bijna alles opnieuw kunnen doen als voordien en die zich vervelen tijdens de bevallingsrust omdat ze nauwelijks naar de baby hoeven om te kijken. Maar als je de keuze maakt om kinderen te hebben, dan doe je dat best met het volle besef dat die roze wolken er mogelijk bij jou niet zullen zijn. En dat je wetende dat het ook echt heel zwaar en moeilijk en donker kan zijn of worden, je toch kinderen wilt.

@Brick Top heb je kinderen in de nabije familie?

Ik moet zeggen, ik herken onze situatie wel wat in die van u.
Ik heb altijd gezegd "nooit geen kinderen", mijn vrouw wou er wel altijd.

Dat is dan bij haar gegaan naar "We zien wel" en "het is op zich wel goed zoals het nu is"

Zij heeft ook absoluut nood aan praktisch elke dag 1u sporten. We reizen graag (lang en ver), hebben ons wat op de carrière gestort (mijn vrouw is op haar 30e nog terug begonnen met een opleiding aan de unief.)
Onregelmatige uren, ik ging gisteren nog even werken - om dan wegens onvoorziene gebeurtenissen pas 6u later en na middernacht thuis te komen.

MAAR mijn zus heeft een kindje (+-1,5j) en mijn vrouw is ook meter van de kleine van een bevriend koppel.
We hebben de afspraak met mijn zus dat we 1 namiddag per week zelf niks inplannen en op mijn petekind letten (omdat we er ook een band mee wil opbouwen) en ik ben echt niet de grootste kindervriend eigenlijk (ik wil zeggen dat dat onwennig is bij mij 😅)

En ik moet zeggen dat dat wel heel erg goed meevalt, gewoon ze zien groeien, zichzelf ontwikkelen is wel nice.

Ik heb nog altijd van mening dat ons leven prima is zoals het nu is en van mij moet er niks maar het is het voor mij nu wel zover dat moest mijn vrouw nu zeggen (ze is 34) dat ze een kind wil dat ik geen seconde ga discuseren erover.

Dus ik zou zeggen als er kinderen in je omgeving zijn, spendeer er wat tijd mee en kijk hoe je je erbij voelt en hoe dat gaat.
Maar spendeer die tijd ermee met jou en je vrouw, zorg dat de ouders even weg zijn (als mijn zus erbij is de situatie toch anders en reageert het kind ook anders vind ik)

Al de rest errond ben je toch nooit 100% klaar voor en kan je nog genoeg afspraken rond maken.

Ik ben al bijna 10 jaar samen met iemand die 3 kinderen heeft. Jongste was 8 toen we relatie begonnen.
Nooit zelf echt kinderwens gehad. Ben wel zeker dat met een andere partner en wat gepush er een kind gekomen zou zijn.
De 3 pluskinderen zijn nu volwassen.

Het enige gemis dat ik ervaar is dat ik niet weet en voorlopig ook niet zal weten hoe het voelt om echt plots zelf vader te worden en een kind van uw eigen vlees en bloed te hebben.
Voor de rest ben ik heel blij dat ik vrij ben om te doen wat ik wil…
Ik zou ook enorm tegenop zien bij wat er komt kijken om zelf baby’s te hebben :)
Maar… kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen…

Heb zelf nooit in uw situatie gezeten, kan daar dus ook weinig nuttigs over vertellen, veel sterkte/succes in ieder geval, geen gemakkelijke situatie!

Ik denk dat de beste indicatie is wat voor een ouder je zou zijn, te maken heeft met wat voor ouders jezelf hebt gehad. Misschien ook wel wat voor grootouders je hebt gehad, als je daar ook vaak was. Of een fijne buurvrouw. Welke voorbeelden heb je gehad want zij zijn jouw voorbeeld. Als je moe bent en even geen creativiteit hebt en je kind doet iets positiefs of negatiefs, dan graai je uit de bak “hoe waren mijn ouders tijdens mijn jeugd”. Natuurlijk, je kan besluiten het anders te doen bij jouw eigen kind maar dat lukt niet op elk vlak.
Dus, ben jij onvoorwaardelijk liefgehad als kind?

Ik wilde een kind, dat werden er twee (een tweeling), maar dat betekent niet dat ik soms niet ook even in paniek modus schoot. Je beseft opeens wat voor verantwoordelijkheid een kind is want je wil het vooral goed en zorgvuldig doen. Tegelijkertijd kwam er ook vaak een soort oerkracht op tijdens en na de zwangerschap: ik kan dit! Ik voelde me regelmatig een mega super June ook al was ik moe.

Mijn ervaringen met afspraken maken met partner en lijstjes met wat je op moet geven. Dat is mij te cerebraal. Een principe of een afspraak kan nog maar je moet aan de hand van de praktijk zien of het werkt. Je kan nog zo leuk schema’s bedenken, je kind bepaalt het schema de eerste tijd. Maar misschien krijg je een heel makkelijk kind.

Eerst en vooral: dikke merci aan iedereen voor jullie respectvolle en behulpzame reacties. Waardeer ik echt enorm dus grote dank daarvoor.

Ik breek echt mijn hoofd over wat mij ervan weerhoudt om aan kinderen te beginnen. En de schrik voor 'de hel op aarde' is toch wel een zeer grote. Schrik dat ik niet meer ga slapen, schrik dat ik een stort van vuile pampers ga moeten leven, schrik dat mijn vriendin en ik constant gaan kibbelen, schrik dat ik niet meer ga kunnen sporten, schrik dat mijn job daar enorm onder ga lijden,... Ik besef nu wel dat ik enkel de doemscenario's voor m'n ogen zie verschijnen. Dat dat ook plezant kan zijn (want dat is het toch ook met momenten vermoed ik?) dringt voorlopig niet tot mij door.
Tja, niemand moet u wijsmaken dat die fase van kleine baby makkelijk is he. Er zullen veel ongemakken zijn, en ge zult u doodmoe voelen, maar dat gaat over. Dat blijft niet eeuwig zo moeilijk. De aanwezigheid van een netwerk (typisch uw of haar ouders) maakt veel uit om het te verlichten.

Concreet bijvoorbeeld. Ik moet kunnen sporten. Ik klink nu wellicht als een klein kind maar ik meen het: ik moet kunnen sporten. Voor mijn mentaal welzijn maar ook voor mijn fysiek welzijn; een maand niet sporten en ik krijg sowieso weer last van mijn rug en andere fysieke kwaaltjes. Dus daar is gewoon géén weg rond. Zijn dat zaken waar sommige koppels op voorhand duidelijke afspraken over maken wanneer er mogelijks een kind op komst is?

En voor alle duidelijkheid: dat werkt in twee richtingen hé. Als mijn vriendin er op staat dat zij x aantal uur in de week nodig heeft voor zichzelf (sport, hobby's, vrienden,...) neem ik ook mijn verantwoordelijkheid.

Maar ik heb die garantie voor mezelf echt wel nodig. Vraag me alleen af: welke waarde hebben die afspraken nog van zodra dat kindje er effectief is?!
Dit moet je toch gewoon echt vragen aan uw vriendin, hoe zij dat ziet. Dit is een plannings-issue en afspraken maken over hoe het werk en zorg onder elkaar te verdelen zodat het voor niemand teveel (of onfair) wordt. Er is vanaf dan namelijk iemand thuis die niet alleen kan gelaten worden...
In mijn persoonlijke ervaring: ja sporten gaat nog. De meeste van mijn sport speelt zich ook 's avonds af (2 keer per week training teamsport tussen 22 en 23u, match in het weekend) en als ik ga lopen, dan doe ik dat gewoon als mijn kinderen in bed liggen (>20u), of in het weekend op een voormiddag.
Ik had ook een mountain buggy dus vanaf +/- 7 maanden ging die de koets in en nam ik die mee op mijn looptochten. Het merendeel van de tijd lag die toch te slapen.
Vroeger timede ik looptochten in het weekend op de dutjes, nu op de momenten dat ik een uur te doden heb omdat zoonlief in de basketballes zit. Ik sport nog +/- 5 à 6u per week.
Het enige dat ik bijna niet meer doe is lange fietstochten.

Wat je moet uitgeklaard krijgen is dat de vrijetijdsbestedingen van uw vriendin en uzelf niet overlappen en dat uw partner niet het gevoel krijgt dat je haar het meeste werk laat opknappen door er nooit te zijn.

Ik zat in dezelfde situatie als u. Madame wou kinderen en anders bye bye. Ikzelf ben egoïstisch en wou echt mijn hobby's, sport en vrije tijd niet opgeven.

Toch voor kinderen gegaan en ik heb er nu 2 en ik zou er echt niet meer zonder kunnen. Ik heb wel 2 brave kinderen dat doet wel veel:p

Ja ik sport nu veel minder, ja ik heb amper nog tijd om tv/film te kijken of Playstation te spelen of om opstap te gaan maar ge krijgt er wel wat voor terug.
Maar al die dingen die ik moet opgeven zijn nu toch ook geen zaken die uw leven een betekenis geven?

En to be fair is het ook niet altijd slim om die stap niet te zetten puur omdat je graag sport. Ik ken 3 mensen (2 venten en 1 vrouw) die nooit kinderen wouden omdat ze elke dag sporten (1 ultraloper, de andere 2 speelde elke dag paddel en tennis). We zijn nu jaren verder en guess what?
De ultraloper is ondertussen 45 en zijn lichaam kan dat intensief sporten niet meer aan. Die andere 2 sporten een pak minder omdat hun vrienden/vriendinnen waarmee ze normaal sporten nu ook kinderen hebben.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan