Kleine Beursfeiten

Je moest eens weten hoezeer ik den Donald al heb vervloekt - had behoorlijke posities in Baba/Tubize/Prosus welke ik verkocht heb tijdens de hoogdagen van de tarieven - mss ook gewoon dom van mezelf maar goed. Achteraf gezien is het wel pijnlijk voor de ogen en de portefeuille.

Prosus en Baba kan ik niet goed inschatten. Maar dat Tubize niet onder de bus geflikkerd ging blijven was toch obvious ?

- RFK is anti-vaxx, UCB heeft geen vaxx
- UCB is largely geen small molecule - focus op biologicals, dus moeilijk om productie te switchen naar ergens anders
- UCB heeft grote presence in Atlanta
- UCB zit op enkele grote markten waar er heel weinig competitie is. Als de competitie er zit, is ze ofwel Europees (vb Dupixent/Sanofi; ArgenX) ofwel prut kwaliteit producten - geen US alternatieven
- UCB heeft voor (legacy) producten collabs met US partners. Ofwel development ofwel US distribution partners

Dat alles samen, redelijke no-brainer dat ze UCB niet specifiek gingen viseren. In het algemeen was healthcare viseren dumber than dumb - en uiteindelijk is het niet gebeurd. Je kunt je volk mennen met brood en spelen. Maar weinig punten te scoren met affordable healthcare moeilijker te maken door quasi monopolisten ridicule tarieven op te leggen...

Zelfs nu hij met 100% wappert, gebeurt er niks. Mensen geloven het niet, wegens bovenstaande...

Goed, ik had hier een verkoop order op 185 staan. Heb die voor de zekerheid snel gecancelled deze ochtend.

Nu zit ik wat in dubio wat te doen :cautious:

Pro verkoop:
1) De resultaten van hun concurrent waren so-so, niet dramatisch slecht. Versta eigenlijk niet zo goed waarom dat een 17% bump veroorzaakt - of 7bln market cap. aan 25-50% netto marge en 25 P/E veronderstelt 25-50% extra sales, lijkt me optimistisch, maar goed.
2) Er is nog nooit iemand arm geworden van te verkopen aan x6 zijn aankoop

Con verkoop:
1) Ik zie nog wel een Amerikaan centen op tafel gooien om een best in class te kopen
2) Tubize nog altijd zwaar discounted, dus verkopen zou theoretisch pijnlijk zijn

Ah de markt heeft ontdekt dat Sydney Sweeney Heydudes ambassadeur is. We zijn vertrokken met CROX.

Als Lululemon die nu ook in wat leggings smijt zijn we helemaal content in mijn retail PF.

ik heb vorige week vrijdag Datavault AI gekocht (DVLT) aan 1.27 om effkes kort winst te maken, omdat alles met AI de lucht ingaat. (tot zover mijn research) Direct na aankoop ging het natuurlijk bergaf naar 1.09. Vandaag in voorbeurs staat het alweer aan 1.35 na dit artikel met hevige priceswings, tzal hopelijk een interessante dag worden voor mijn portefeuille :unsure:

Terug
Bovenaan