Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Ik dacht eigenlijk dat Remco hier ‘meer’ zou kunnen volgen. Is dat dan nog niet terug zijn of is Pogi altijd zo veel beter op die dingen?

Pogacar is de beste in dit soort aankomsten dus voor gelijk wie is het moeilijk. En Evenepoel had het in Brabantse Pijl en ook in Amstel toen Alaphilippe doortrok gewoon heel lastig. Op het vlakke zit het al goed maar bergop is hij zeker nog niet de allerbeste Evenepoel.

Iedereen gedegradeerd door Pogacar, was eigenlijk wel te verwachten aangezien hij de meest explosieve klimmer is.
Ik had niet verwacht dat Evenepoel ging winnen aangezien het te steil is , dit soort klim is niet zijn ding, maar een 9de plaats is ook niet om content mee te zijn voor hem. Nuja, 't is maar één rit en de weersomstandigheden onderweg waren verschrikkelijk.

Remco nogmaals bevestiging dat hij beter eerst de giro nog eens doet om deze te winnen dan elke keer de tour waar hij nooit deze Pogocar (of Vingegaard) zal kloppen. Als het te steil is, moet hij passen (wat geen schande is).

Ik weet niet of Remco al voldoende goed in vorm is om de Giro te winnen. 1 daagse wedstrijden zijn nog geen Giro van 3 weken.
Ik zou toch gewoon mij voorbereiden op de Tour dit jaar als ik Remco was.

De giro kan volgend jaar ook nog hé.

Remco nogmaals bevestiging dat hij beter eerst de giro nog eens doet om deze te winnen dan elke keer de tour waar hij nooit deze Pogocar (of Vingegaard) zal kloppen. Als het te steil is, moet hij passen (wat geen schande is).
Op zijn best zie ik hem wel nog in staat om een Vingegaard te volgen, dat is toch ook eerder iemand die het van een versmachtend tempo moet hebben.

Ik weet niet of Remco al voldoende goed in vorm is om de Giro te winnen. 1 daagse wedstrijden zijn nog geen Giro van 3 weken.
Ik zou toch gewoon mij voorbereiden op de Tour dit jaar als ik Remco was.

De giro kan volgend jaar ook nog hé.
Tuurlijk niet dit jaar. Eerder naar volgend jaar toe.

Pogi en Vingegaard kunnen ook eens pech hebben, ziek worden of toch eens de vorm volledig missen.
Gewoon starten in de Tour, ieder jaar dat je niet meedoet is een kans gemist.
De giro is mooi, maar Remco komt voor meer.

Als Nibali de TDF van 2014 niet had meegedaan omdat Froome en Contador (de betere klimmers toen) aan de start stonden had hij ook nooit een TDF gewonnen. ;)

Evenepoel kan geen steile klimmen aan. :cheer: Ons kenners publiek is er weer hoor.

Is toch gewoon duidelijk dat Evenepoel nog niet de beste klimmers benen heeft. Is al heel mooi dat hij nu al weer dit niveau haalt en op het vlakke VA kapot kan rijden en Pogacar terug kan halen. Nu 2 maanden zonder miserie en die gaat in de Tour een pak beter klimmen dan nu.

Pogacar is de beste in dit soort aankomsten dus voor gelijk wie is het moeilijk. En Evenepoel had het in Brabantse Pijl en ook in Amstel toen Alaphilippe doortrok gewoon heel lastig. Op het vlakke zit het al goed maar bergop is hij zeker nog niet de allerbeste Evenepoel.
Plus dat Pogacar in dit soort weer eigenlijk nóg beter tot zijn recht komt.

Hoe onnozel dat ook mag klinken. :unsure:

Evenepoel kan geen steile klimmen aan. :cheer: Ons kenners publiek is er weer hoor.

Is toch gewoon duidelijk dat Evenepoel nog niet de beste klimmers benen heeft. Is al heel mooi dat hij nu al weer dit niveau haalt en op het vlakke VA kapot kan rijden en Pogacar terug kan halen. Nu 2 maanden zonder miserie en die gaat in de Tour een pak beter klimmen dan nu.
Was het daar ook tegen de wereldtop? (oprechte vraag, I dunno!)
Een overwinning moet je toch altijd afzetten tegen de tegenstand.

Ik denk dat op het vlakke Remco's dominantie ook veel te maken heeft met zijn aerodynamische bouw, en niet per se met zijn conditie. Die conditie is uiteraard ook fantastisch, maar waarschijnlijk niet beter in vergelijking met de andere wereldtoppers.
Bergop speelt die aerodynamica natuurlijk minder mee.

Was het daar ook tegen de wereldtop? (oprechte vraag, I dunno!)
Een overwinning moet je toch altijd afzetten tegen de tegenstand.

Ik denk dat op het vlakke Remco's dominantie ook veel te maken heeft met zijn aerodynamische bouw, en niet per se met zijn conditie. Die conditie is uiteraard ook fantastisch, maar waarschijnlijk niet beter in vergelijking met de andere wereldtoppers.
Bergop speelt die aerodynamica natuurlijk minder mee.

Ja Roglic, Mas en Ayuso. Buiten Pogacar en Vingegaard ga je niet meteen betere klimmers vinden. Was bijna 4km aan 13% klimmen toen dat was nog wat anders dan de Muur.

Vorig jaar won Evenepoel in de Dauphine ook met overmacht de TT om er dan in de bergen minder aan te pas te komen. Bij Evenepoel komen de klimmersbenen (of het gewichts verlies) altijd pas later. Hij is nog geen week aan het koersen nu dus verwacht nu ook niet teveel. Straks in Romandie zie ik het ook wel weer zo gaan zoals in de Dauphine vorig jaar top in de tijdritten maar bergop moeizaam. Maar tegen de Tour gaan die klimmersbenen wel in orde zijn.

Slecht voorbeeld imo (eendagswedstrijden zijn toch iets anders) maar op La Redoute heeft hij een iedereen in verleden al opgelegd dus ja hij moet dat wel kunnen (alleen was dat uiteraard zonder Pogacar)

Slecht voorbeeld imo (eendagswedstrijden zijn toch iets anders) maar op La Redoute heeft hij een iedereen in verleden al opgelegd dus ja hij moet dat wel kunnen (alleen was dat uiteraard zonder Pogacar)

De post was dat Evenepoel geen steile dingen aankon en dus maar beter de Tour skipte. Dan lijkt me een Vuelta muur wel een goeie referentie om aan te tonen dat Evenepoel op steile dingen wel gewoon top is.

Dat een eensdagwedstrijd anders is ga ik mee akkoord tenzij je het over Pogacar of Evenepoel hebt. Als er 2 zijn die al hebben bewezen dat ze hun superbenen in een GT ook in een eensdagwedstrijd hebben zijn zij het wel. Bij Vingegaard zou ik daar wel mee akkoord gaan laat hem vandaag meedoen en hij komt er niet aan te pas doe deze rit in de Tour en hij wordt 2e op een fietslengte van Pogacar.

Op deze aankomst is Pogacar helemaal outstanding wat een winst!

De regen en koude speelden vandaag ook een grote rol.. Nys en ook Evenepoel hadden daar duidelijk last van. Blijkbaar bot dat bij vele renners de explosiviteit ook voor een groot stuk af.. Nu de Muur van Hoei zal sowieso nooit de helling van Remco worden ook niet bij stralend warm weer.

Lijkt me één van de moeilijkste heuvelklassiekers voor hem om te winnen?

Terug
Bovenaan