Zou interessant zijn om hier een apart topic voor te starten, maar voor mij is er maar één deftige optie en dat zijn de consoles, simpelweg omdat PC al ettelijke járen een complete shitshow is van shader stutter. Ik heb een nieuwe build gedaan in 2020, zonder GPU, met het idee om dan wat later een deftige GPU te steken als de prijzen wat gezakt waren, maar aangezien die performance problemen nog steeds niet opgelost zijn vind ik het zonde en blijf ik maar gewoon op console.Ik kan u 1 reden geven: prijskaartje. Als je al een ietwat deftige pc wilt die een tijdje meekan lig je al vlug aan €2000+. Dat is dan met 14de gen i7, 32gb, 4070ti S en een 2tb ssd.
Dan is een console een veel goedkoper alternatief, want niet iedereen wil/kan zoveel geld smijten voor een pc.
Heel jammer want PC heeft heel wat meer deals, de grootste library en normaal gezien ook de beste performance. Gewoon zo'n zonde van al die shader stutter, daar erger ik me echt mateloos aan. Liever een stabiele 30 fps dan dat om eerlijk te zijn.
.