Ik heb enkele dagen mijn AVGO post hier gedelete, was een beetje een zatte post
Ga het nu wat beter formuleren:
Ik heb dat dus 4 jaar geleden gekocht als onbekend onbemind undervalued aandeel in technologie. Ze maken niets wereldsschokkends, maar zijn actief in een heleboel sectoren 'everything connected'.
Nu is dat aandeel vanwege de AI hype compleet irrationeel de lucht ingeschoten. OK ze hebben wat exposure aan AI gerelateerde zaken. En de revenue groei in dat segment stijgt ook fel, maar dat gedeelte van de omzet is
in the grand scheme van de total AVGO revenue nog altijd heel klein. Toch rapporteren ze felle omzet groei, maar dat is puur de overname van VMware die nu meegerekend wordt. NVDA heeft effectief megarevenue groei en megaharde earnings die die zotte aandeelgroei verantwoorden (hoelang dat liedje blijft duren is natuurlijk dé vraag).
AVGO is nog altijd een zeer goede business, met mooie marges en een goede CEO die heel goed weet waar hij mee bezig is.
Maar ik vraag me af of (en indien ja, wanneer) ik nu die hype zou moeten cashen.
Of gewoon blijven rijden gezien de markt wel heel lang crazy kan zijn.
In eerste instantie zeker wachten tot na de stock split. Blijkbaar springt de retail massa er dus effectief op wanneer je de pizza in 10 stukken verdeeld itt tot 1 grote ronde pizza, zoals
@Didymus hierboven bij NVDA liet zien.
Ondertussen is AVGO wel al 22% van mijn totale portfolio geworden. Iedere high of low begint zwaar door te wegen.