Kleine Beursfeiten

Vandaag sterk naar beneden omdat ze verwachten dat hun omzet voor dit jaar aan de onderkant van hun verwachtingen zal zitten. Blijf je bullish voor TMDX?

Ik heb geen positie genomen. Voornaamste bezwaren: onduidelijke TAM, 100% afhankelijk het aantal gevraagde transplantaties waar ze zelf geen invloed op hebben en het uitbaten van hun eigen vloot lijkt op papier dan wel leuk, maar ze hebben daar geen expertise in (uit hun Q3 earnings komt bv. ook dat ze door defecten van vloot meer beroep hebben moeten doen op 3e partijen), technisch zag het er ook niet overtuigend uit. Voorts begrijp ik hun core business te weinig om om dat aandeel goed te kunnen opvolgen :)

Vandaag terug vrij grote shortpositie in Palantir opgebouwd... Puur op waardering eigenlijk, dus niet risicoloos, maar short interest is zeer laag, dus ik ga het er toch op wagen.

Van Tom Simonts op X (voor wat het waard is):
“#Xfab verfijnt financiële doelen voor 2026 en 2030, voorafgaand aan het CMD-event vandaag. Lat ligt VEEL hoger dan verwacht

2026:
- Omzet: $1,05mld (verw: $1,02mld)
- EBITDA: $315m (verw: $294m)
-> marge: 30% (verw 25,5%)

2030:
- Omzet: $1,5mld
- EBITDA: $525m
-> marge: 35%”

straks Capital Markets Day, wie weet sneller dan je denkt?
Zou kunnen. Rond de bodem een tijd geleden had ik al door dat we daar op een (tijdelijke) bodem zaten. Misschien was het de effectieve bodem.

Als ik deze daling vergelijk met eerdere grote dalingen van XFAB, kunnen we in de buurt van een (tijdelijke?) bodem zitten, denk ik. Maar aan 3,37€ koop ik bij. GAK 5,3€.

Het volume in PTSB is weer aan het stijgen. Terug stijging beurskoers op komst? Mogelijk dat de licht stijgende inflatie in de Eurozone, met mogelijk minder felle rentedalingen door ECB hiermee te maken hebben, mede als de vrees voor verhoogde inflatie door potentieel toekomstige importheffingen?

Wat is er aan de hand met ALB? Kan niets van nieuws terugvinden.

9Ynx2YJ.jpeg

Terug
Bovenaan