Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
En tegelijk heeft hij ook al laten zien dat hij wel kan presteren in zulk weer. Dus nee, lijkt me niet dat hij moeilijkheden heeft met zulk weer. Enkel dat hij, zoals hij zelf aangeeft, deze keer een fout gemaakt heeft. En wie zou dan wel graag in zulk weer rijden? Er zijn er misschien die er minder slecht van worden en daardoor een voordeel hebben, maar of die daar dan graag inrijden betwijfel ik sterk.

Ik denk dat het gewoon een aandachtspunt is voor hem. Dat hij daar gewoon gevoelig voor is en mee moet opletten.
Niet zozeer dat hij het gewoon niet kan. Want zoals je zegt dat kan hij uiteraard wel.

Ook niks mis mee uiteindelijk want het is nu niet dat hij met zijn keuzes zoveel in de regen moet rijden als het voor de knikkers is.
Of gewoon überhaupt een zwak punt hebben. Hij zal ook bijlange niet de enige zijn die gevoelig is daarvoor.

Ik wil maar zeggen zijn dat soort uitspraken echt nodig, 9de in je 3de koers, geen man overboord, gewoon lekker verder werken. Ma tegenstanders extra motivatie geven is toch ook niet nodig lijkt me? :unsure:

Dat is toch typisch Remco?
Het is al heeel veel verbeterd met meer ervaring te hebben. Maar hij blijft wel heel open voor wat er echt in zijn hoofd omgaat.
Je kan dat op 2 manieren bekijken, maar niet altijd even slim natuurlijk.

Maar het beste is dat hij niet probeert iemand anders te downplayen met zulke uitspraken.
Maar goed niet iedereen denkt er zo over waarschijnlijk :P
Denk dat Pogacar er niet van wakker ligt hoor. En ik denk oprecht dat hij blij is met een tegenstander als Remco die de balls heeft om geen schrik van hem te hebben.

Ik zou gewoon willen weten wanneer we Remco zien met een duur klokje. :unsure:
De superster die hij is kan dat niet ontbreken.

Laatst bewerkt:
Oooh hebbe hebbe

Edit: laat maar. 145€ - daar koop ik een hele 7-eleven mee leeg.

Wordt dat ook niet gekocht als verzamelobject om dan later aan hogere prijzen terug te verkopen? Zoals deze:
Screenshot 2025-04-25 at 10.03.47.png

Dat is toch typisch Remco?
Het is al heeel veel verbeterd met meer ervaring te hebben. Maar hij blijft wel heel open voor wat er echt in zijn hoofd omgaat.
Je kan dat op 2 manieren bekijken, maar niet altijd even slim natuurlijk.
Brengt ten minste wat leven in de brouwerij. Beetje strijd, wat drama, beetje meer story telling in het wielrennen mag wel.

Ah, ik dacht dat die ziek was geweest in de voorbije periode. Misschien vergis ik mij met iemand anders.

Van Eetvelt niet ziek geweest dus, maar blijkbaar wel aan het rijden met een gebroken voet. Of ja dat klinkt erger dan het is natuurlijk, een klein beentje in zijn voet dat gebroken is. Hij mag koersen, maar het is blijkbaar wel irritant. Verre van ideaal dus. Woensdag was de reden voor de zwakke prestatie wel onderkoeling, niet die voet.

Jesus hoe belachelijk slecht is Spora journalistiek anno 2025 geworden

header: Philippe Gilbert weet hoe Evenepoel Pogacar kan verslaan in Luik

Als je dan dat artikel leest is het grotendeels gebouwd rond de volgende Nostradamus quote: "Als Remco Pogacar bergop kan volgen en ze gaan samen naar de streep, dan is alles mogelijk"

Gewoon pure engagement farming ... :sop:
Vergeet het listicle niet met 5 redenen waarom Remco kan winnen! Wrs zelfde mensen die ook voor de Flair werken. Vreselijke journalistiek.

En dan is nog ergens een ander artikel met stommiteiten van De Wolf, wrs uit die podcast...

Ze gaan al de helling voor La Redoute (Côte de Desnié) gaan want die is ook loeistijl... naar beneden :help:
Om dan wat verder de redactie te laten kaderen dat die helling "het kleine broertje van La Redoute" is met 8% avg en 10% max.
Geschreven door iemand die nog nooit zelf met een fiets gereden heeft... 10%...

Echt zo van die uitspraken van als je er 100 doet zal je er wel eens opzitten. Die 99 spreken we dan niet meer over en die ene keer dat je gelijk hebt doen je alsof je de fucking Paus bent :shutup:
Bedankt Ruben Van Gucht om dat figuur mee tot een regular te promoten, de koersredactie had nog niet genoeg muppets.

En dan is nog ergens een ander artikel met stommiteiten van De Wolf, wrs uit die podcast...

Ze gaan al de helling voor La Redoute (Côte de Desnié) gaan want die is ook loeistijl... naar beneden :help:
Om dan wat verder de redactie te laten kaderen dat die helling "het kleine broertje van La Redoute" is met 8% avg en 10% max.
Geschreven door iemand die nog nooit zelf met een fiets gereden heeft... 10%...

Echt zo van die uitspraken van als je er 100 doet zal je er wel eens opzitten. Die 99 spreken we dan niet meer over en die ene keer dat je gelijk hebt doen je alsof je de fucking Paus bent :shutup:
Bedankt Ruben Van Gucht om dat figuur mee tot een regular te promoten, de koersredactie had nog niet genoeg muppets.

Ik weet niet waar je het over hebt maar ik krijg er ook kop noch staart aan.

Côte de Desnie die ze maar deels doen tot Desnie is vooral in het begin niet zo steil. Maar de laatste 500m is niet onder de 8% met maximaal 12%. En over 1.5km toch 7,7% gemiddeld. Dus daar kan je al eens wat prikken en mannen eraf gooien vooral omdat het niet direct afdalen is maar bovenaan nog een stuk plat/ vals plat.

Overigens is iemand zijn persoonlijk standpunt ook geen journalistiek.

Ik weet niet waar je het over hebt maar ik krijg er ook kop noch staart aan.

Côte de Desnie die ze maar deels doen tot Desnie is vooral in het begin niet zo steil. Maar de laatste 500m is niet onder de 8% met maximaal 12%. En over 1.5km toch 7,7% gemiddeld. Dus daar kan je al eens wat prikken en mannen eraf gooien vooral omdat het niet direct afdalen is maar bovenaan nog een stuk plat/ vals plat.

Overigens is iemand zijn persoonlijk standpunt ook geen journalistiek.
https://sporza.be/nl/2025/04/24/oud...en-wegrijden-bergaf-heel-steil~1745507365065/ --- "Qua percentages kan je de Desnié het kleine broertje van La Redoute noemen: 1,6 kilometer tegen 8% met een piek tot 10,6%."

Ik weet niet exact hoe ze de Desnie oprijden maar ik vermoed dat het over het steile stuk tussen km 2 & 4 gaat van deze: https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/desnie . Dat komt buiten de afstand in verste verte niet in de buurt van La Redoute: https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/redoute . En dat deel is wel degelijk journalistiek want is extra info gerelateerd aan een mening van iemand.

Laatst bewerkt:
https://sporza.be/nl/2025/04/24/oud...en-wegrijden-bergaf-heel-steil~1745507365065/ --- "Qua percentages kan je de Desnié het kleine broertje van La Redoute noemen: 1,6 kilometer tegen 8% met een piek tot 10,6%."

Ik weet niet exact hoe ze de Desnie oprijden maar ik vermoed dat het over het steile stuk tussen km 2 & 4 gaat van deze: https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/desnie . Dat komt buiten de afstand in verste verte niet in de buurt van La Redoute: https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/redoute . En dat deel is wel degelijk journalistiek want is extra info gerelateerd aan een mening van iemand.

Zelfs al was die even steil, een andere reden dat die niet te vergelijken is met de Redoute is omdat positionering daar veel minder belangrijk is door de bredere weg en het feit dat ge er net voor niet door een stadje moet waar het peloton sowieso op een lijn gaat. De helft van de Redoute is positionering.

