Kingdom Come: Deliverance II

40u ver en ik ga voor de 2e keer naar de wedding :)

Vorige keer zat ik al voorbij Trosky Castle, maar toen beslist om te herbeginnen. Had toen iets van een 20u ofzo.

Ik snap niets van dat compass pfff. Zit iedere keer te zoeken achter de objective
Je kan op de kaart een wegwijzer aanbrengen door rechts te klikken. Op je kompas zie je die wegwijzer dan altijd makkelijk staan. Dus gewoon wegwijzer op objective zetten en gaan.

Er verschijnen ook locaties op de map vanuit de questjournal die je niet in de algemene map ziet.

Er verschijnen ook locaties op de map vanuit de questjournal die je niet in de algemene map ziet.
Dat is omdat je die quest niet trackt. Je kan er maar 3 tegelijk op de kaart zien (exclusief de verschillende onderdelen van die quests).

Zit nu een 150uur ver en de verveling begint toch toe te slaan.
Heb nog maar een 70tal quests gedaan dus nog wel een serieus deel te gaan.
Moet ff doorbijten want als ik nu iets anders ga spelen dan finish ik KC2 waarschijnlijk niet :(.

Deze weekend storyline ook uitgespeeld en ervan genoten.

Wel veel tijd verloren met het duel tegen Erik

De sidequests maken het net leuk, maar ik heb op een gegeven moment ook gezegd van: fuck it, main quest it is.
Het is vaak een beetje té veel, die sidequests. Veel fetchquests en niet altijd even memorabel van extra verhaal of humor.

Ik denk dat je in kuttenberg al de max armor kan kopen en dan is de goesting in de vele sidequests wel direct wat minder. Als je niet het gevoel meer hebt dat er nog veel uit te halen valt. Wel top voor degene die graag 120+ uur in een game steken, maar ik zit rond de 60 uur nu toch ook wel met het idee dat het zou mogen afronden maar ik ben er nog bijlange niet. Maar als ik nu stop om aan AC shadows te beginnen, weet ik dat ik nooit nog zal terugkeren.

Ik heb die sidequests ook gedaan tot ik sterk genoeg was en genoeg geld had. Nu bezig met main story die wel heel sterk is vind ik. Nog een tiental main quests en het is gedaan, dus nog wel enkele uren te spelen.
Mij wel al paar keer serieus gestoord aan het savegame systeem. Als je een heel lange missie bezig bent die in stukken verdeeld is, dat het niet altijd saved tussen twee van die stukken. Je gaat dan plots dood en je moet 15-20min terugkeren. :sop: Ik ga nu dus bij elke handelaar langs om te kijken of hij savior schnaps heeft, en probeer altijd genoeg dingen te stelen zodat ik ook telkens met winst vertrek. :unsure:

Ik heb die sidequests ook gedaan tot ik sterk genoeg was en genoeg geld had. Nu bezig met main story die wel heel sterk is vind ik. Nog een tiental main quests en het is gedaan, dus nog wel enkele uren te spelen.
Mij wel al paar keer serieus gestoord aan het savegame systeem. Als je een heel lange missie bezig bent die in stukken verdeeld is, dat het niet altijd saved tussen twee van die stukken. Je gaat dan plots dood en je moet 15-20min terugkeren. :sop: Ik ga nu dus bij elke handelaar langs om te kijken of hij savior schnaps heeft, en probeer altijd genoeg dingen te stelen zodat ik ook telkens met winst vertrek. :unsure:
Andersom ook. Je maakt ergens een beslissing. "Auto-save". ahnee fuck, ik wou de andere beslissing en ge kunt een heel hoofdstuk opnieuw spelen :P

In zo'n geval neem ik mijn verlies en speel gewoon verder. :p
Voorbeeldje van gisteren:
Kiezen tussen Semine uitmoorden of de soldaten van Von Bergow.
Eerste keer in die conversatie, ik moet Semine uitmoorden. Mijn gedachten "maar ik wil dat niet" wat heb ik verkeerd gedaan?""
Dus opnieuw, weer heel die paardenrit. Neem wat andere keuzes "kill all the soldiers". Ja fuck, het is dus een pest/cholera keuze :P

Hoe lang ben je er aan bezig geweest? Bij mij begint ook wat de 'burn-out' toe te slaan, denk dat ik nu gewoon ga focussen op de main quest tot ik het heb uitgespeeld.
65u, zoiets. In het begin veel tijd verdaan aan de game leren kennen, sidequests, etc. Pas na Kuttenberg meer voor de main quests beginnen gaan.

Zeer benieuwd naar de hardcore mode die binnenkort uitkomt. Ga opnieuw beginnen daarmee denk ik. Wel al 40u gespeeld maar nog niet eens tot in de trouw geraakt.

Ook 42 u erop zitten nu. Heb geen sidequest meer open staan nu, dus vanavond eens langs de trouw passeren. Vind het ook wel enorm goed.

Het is gebeurd :(.
Na 148 uur rolden gisteren de eind credits over het scherm.

Ik had alle side content gedaan en nog een 10tal main missions over, en het mocht wel stilletjes gaan afronden dan.
Toch nog enkele epische quests gehad.
Damn, wat een spel :).

Ik was onmiddelijk na het uitspelen van deel 2, even begonnen aan deel 1 maar dat is toch een te grote stap terug op de moment.
Denk dat ik eerst iets anders ga spelen, voordat ik deel 1 terug een kans ga geven.

Wel wat teleurgesteld in het einde.
Mijn "ouders" zijn diep teleurgesteld in mij.
Dat terwijl ik honderden mensen heb gered en mij altijd goed heb gedragen.

Ja, ik heb wraak genomen en enkele key characters vermoord maar al het goede dat ik heb gedaan telt precies niet mee.
Zageventen :).

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan