Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Euhm wil je dan dat hij begint te sprinten op 600m?
Uiteraard niet, maar zoveel lengtes laten rond de 250m van de finish, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Maar het ging snel, ik zou het nog eens moeten terugzien, en zoals ik al zei, vanuit de zetel is het makkelijk praten. Er was waarschijnlijk geen enkel scenario waarin hij VDP nog ging kloppen in die sprint.

Ik denk wel dat Pogacar met de extra en steilere klimmen in de ronde makkelijk gaat winnen.
Het was toch héél nipt 1 keer, ik denk dat vdP daar héél veel chance had dat er net een haarspeld kwam waardoor hij effe terug echt op het wiel kwam. +dat Pogacar daar al 2 keer eerder had aangezet en dat vdP daar nog niet uit het wiel was gekomen. Het was Bakelandts die opmerkte dat Pogacar daar 30-40W meer trapt... en de rest.

Pogacar toch wel sterkste man in koers maar de marge is flinterdun en vdP is en blijft toch een stone cold killer. De manier waarop hij die sprint regelt, ongelooflijk eigenlijk. Hij heeft een klein beetje chance dat Pogacar een vreselijk domme laatste 2km rijdt (waarom rijdt die nog vol door met vdP) en dat Ganna er daardoor pas héél laat bij komt, maar dan nog. Het is markant hoe hij op die 1ne RvV na toch altijd heer en meester is over dat soort situaties.
Ben echt benieuwd hoe een Van Aert tegen deze Van der poel en Pogacar kan opboksen.
Niet.

We hebben helaas al genoeg gezien dat van Aert niet meekan als die twee in vorm zijn, en ze lijken me eigenlijk nog sterker dan afgelopen jaren. Ik zou niets liever willen, maar ik vrees ervoor.

Het zal voor ons Belgen bij wishful thinking blijven. Jammer maar helaas.

Misschien als dame Fortuna eens aan WVA z'n kant staat en MvdP rijdt lek in Roubaix of iets dergelijks maar anders ain't gonna happen.

On-ge-loof-lijk. Op een manier dat ik niet voor mogelijk achtte, maar anderzijds mag het ook weer niet verbazen met Pogacar.

Kudos to Ganna, maar hoe sterk is die Van der Poel ség… dat wordt weer een 1-2 tje in de RVV, de rest rijdt (zonder ongelukken) voor plek 3.

Fantastische strijd 🙂

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan