Kleine Beursfeiten

Wijze les inderdaad, denk dat veel starters daar wel eens door moeten 😅 was geen enorm bedrag uiteraard, maar de wat als doet wel pijn. Had ik toen inderdaad gewoon mijn positie verdubbeld zat ik nu gemiddeld gezien op 600%..
gewoon in de gaten houden, tzijn nog volatiele aandelen. Als er een tanker op een mijn vaart in de hormuz ist al genoeg om het weer onder de 100 te brengen

Als iemand die de luxemarkt volgt is het opvallend te blijven zien hoe de big ones (LVMH, Kering) moeite blijven hebben. Met de mega prijsstijgingen sinds 2020 er voor iets tussen zitten, ze zullen het zelf niet zeggen natuurlijk maar duidelijk is het wel. De aspirational shopper haakt duidelijk af wegens te hoge prijzen voor (laat ons eerlijk zijn) vaak mass produced items.

Benieuwd naar Hermès, ongetwijfeld weer enorme groei - want focus op de echte rijken en exclusiviteit. CHANEL waarschijnlijk ergens tussenin, want zowel mass market als hyper exclusief via hun haute couture.

De anti luxe/LVMH campagnes op sociale media (tiktok etc) zullen ook wel de nodige schade berokkend hebben.

Verder kent iedereen wel marginalen die rondlopen met LVMH.

Vermoedelijk heeft Hermes hier minder last van omdat de echte rijke minder zich met tiktok bezig houden en ook kritischer zijn. Er is natuurlijk ook nog "de Hermes game".

Benieuwd naar Hermès, ongetwijfeld weer enorme groei - want focus op de echte rijken en exclusiviteit. CHANEL waarschijnlijk ergens tussenin, want zowel mass market als hyper exclusief via hun haute couture.
Zelfs Hermès krijgt slaag.

Meanwhile ASML is nog altijd positief over de groei van de chipsector. Vertraging dus niet meteen in zicht.

heb wat ASTS gekocht. Vrijdag zou New Glenn 3 lanceren met 8 van hun sattelieten, als alles goed gaat...
Tzit momenteel in een dipje omdat de launch achteruitgeschoven was

Ik begin toch wat hoogtevrees te krijgen. De ene ATH na de andere terwijl de wereld in brand staat... Dat kan niet goed komen.

heb wat ASTS gekocht. Vrijdag zou New Glenn 3 lanceren met 8 van hun sattelieten, als alles goed gaat...
Tzit momenteel in een dipje omdat de launch achteruitgeschoven was
Dacht dat die een tik gekregen hadden gisteren omdat Amazon Globalstar had overgenomen, rechtstreekse concurrent als ik me niet vergis.

Dacht dat die een tik gekregen hadden gisteren omdat Amazon Globalstar had overgenomen, rechtstreekse concurrent als ik me niet vergis.
die zijn maar goed om te bellen en te sms'en. Asts is om 5G bandbreedte te hebben rechtstreeks van telefoon naar satteliet op afgelegen plaatsen.

T'is een beetje hetzelfde zoals starlink de markt overneemt voor vast internet buiten stedelijk gebied.

De moat zit in hun patenten om grote sattelieten uit te vouwen en de tech om met iedere telefoon te communiceren (3800 patenten). En door de grootte van die sattelieten heb je 4G/5G. Op elke telefoon, je hebt er geen sateliettelefoon voor nodig. Ze vallen niet simpelweg te kopieren.

200M revenue dit jaar en 30B $ market cap.

Zal ook weer goed aflopen.
t'is een moonshot, ik investeer graag in potentieel

Tzal volgens mij ook een kostenbesparing zijn voor serviceproviders zoals orange, omdat ze geen afgelegen antennes meer moeten onderhouden. Uiteindelijk gaan ze dan ervan afhangen van de satellieten. T'is een investering in ruimte infrastructuur

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan