Kingdom Come: Deliverance II

Ik kan u 1 reden geven: prijskaartje. Als je al een ietwat deftige pc wilt die een tijdje meekan lig je al vlug aan €2000+. Dat is dan met 14de gen i7, 32gb, 4070ti S en een 2tb ssd.

Dan is een console een veel goedkoper alternatief, want niet iedereen wil/kan zoveel geld smijten voor een pc :).
Zou interessant zijn om hier een apart topic voor te starten, maar voor mij is er maar één deftige optie en dat zijn de consoles, simpelweg omdat PC al ettelijke járen een complete shitshow is van shader stutter. Ik heb een nieuwe build gedaan in 2020, zonder GPU, met het idee om dan wat later een deftige GPU te steken als de prijzen wat gezakt waren, maar aangezien die performance problemen nog steeds niet opgelost zijn vind ik het zonde en blijf ik maar gewoon op console.

Heel jammer want PC heeft heel wat meer deals, de grootste library en normaal gezien ook de beste performance. Gewoon zo'n zonde van al die shader stutter, daar erger ik me echt mateloos aan. Liever een stabiele 30 fps dan dat om eerlijk te zijn.

Mja dit spel, kweet het niet, ergens zie ik dat het zoveel potentieel heeft, maar mij lukt het dan toch niet.
Ik krijg echt het gevoel dat zelfs een kleuter mij zou afmaken, iedereen die ik tegenkom klopt mij dood, lol. Moest het nie zo zielig zijn zou'k er zelf nog mee kunnen lachen ook
En die Tomcat vraagt kweet nie hoeveel Gold om iets te leren, ik heb welgeteld 20 ofzo, door wat zwaarden te maken

Net die wedding quest gedaan, had op het einde toch wel een gevoel dat het wat te langdradig was voor mij. Wat achtergrond is zeer belangrijk, maar het was wat teveel conversatie na conversatie. Terug wa exploren dan maar 😅
Combat gaat voor mij ook nog niet vlot, ik mis soms wel wat actie om mn draai erin te vinden. En kom ik er tegen, hebben ze veel betere gear of zijn ze met teveel, 2 hits en ik ga neer.
Misschien wat sparen nu om die trainingen te doen van Tomcat.

De quest na wedding crashers zit ik nu vast. Ik ben in die chapel bij thomas geraakt. Ik wil eruit sneaken, maar de guard onderaan de trap kan in niet weglokken met een steentje, die reageerd er niet op, zal wel een bug zijn.

Laatst bewerkt:
Ik zit na mijn eerste 4-5 uurtjes ook nog met een dubbel gevoel. Het vechten is inderdaad verschrikkelijk en je komt al vaak 2 enemies op je pad tegen waar je dus instant van verliest en door het anti-savespam concept is dat best frustrerend.
Toch ook veel bugs en hapering tussen cutscenes en game, voelt niet afgewerkt aan. De reviews waren hier dan toch opvallend vergevingsgezinder over dan wanneer dit een AAA zou geweest zijn.

Het zal afwachten zijn of ik er 'in' geraak. T is wel een game waar je zit aan te denken als je het niet aan het spelen bent, dus dat is alvast een goed teken.

Laatst bewerkt:
Voor wie het nog wat moeilijk heeft zijn de twitch drops echt wel handig. Super gear set !
Link jullie account en zet gewoon een tabje of jouw gsm effe aan op een kanaal.

Vergeet ook zeker niet indien je er hebt steeds de skill points te activeren. Ik was dat de eerste 10u vergeten als ik eerlijk ben.

Hier net aangekomen op den trouw :-)

Voor wie in het begin ook een beetje oplet kan je gemakkelijk gear vinden als je een graf ontdekt. In de begin zone ga je normaal op jouw pad eentje tegen komen. Zodra je deze gevonden hebt goed rond kijken in de buurt ! Het zijn er 2 ! Eentje met een enorm knap schild en de tweede met toch wel een mooie basis gear setje. Deze maken de game in mijn geval wel wat gemakkelijker.

Ik zit na mijn eerste 4-5 uurtjes ook nog met een dubbel gevoel. Het vechten is inderdaad verschrikkelijk en je komt al vaak 2 enemies op je pad tegen waar je dus instant van verliest en door het anti-savespam concept is dat best frustrerend.
Toch ook veel bugs en hapering tussen cutscenes en game, voelt niet afgewerkt aan. De reviews waren hier dan toch opvallend vergevingsgezinder over dan wanneer dit een AAA zou geweest zijn.

Het zal afwachten zijn of ik er 'in' geraak. T is wel een game waar je zit aan te denken als je het niet aan het spelen bent, dus dat is alvast een goed teken.
Nogmaals vechten is niet verschrikkelijk maar je moet je skills en armor opbouwen. En die enkele haperingen denk ik dat heel velen vergeven als je even nr de omgeving kijkt waar je door wandelt. Is gewoon prachtige sfeer.

Toch ook veel bugs en hapering tussen cutscenes en game, voelt niet afgewerkt aan.

Bij mij neigt het iets meer naar er niet in geraken, puur door de combat
Voor wie het nog wat moeilijk heeft zijn de twitch drops echt wel handig. Super gear set !
Link jullie account en zet gewoon een tabje of jouw gsm effe aan op een kanaal.

Vergeet ook zeker niet indien je er hebt steeds de skill points te activeren. Ik was dat de eerste 10u vergeten als ik eerlijk ben.

Hier net aangekomen op den trouw :-)

Voor wie in het begin ook een beetje oplet kan je gemakkelijk gear vinden als je een graf ontdekt. In de begin zone ga je normaal op jouw pad eentje tegen komen. Zodra je deze gevonden hebt goed rond kijken in de buurt ! Het zijn er 2 ! Eentje met een enorm knap schild en de tweede met toch wel een mooie basis gear setje. Deze maken de game in mijn geval wel wat gemakkelijker.
Dit twitch drops, is dat ook via ps5?

Voor het type spel dat dit is, vind ik het eigenlijk zeer indrukwekkend hoe goed de performance is en hoe weinig bugs er zijn. Die zijn eigenlijk eigen aan het genre, tenzij je een ongelimiteerd budget hebt zoals Rockstar. Neemt natuurlijk niet weg dat het wel frustrerend kan zijn als je toch enkele bugs tegenkomt.

Ik vind het opvallend om eerst goeie dingen te lezen om daarna enkel nog maar posts met frustraties te moeten lezen als iedereen wat uurtjes gespeeld heeft.

Dat houdt me toch wat tegen om het te kopen.

Ik vind het opvallend om eerst goeie dingen te lezen om daarna enkel nog maar posts met frustraties te moeten lezen als iedereen wat uurtjes gespeeld heeft.

Dat houdt me toch wat tegen om het te kopen.
Het begin van het spel is redelijk lineair zoals een 'normale' RPG. Nadien word je in de open wereld gedropt zonder geld, armor, wapens of veel begeleiding. Het begin is voor veel mensen erg traag en moeilijk omdat je personage in alles slecht is en niks kan kopen. Ik vind dat juist geweldig omdat je zo mooi de progressie van je personage ervaart.

Ondertussen nog wat lessen geleerd van Tomcat, die masterstrike geleerd, nu hopen dat die in een echt gevecht ook wat werkt 🤣

Ondertussen ook wat deftige gear kunnen kopen.

Komen jullie eigenlijk bij het exploren veel bandits tegen? Zou er graag wat tegenkomen voor de combat te oefenen.

Heel willekeurig kom ik er af en toe eens ene tegen, maar das dan meestal tijden het fasttravelen dat ik een melding krijg.

Er is een zone rechts van de map “ begin “ tussen de rotsen zitten wel wat bandits. Je moet daar ook zijn voor een quest.

Quest inhaal maneuvre uitgevoerd dit weekend.

Den trouw is voorbij, alle kwijtgeraakte dierbaren terug, mens en dier, en eindelijk begin ik er een beetje 'knight' uit te zien ipv boerke. :biglaugh:
26 quests done, eentje gefailed zie ik maar zelfs niet door gehad, anders had ik mijn save opnieuw ingeladen.

Bandits heb ik al veel tegen gekomen ja, ook buiten het questen om, maar ik heb ondertussen heel de eerste map vrijgespeeld.

Je ziet ook camp icoontjes op je map, dat zijn niet allemaal bandits maar je kan toch wel wat uit te namen afleiden.
(thieves cap, cumans camp, poachers camp etc)

Alsook als je auto traveled kom je random encounters tegen en dat zijn vaak ook bandits of ander gespuis dat jouw wil aanvallen of ergens inlokken.

Laatst bewerkt:
Ik zit momenteel in The Finger Of God main quest. Ik wil slapen in de cabin (dat moet voor de quest) maar de sleep command staat nog in het grijs dus begin beke paranoia te worden en te denken dat het mogelijks bugged is. Ondertussen ook heel die trouw gehad, twas daar nogal de moeite uiteindelijk. En thievery is level 26 hier, dus die very hard kistjes gaan vlot open xD Dat belooft voor in Kuttenberg wanneer ik daar bij de rijke mensen en handelaars groschen ga kunnen stelen.

Het zou toch cool zijn moest je voorbeeld een Story mode hebben in zo een game.

Ik heb te weinig tijd voor al die quests en looten enz. Dat je voorbeeld gewoon het verhaal kan doen en gewoon wat cva gear hebt. Zou het spel toegankelijk maken en zou het ook gekocht hebben dan.

Ik geef u helemaal gelijk maar dat is zoals een easy mode Souls game maken, dan verlies je het hele concept vrees ik.

Het is niet voor iedereen en ik vrees dat ik er één van die ben.
1 keer alchemy per nieuwe potion, één keer leren blacksmithen, sharpen, ... en nadien een autocraft knop zou perfect zijn voor mij.
Tegen dat je deftig in tenue staat, is het eerste kledingstuk alweer versleten. Instant overladen en dan kan je niet op je paard en zit je minuten lang te voet te sukkelen, ... spaarzaam met je saves en natuurlijk kom je dan bandits tegen.
Ik moet hier thuis het gras nog afdoen en dan zit ik als een clown een uur lang klusjes ingame te doen:)
Ik geef mij tot de weddingquest om de knoop door te hakken, anders is het mijn tijd niet waard omdat de frustratie groter is dan de fun.

Eigenlijk doen ze het briljant, het echte middeleeuws rollenspel, waar je in't begin niets kan en echt alles moet leren over heel de lijn en tijd moet investeren om het fysiek zelf beter te kunnen alsook ingame up te graden. Maar als dat wilt zeggen dat je eerste 10-20 uur gewoon niet zo leuk zijn, vraag je toch echt heel veel opoffering en tijd van de speler en is dat toch wel voor een heel niche publiek.

Laatst bewerkt:
Als je de trophy guide ziet van Powerpyx die spreekt over 200 uur, en is maar over 1 playthrough dan nog. Dus game is echt gigantisch groot, en dan nog al die extra dingen die je moet doen.

Ben sinds gisteren ook begonnen en moet zeggen dat het me wel ligt. Combat heb ik ook al wat door, proberen om op tijd te blokken en dan aanvallen. Potions brewen is ook nog wel leuk, komt ook veel bij kijken. Heb toch al paar keer de strong variant gehad. Herbs plukken valt ook nog mee.

Zit nu juist aan dat eerste dorpje nadat je bij die madam vertrekt samen met hans.

Nadat ik het eerste graf gegraven had voor die bandit, kwamen die andere 2 je kreeg blijkbaar de keuze tussen speech en combat, had blijkbaar de "verkeerde" keuze gemaakt en dan maar 2 extra graven gemaakt.

Terug
Bovenaan