Kingdom Come: Deliverance II

Idem. Zodra je een aantal skills hebt voor het vechten gaat dit enorm vlot. Goeie gear en je kan ook al wat meppen verdragen. Stamina is ook enorm van belang. Als deze laag is komt de slag van de vijand enorm aan. 36u ver ongeveer level 15 of 16 en een klein beetje verder dan het trouwfeest. Wel nog steeds in deel 1 van de map en een enorm deel aan side quests al gedaan. Morgen doen we verder :-) de eerste nooit gespeeld maar de tweede is er in ieder geval wel boenk op !

Laatst bewerkt:
Aan 't twijfelen om te kopen. De eerste heb ik opgegeven gewoon door het vechten. Mijn broer heeft nu tweede gekocht en is wel fan, zegt dat het vechten nu wel wat beter is, maar hoe vergelijkbaar is het met de eerste?
Als je fan bent van RPG's en van deze setting houdt, moet je u twee vragen stellen, denk ik.
1 Ben je bereid om hier een kleine 10 uur in te investeren die niet persé keileuk zijn en mogelijk eerder frustrerend maar dienen om als noob eigen skills en ingame skills op te bouwen om de basis te leggen voor de rest van het spel?
2 Heb je veel tijd en kan je regelmatig sessies van minstens 2-3 uur gamen? Zoja, zeker voor gaan.

Als je niet veel tijd heb en eerder casual, sporadisch een uurtje kan gamen en u direct van de eerste minuut wilt amuseren, gevechten winnen, ... absoluut ver van weg blijven.

Ik ben er deze week ook aan begonnen. Heb al wat geblacksmith en quests verzameld. Voel me echt een slappe loser en niets lukt echt vlot :). Kprobeer nu 3 wolven te doden, maar die beesten zijn sterk! Het is alsof het combat systeem er nog moeilijker bij is

Ik zit ondertussen in de kuttenberg regio, die verhaallijn en de quests zijn toch echt geweldig. Ook hoe je keuzes toch bepaalde invloed hebben! Nu de nieuwe regio wat verkennen voor ik het verhaal terug oppik!

Enkel van die verplichte stealth missies ben ik minder fan. In zo een games kies in dan ook nooit voor de sluipweg en dan begin je die missies niet goed voorbereid.

Enige storende vind ik dat ik soms te ver moet backtracken om te kunnen slapen. Enkel de plekken met 'sleep and save' zijn ok, anders word je gewoon door de guards of anderen wakker gemaakt en mag je jezelf eruit proberen lullen (en reputatie verliezen), betalen (veel te veel) of u laten oppakken. Nomad Camp half uitgemoord nadat ik weigerde en pas als een van de laatste zich overgaf de optie gekregen om hem bang te maken en ze hebben het zo gelaten :p

Enige storende vind ik dat ik soms te ver moet backtracken om te kunnen slapen. Enkel de plekken met 'sleep and save' zijn ok, anders word je gewoon door de guards of anderen wakker gemaakt en mag je jezelf eruit proberen lullen (en reputatie verliezen), betalen (veel te veel) of u laten oppakken. Nomad Camp half uitgemoord nadat ik weigerde en pas als een van de laatste zich overgaf de optie gekregen om hem bang te maken en ze hebben het zo gelaten :p

Iedere tavern dat je tegen komt 50 muntjes betalen en krijg je een bedje bij. Zo heb je steeds in elk dorpje een bedje. Anders kan je idd redelijk wat backtracken.

Denk da'k bijna het spel kapot gemaakt heb 😅

't is al duidelijk dat er iets niet klopte daar, maar Hans wilt dan terug naar Trosky, dus ik dacht, ik maak hier iedereen af, en ga kijken in die cellen, was blijkbaar toch niet de bedoeling

Ik kom constant van die vogelnestjes tegen maar geen idee wat daarmee te doen of hoe daar aan te geraken ? Kan toch niet in een boom klimmen ? :)

Ik kom constant van die vogelnestjes tegen maar geen idee wat daarmee te doen of hoe daar aan te geraken ? Kan toch niet in een boom klimmen ? :)
Als je u bukt, kan je met R1 (ps) een steen gooien. Anders kan ook boog idd. Er zit veel blacksmith materiaal in, heb ik de indruk.

Laatst bewerkt:
Ja, die nesten bevatten zaken zoals lockpicks, geld, etc. Met een boog neerschieten of bukken en steentje gooien (moeilijker)

Heb zo'n paar van die nests gedaan.
Maar het feit dat hier (voor mij toch) enkel junk in zit, en de icoontjes op uw map blijven staan nadat je ze hebt geloot, was voor mij het teken om hier mee te stoppen.

Toch maar overstag gegaan. 3u ver en ik ben net losgemaakt van de schandpaal. Tot nu toe nog geen verveling, misschien helpt het dat ik op voorhand wist dat de eerste +10u vrij "saai" zijn. Ik amuseer me er in elk geval mee. Vechten is buiten de tutorial met Hans en een barfight nog niet voorgekomen, maar het voelt al beter aan dan bij de eerste.
Grafisch is het mooi gemaakt, maar je ziet wel dat geen geen absolute topper is daarin, maar absoluut verre van storend, want het blijft wel knap.
"Het huwelijk" dat ik hier verschillende keren zag passeren is nu ook duidelijk. Denk dat ik toch ook wel serieus wat uren ga hebben eer ik daar zit. :crazy:

Terug
Bovenaan