Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Blijkbaar mag je als ploegmaat wél juichen in de GP Criquielion, maar niet in KBK. Die rechtlijnigheid toch altijd.

Ik zag de foto en dacht aha een gele kaart/DQ maar inderdaad staat nog altijd gewoon in de uitslag.

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2025%2F03%2F08%2F86ea93ac-698f-40a6-ba18-b247a8f84f52.jpg

Was 3e dat zijn dus nog belangrijke puntjes erbij. Voor Wildcards en zo heel belangrijk.

Blijkbaar mag je als ploegmaat wél juichen in de GP Criquielion, maar niet in KBK. Die rechtlijnigheid toch altijd.

Je hebt het over de UCI, had je iets anders verwacht dan?

Waarom die puiten nog regels opstellen en trachten te handhaven is mij een raadsel. De willekeur is van een niveau dat het zelfs niet meer grappig is.

Ik zag de foto en dacht aha een gele kaart/DQ maar inderdaad staat nog altijd gewoon in de uitslag.

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2025%2F03%2F08%2F86ea93ac-698f-40a6-ba18-b247a8f84f52.jpg

Was 3e dat zijn dus nog belangrijke puntjes erbij. Voor Wildcards en zo heel belangrijk.

Hier is de UCI helemaal correct !

De foto is van vlak na de finishlijn.
Je ziet de lijn zelf liggen op de foto.

Zowel Moschetti als Nizzolo juichen pas als ze de streep gepasseerd zijn.

De regel telt enkel voor renners die aan het vertragen zijn ik een massasprint.

Wat Nizzolo ook niet deed.

wat staken de mannen van Tietema daar gisteren trouwens allemaal uit? Kubis plaatst zich al een paar keer goed op WT niveau en nu beslissen ze van die vanop 1.5km op kop te zetten om dan te sprinten met een renner die niet eens uit het zadel komt en de traagste sprint rijdt van de hele top 20 ofzo. :help:

Laat Kubis dan op zen minst de lead-out doen in de laatste 7-800m...

pfff bij momenten close hoor paar ferme kwakjes en moeten inhouden

Maar in dit deelnemersveld veruit de beste natuurlijk Merlier

pfff bij momenten close hoor paar ferme kwakjes en moeten inhouden

Maar in dit deelnemersveld veruit de beste natuurlijk Merlier

Merlier kan net zoals Philipsen en Kooij dat aan omdat die enorm explosief is. Elke keer als die moet vertragen heeft die een verschroeiende tussenversnelling in huis om dat recht te zetten. Je moet er de benen ook voor hebben natuurlijk, maar zonder die karakteristiek is sprinten tegenwoordig heel moeilijk. Ik ben geen fan van moderne sprints (te chaotisch, te stressvol), maar het is wel indrukwekkend als ge eens zo een hele laatste paar kilometers puur naar één van die mannen kijkt.

Skjelmose moet toch gewoon meewerken daar, niet?
Hij kan eventueel wat tijd pakken en de rest moet wat harder werken wat Pedersen meer kans zou geven. En morgen is het toch een halve rustdag.

Voor de rest is er voor Merlier niet veel concurrentie hier, prima overwinning.

Van die progressie op de TT fiets is bij Uijtdebroecks toch ook weinig sprake. Bij Bora moeten ze daar toch eens mee lachen denk ik.

Amai eventjes de rest degraderen. 2" de km.

Ayuso goed op weg voor de eindzege. Vorig jaar al 2e en sterke ploeg.

Kans is heel klein dat hij het gaat halen, maar peloton neemt toch een onnodig risico met Abrahamsen, dat is gene gewone hé.

Klasse zeker, maar hier staat geen enkele andere echte topsprinter aan de start hé. Pedersen lijkt ook echt traag dit jaar. Alé hij klopt hier Jeannière en Page, met alle respect, maar dat is wel zwak voor Parijs Nice natuurlijk.
Weja verschiet er ook wel van nu ik de uitslag zie, dacht dat het kooij was bij Visma. Hopelijk dezelfde vorm in de tour.

Terug
Bovenaan