Karton
Well-known member
Geld gaat na je dood altijd wel ergens naartoe. In mijn geval ben ik van plan om ook buy & hold te doen tot ik sterf en liefst op voorhand al in mijn testament een verdeelsleutel te zetten naar een paar goede doelen die dan zo goed als alles mogen hebben. Maar goed, dat is hopelijk nog 50+ jaar in de toekomst dus alles kan nog veranderen.Wat ben je met buy and hold als je toch niet het eeuwig leven hebt?
Dan ga je de kist in met een groot kapitaal. Als je dan ook nog geen kinderen hebt, dan is het echt allemaal voor niets geweest...
Maar je moet niet alles verdoen in je leven. Als je echt veel geld hebt is dat ook niet mogelijk. Zie nu bv Buffett die daar recent voor in de krant is gekomen:
Buffett, 94, plans to donate 99.5% of his remaining wealth, valued on Friday at $149.7 billion according to Forbes magazine, to a charitable trust overseen by his daughter and two sons when he dies. [...] After his death, his children will have about 10 years to give away his remaining wealth, and must decide unanimously which philanthropic purposes it should serve.