Kleine Beursfeiten

Ik werk voor een bedrijf van 50mrd market cap en 8mrd omzet. 15000 mensen. Vraag aan 100 mensen of ze het kennen en 99.9 zullen nee zeggen.

Does it matter. Nop. Do I care. Nop.

Je kunt het je aantrekken. Of je kunt er werken en je stock als flappentapper gebruiken en er je goesting mee doen :geek:

Vraag aan 100 mensen wat "liquidatieheffing" is en de helft zal antwoorden "het geld dat je moet betalen aan de hells angels om iemand te liquideren".

Buitenlands bedrijf wellicht? ;)

Ik lig er overigens niet wakker van hoor. Hoogstens vind ik het opmerkelijk. Voor de rest ook weinig discussiewaarde dus dat topic mag wat mij betreft afgesloten worden.
Is toch niet specifiek voor ArgenX? UCB kent ook niemand, same goes for D'Ieteren, Sofina, Deme, CFE, etc.

Bij ons in de familie is het zelfs zo erg op feestjes dat er over de beurs en aandelen niet mag gesproken worden omdat sommigen zich daaraan ergeren... geen geld WILLEN verdienen, bizar toch 🤪

Is toch niet specifiek voor ArgenX? UCB kent ook niemand, same goes for D'Ieteren, Sofina, Deme, CFE, etc.

Bij ons in de familie is het zelfs zo erg op feestjes dat er over de beurs en aandelen niet mag gesproken worden omdat sommigen zich daaraan ergeren... geen geld WILLEN verdienen, bizar toch 🤪

Idem hier. Allergisch voor geld, rare ziekte.

Klopt, maar ik schrok ervan dat Argenx enkel AB Inbev nog voor zich moest laten waardoor dit gegeven des te opvallender is.

Al vaak gehoord als het over politiek gaat, maar zelden als het over de beurs gaat.

US Rente op 10y zakt niet of nauwelijks op toch een belangrijke meevallende indicator voor US inflatiecijfers van morgen... Toch bizar, want ze is heel fel gestegen afgelopen weken.

US Rente op 10y zakt niet of nauwelijks op toch een belangrijke meevallende indicator voor US inflatiecijfers van morgen... Toch bizar, want ze is heel fel gestegen afgelopen weken.

Trump heeft aangekondigd dat hij de External Revenue Service gaat oprichten om tarifs te collecten. Er wordt terug getwijfeld of de tarifs dan toch meer dan een onderhandelingstactiek zullen zijn. Wie zal het zeggen, maar een goed signaal is dat alvast niet

Trump heeft aangekondigd dat hij de External Revenue Service gaat oprichten om tarifs te collecten. Er wordt terug getwijfeld of de tarifs dan toch meer dan een onderhandelingstactiek zullen zijn. Wie zal het zeggen, maar een goed signaal is dat alvast niet
Achja, en hij heeft ook al gezegd dat de rente veel te hoog is., maar inflatie zal hij ook niet willen ( niet goed voor de arme Amerikaan). Schiet alle kanten op met hem...

Van tarrifs verwacht ik niet veel.
Canada zet hem zonder koper als hij dat doet en dan ligt de US autoindustrie op zijn gat.
Europa heeft al een pakket tarieven klaar staan, specifiek gericht op de industrieen van de swing states.
Enkel China blijkt een risico want die gaan sowieso ambras maken met elkander. :)

Iemand wapen/militaire leveranciers aan het bekijken? Als de NAVO landen effectief allemaal naar 5% bbp gaan, zit hier nog wel potentieel. Vraag me af of we dit allemaal in Europa kunnen produceren.

Terug
Bovenaan