Vergeet het listicle niet met 5 redenen waarom Remco kan winnen! Wrs zelfde mensen die ook voor de Flair werken. Vreselijke journalistiek.

Het gaat zondag warm zijn en hij heeft nog nooit verloren daar.. (insert niveau nihil gifke)
we zijn idd nog ne scheet verwijderd van:

Remco zijnen geboortedatum is 25 januari 2000 = 2+5+1+2+0+0+0 = 1+0 = 1
De L-B-L 2025 editie = 2+0+2+5 = 9

9 + 1 = 10 das opnieuw 1

OMG Remco gaat dees winneuuuuuuh ! ugh

Terug on-topic:

Kleine mag me verbazen, ik hoop het, maar denk niet da ie morgen kan winnen.
Op de Roche 4-minute inspanning moet ie er altijd af imo.

Zonde dat ze oude parcours van 99 ni meer doen eigenlijk met St-Nicolas, de over-the-top "buitenblad" beklimming van VDB op La Redoute zal forever iconisch & komisch blijven at the same time :hug:

Het gaat zondag warm zijn en hij heeft nog nooit verloren daar.. (insert niveau nihil gifke)
we zijn idd nog ne scheet verwijderd van:

Remco zijnen geboortedatum is 25 januari 2000 = 2+5+1+2+0+0+0 = 1+0 = 1
De L-B-L 2025 editie = 2+0+2+5 = 9

9 + 1 = 10 das opnieuw 1

OMG Remco gaat dees winneuuuuuuh ! ugh

Terug on-topic:

Kleine mag me verbazen, ik hoop het, maar denk niet da ie morgen kan winnen.
Op de Roche 4-minute inspanning moet ie er altijd af imo.
Nico Mattan is trots op je 😁

Zonde dat ze oude parcours van 99 ni meer doen eigenlijk met St-Nicolas, de over-the-top "buitenblad" beklimming van VDB op La Redoute zal forever iconisch & komisch blijven at the same time :hug:
Heerlijk ook hoe ze dan over 1999 beginnen in dat interview met Pogacar en dat die kijkt van "waar heb je het in 's hemelsnaam over???". Of hoe die personencultus rond VDB hier in Vlaanderen compleet van de pot gerukt is. :p

Heerlijk ook hoe ze dan over 1999 beginnen in dat interview met Pogacar en dat die kijkt van "waar heb je het in 's hemelsnaam over???". Of hoe die personencultus rond VDB hier in Vlaanderen compleet van de pot gerukt is. :p

Pogacar was 6 maanden oud toen. Vraag dit aan Evenepoel en je gaat een zelfde gezicht krijgen. Die was toen nog een eicel.

Van Gils ziet er precies ook echt tegenop. Beetje raar imo dat Red Bull die nog opstelt als hij echt zoveel pijn heeft. Aan de andere kant ook een probleem veroorzaakt door de UCI. Je moet als ploeg met 7 starten aan WT koersen of je wordt beboet en ze hebben bij Red Bull FFB al moeten vervangen last minute.

Nu, ik verwacht dat hij morgen gewoon zijn handtekening gaat zetten en niet eens echt aan de start komt.

Ook ik heb me de voorbije dagen geërgerd aan het gebrek aan objectiviteit in de Belgische media. Ze hopen op een kopie van 1999, toen de topfavoriet gevloerd werd door een Belg. Of het zover zal komen, moet nog maar blijken.

De parcourswijziging van 2019 vind ik een goede zaak, want daardoor zijn La Redoute en La Roche aux Faucons de twee zwaartepunten geworden. De Saint-Nicolas was ook een mooie klim, maar in de edities van 2000 tot 2018 is daar uiteindelijk nooit meer veel opwindends gebeurd, en draaide het vaak uit op een sprint of een outsider die nog een gaatje kon slaan. De recentere edities vond ik dan toch mooier. Hopelijk wordt het een eerlijke, open strijd zonder zware valpartijen of andere tegenslagen.

Terug
Bovenaan