Kleine Beursfeiten

Iedere paar jaar duikt er wel zo een thema op, waar obscure microcaps dan gebruik van maken om te pumpen.

Enkele jaren geleden was het cryptocoins kopen.

Dus we gaan nog minstens 30% stijgen. 😱🙉

En niet vergeten op 31 maart

😉
Hier houd ik mijn MSFT ook stevig vast, same as Adyen, CRM, Nvidia, Adobe.
Meest van al in mijn portefeuille is toch Workday gezakt, terwijl ze echt wel volledig mee zijn met de AI-boot en hun AI-roadmap heel duidelijk en logisch is. Zij "ownen" ook al die HR-data, dus het is niet alsof jij zelf met Claude snel iets kan ontwikkelen op hun HR-data.

En kan me moeilijk voorstellen dat de markt enkel inprijst dat er een GIGANTISCHE ontslaggolf gaat komen en dat daardoor het per-user-license model Workday veel geld gaat kosten.

Hun idee dat je in de org chart van je bedrijf nu een mix hebt van echte werknemers en AI-agents vind ik dan weer complete BS :biglaugh:

Meest van al in mijn portefeuille is toch Workday gezakt, terwijl ze echt wel volledig mee zijn met de AI-boot en hun AI-roadmap heel duidelijk en logisch is. Zij "ownen" ook al die HR-data, dus het is niet alsof jij zelf met Claude snel iets kan ontwikkelen op hun HR-data.

En kan me moeilijk voorstellen dat de markt enkel inprijst dat er een GIGANTISCHE ontslaggolf gaat komen en dat daardoor het per-user-license model Workday veel geld gaat kosten.

Hun idee dat je in de org chart van je bedrijf nu een mix hebt van echte werknemers en AI-agents vind ik dan weer complete BS :biglaugh:
Waarom? Al die AI investeringen zullen het enkel waard zijn indien er in iedere organisatie honderden of zelfs duizenden AI agents samenwerken met de “echte werknemers”.

Waarom? Al die AI investeringen zullen het enkel waard zijn indien er in iedere organisatie honderden of zelfs duizenden AI agents samenwerken met de “echte werknemers”.
Ok, je hebt dus bijvoorbeeld aan AI-agent gemaakt die de firmawagens kan beheren -> ik blijf het absurd vinden dat je dan in de Finance-org chart effectief die agent zal zien staan. Ik snap volledig hun concept van 100-den AI-agents en uiteindelijk gooi je je volledige UI in de vuilbak en je praat met Workday zoals je momenteel met Gemini of ChatGPT doet, en behind de scenes gaat de juiste AI-agent je vraag afhandelen.

misschien ben ik een beetje te veel boomer, maar die agents in een org chart vind ik een stap te ver ;)

Workday hun eigen developer-copilot om apps binnen Workday te ontwikkelen lijkt me dan weer goede reden om echt wel te geloven in het aandeel, uiteindelijk maken ze hun software nog veel sterker dan het al was, want nu kan je heel makkelijk alles binnen 1 en het zelfde platform beheren wat voorheen een pak moeilijker was.

Idem

Dit gaat trouwens de eerste keer voor mij een ATH zijn, met beurzen die op hun top staan terwijl er eigenlijk ook nog zoveel koopjes te doen zijn, dat ik niet kan kiezen

Heeeerlijk :hakkuh:

Oh, da's toevallig, ik zit er in aan 1176. Een vriendin van me werkt als manager voor Callebaut en doorheen de maanden vertelde ze me wel af en toe over de herstructureringen in het bedrijf. Als werknemer was het niet altijd plezant, maar op vlak van R&D bleven ze doordoen en goeie stappen zetten. Ze hebben mooie ontwikkelingen in de pipeline om de bonen resistenter te maken tegen zowel ziektes als de weersveranderingen.
Daarnaast is er redelijk wat reductie in FTE's en moeten de meesten het met minder doen.
Als ik dan zag hoe zwaar ze waren afgestraft en er toch een bodem leek te vormen, heb ik toch de sprong gewaagd, niet super laag, maar gezien de piek laag genoeg :)

Het is eigenlijk met die gedachte dat ik er 5 heb aangekocht. Gezien er niet veel meer achter zat, leek het me niet te moeite om dit persé te delen.
Holy shit, dikke chance dat ik heb met deze. Op 14 April bij het openen van de beurs verkocht aan 1290 omdat ik zag stagneren en er geen goed gevoel meer bij had. Vandaag "slecht" nieuws en -15%: https://www.marketscreener.com/news...-year-results-2025-26-report-ce7e50dddb88f626

De afstraffing verbaast me wel. Maarja, het is dan ook niet mijn expertise. Dat gebrek aan diepere kennis is een van de redenen waarom ik er ben uitgestapt. Vroeger hetzelfde met Kinepolis. Het bedrijf ken ik wel van naam natuurlijk, maar de markt ken ik minder en dat voelt toch niet zo goed.

Laatst bewerkt:
Ok, je hebt dus bijvoorbeeld aan AI-agent gemaakt die de firmawagens kan beheren -> ik blijf het absurd vinden dat je dan in de Finance-org chart effectief die agent zal zien staan. Ik snap volledig hun concept van 100-den AI-agents en uiteindelijk gooi je je volledige UI in de vuilbak en je praat met Workday zoals je momenteel met Gemini of ChatGPT doet, en behind de scenes gaat de juiste AI-agent je vraag afhandelen.

misschien ben ik een beetje te veel boomer, maar die agents in een org chart vind ik een stap te ver ;)

Workday hun eigen developer-copilot om apps binnen Workday te ontwikkelen lijkt me dan weer goede reden om echt wel te geloven in het aandeel, uiteindelijk maken ze hun software nog veel sterker dan het al was, want nu kan je heel makkelijk alles binnen 1 en het zelfde platform beheren wat voorheen een pak moeilijker was.

Akkoord, dat werd toch ook niet gedaan bij ver doorgedreven RPA? Of misschien ben ik ook te oud voor zo'n ideeën :p

Waar ik wel in geloof is van een duidelijke governance op te zetten in bedrijven, wie is verantwoordelijk voor de werking van welke AI agent, wat agents doen vs. werknemers en vooral, wie controleert dat die agent nog altijd goed werk levert?
Minder als het gewoon een add-on is in een proces stap, maar eerder als je echt bepaalde rollen grotendeels of volledig laat uitvoeren door agents.

Holy shit, dikke chance dat ik heb met deze. Op 14 April bij het openen van de beurs verkocht aan 1290 omdat ik zag stagneren en er geen goed gevoel meer bij had. Vandaag "slecht" nieuws en -15%: https://www.marketscreener.com/news...-year-results-2025-26-report-ce7e50dddb88f626

De afstraffing verbaast me wel. Maarja, het is dan ook niet mijn expertise. Dat gebrek aan diepere kennis is een van de redenen waarom ik er ben uitgestapt. Vroeger hetzelfde met Kinepolis. Het bedrijf ken ik wel van naam natuurlijk, maar de markt ken ik minder en dat voelt toch niet zo goed.
Ik ben in jaren niet meer naar de cinema geweest. Maar ik had gratis ticketten van het rode kruis voor kinepolis dus ik ben dinsdagavond met mijn vriendin gaan kijken naar "how to make a killing". Oke het was dinsdagavond en het is geen top film. Maar in heel die zaal zaten we daar met 4 personen: wij en nog een ander koppel. Ik was daar wel van verschoten. Dat kan toch niet rendabel zijn?

Een welgemeend WTF is hier toch wel op zijn plaats. Wie smijt er daar nu geld tegenaan, dat klinkt toch gewoon als een wild idee om mee te liften op de hype zonder dat er iets concreet achter zit?

Lijkt me absoluut een gemiste kans voor Nike - you can't say Nike without "AI" :biglaugh:

Ik denk ook niet dat er iemand echt denkt dat Allbirds nu 6x meer waard is. Pure short squeeze want amper float, MC van 20M$, aantal aandelen om te shorten zo goed als 0 en 20% short interest en dus bewust gekozen om daar nu net 50M$ tegen te patsen. Zou compleet illegaal moeten zijn maarja de intentie ga je als SEC zijnde nooit kunnen bewijzen. Exact de reden waarom absolute onzin shorten een slecht idee is.

Ik krijg wat SDWorx-vibes na het lezen van die analyse van ADP en dat is echt een verschrikkelijke software.
Maar ze rijven wel de centen binnen.

Waarom? Of puur vanuit je eigen portefeuille?
Eigen portefeuille + ADP heeft een lange historie van winst richting de aandeelhouders te sturen + lagere PE.

Maar Workday is ook begonnen met share buybacks zie ik, dus mss ook niet slecht.

Terug
Bovenaan