Kleine Beursfeiten

PFIE (Profire Energy) +16,78% na earnings van gisteren. Wel redelijke daling paar weken ervoor.
Mijn PFIE historiek: 1,65$ gekocht -> 1,89$ verkocht, 1,51$ terug gekocht -> 1,85$ weer verkocht, 1,62$ terug gekocht, nu 1,67$. Mooi tradersaandeel.
Ondertussen meer dan 18 miljoen $ cash zonder schulden, winstgevend, lage PE, bezig met diversificatie (15% momenteel en groeiende) en regelmatige buybacks. Verkoop weer als er een mooie winst op zit. Door mijn traden met dit aandeel GAK teruggebracht tot iets boven 1$. Indien olie ontploft, ontploft dit aandeel nog meer dan OXY, zoals in het verleden. Heb wel maar 4% van dit tradersaandeel in de portefeuille, want klein bedrijf. Probeer dit aandeel altijd rond 1,4$-1,65$ te kopen om dat dan op de tussentijdse top te verkopen. Tot op heden vrij goed gelukt. De laatste keer perfect op de tussentijdse top verkocht. Vroeg of laat zie ik dit naar 3$ gaan, en mogelijk zelfs naar 4-5$. Maar dat zal dan vlug zijn. Weet al wat het signaal van uitstap zal zijn.

Mij lijkt dit eerder een perfect verkoopmoment. Een mooie daling lijkt mij nakend.
Zelf niet in port helaas - vond het te duur aan 3000-4000-5000-6000-7000-8000-9000-10000 ...., denk dat zowat iedereen al 10 jaar denkt dat een daling nakend is.

Wanneer de resultaten ooit eens minder gaan zijn kan dat een significante daling veroorzaken - alleen weet ik niet hoeveel jaar dat geleden is, is het ooit al gebeurd? Geen idee.

Zelf niet in port helaas - vond het te duur aan 3000-4000-5000-6000-7000-8000-9000-10000 ...., denk dat zowat iedereen al 10 jaar denkt dat een daling nakend is.

Wanneer de resultaten ooit eens minder gaan zijn kan dat een significante daling veroorzaken - alleen weet ik niet hoeveel jaar dat geleden is, is het ooit al gebeurd? Geen idee.
Ik kan hier enkel weergeven dat ik zie dat het extreem hoog staat en een daling nakende is. Of dat over 1 of enkele maanden is weet ik niet, maar dat het een stuk lager gaat dan huidige koers wel.

Ik kan hier enkel weergeven dat ik zie dat het extreem hoog staat en een daling nakende is. Of dat over 1 of enkele maanden is weet ik niet, maar dat het een stuk lager gaat dan huidige koers wel.
Dat het hoog staat dan kan iedereen wel zien.
Dat het op een bepaald moment gaat dalen lijkt me ook niet zo gek, lijkt me de normale werking te zijn.
De vraag is wanneer het gaat dalen, als dat binnen 3 maanden is kan je beter nog even blijven zitten.
Een goed verkoopmoment is niet het perfecte verkoopmoment.

Dat het op een bepaald moment gaat dalen lijkt me ook niet zo gek, lijkt me de normale werking te zijn.
De vraag is wanneer het gaat dalen, als dat binnen 3 maanden is kan je beter nog even blijven zitten.
Inderdaad, maar het “perfecte” verkoopmoment is zeer moeilijk te bereiken. Mij lijkt de risk/reward voor Lotus momenteel niet OK, dus naar mijn mening beter dat geld in een aandeel met betere risk/reward steken of cash. Technisch zie ik ook rode vlaggen, maar dat is niet iets voor in dit topic.
En natuurlijk… de grootste stijgingen zijn meestal op het einde van een bullrun. Maar de afgrond erna is ook groter.

Oxy the $15 billion that we are targeting to achieve is doable by the end of 2026 or first of 2027
En dan buybacks/preferred/divy.....
Als de olieprijs niet onderuit gaat natuurlijk.

Hopelijk geen 2-3 jaar status quo voor de aandeelprijs.

Precies. Voor mij (voor wat dat waard is :p) komt het erop neer:
- Zie je Lotus als een korte termijn belegging waar je snel winst op wil nemen, dan is het nu wel een goed verkoopmoment omwille van de hoge waardering, P/E ratio,... - maar daarom inderdaad niet perfect. Je kan dan proberen om wat extra rendement te halen door te verkopen en na een serieuzere daling terug aan te kopen, met het risico dat je verkeerd timet en juist rendement verliest door die extra transacties
- Zie je het eerder als een aandeel om langere tijd bij te houden, dan kan je de schommelingen er gewoon bij nemen en ga je er vanuit dat de groei die nu al in de beurskoers vervat zit, zal gerealiseerd worden zodat de waardering op termijn stabiliseert (of hoog blijft terwijl het aandeel serieus blijft stijgen)

Verder gebruik gemaakt van deze week om wat marge weg te werken, anderzijds toch wat OXY bijgekocht tijdens de dip.

Nog in PF:
  1. OXY (100% behouden + na dip onder de 57 bijgekocht)
  2. BRK.B (100% behouden)
  3. EVS (40% behouden)
  4. ILMN (30% behouden maar verkoop order staat ingesteld voor de resterende 30%)
  5. PACB (30% behouden)
  6. C (zeer beperkt aangekocht op maandag toen deze even naar de 54 ging)
Andere stocks verkocht (inclusief MCD, stond +7% sinds recente aankoop).

PACB deels verkocht omdat ik dit verlies kan afzetten tegen evt korte termijn meerwaarden als de beurzen nog wat schommelen.

@cege : ik heb ze niet meer, maar vermoedelijk wel nog enkelen op het forum. Wat vond je van de resultaten van PACB?

Hetzelfde als Illumina (gebruik groeit goed, capex environment is toast). Niet veel nieuws onder de zon.

Zelfde als bedrijf waar ik zit dus. Ik ben zelf het slachtoffer van een restructuring om dezelfde reden, dusja, die data zal ik niet meer te zien krijgen.

Hetzelfde als Illumina (gebruik groeit goed, capex environment is toast). Niet veel nieuws onder de zon.

Zelfde als bedrijf waar ik zit dus. Ik ben zelf het slachtoffer van een restructuring om dezelfde reden, dusja, die data zal ik niet meer te zien krijgen.
Ik heb de Q2 report maar diagnoaal gelezen want ik heb ze ook niet meer. Met groei heb je het dan over Revio? Het blijft 1y na introductie voorlopig stil rond Onso en short-read? Toch een (over)groot deel van de sequencing TAM en dat was ook voor jou een belangrijk deel van de business case?

Monday weer met mooie resultaten: revenue +34% en grootste deal in history: 80K seats bij een multinational healthcare company (vorige grootste klant was 25K seats). Heb momenteel geen oversized positie (>20%) omdat waardering wat is opgelopen, maar met NTM EV/FCF van 27-30 nog steeds redelijk.

De ServiceNow voor SMB & Mid-market. :)

Laatst bewerkt:
Gitlab trouwens weer 25% onder hun piek van enkele weken terug. Toen grotendeels verkocht met de acquisitie rumors en nu weer terugkopen, gebruik de volatiliteit in je voordeel. :)

Nog altijd een kans dat het overgenomen wordt door Google of AWS (Datadog leek indirect de interesse te ontkennen op de earnings call).

En zelfs zonder overname staat het niet meer zo duur, welliswaar nog niet al te veel FCF support dus higher risk & je moet assumpties maken over hun lange termijn margins.

Terug
Bovenaan