Kleine Beursfeiten

Dat is nu typisch een vraag die je beter aan AI stelt. Je gaat hier op termijn zeer gekleurde persoonlijke meningen krijgen van mensen. AI zal voor jou netjes de tarieven naast elkaar kunnen leggen voor jou specifieke situatie.
Als je dan de rest van uw portefeuille per broker een tabje ofzo nog is in een Excel giet kan hij daar ook nog rekening mee houden.
Ik denk nog steeds te weinig aan AI te gebruiken, nog niet echt een gewoonte :)
En hecht wel nog veel waarde aan persoonlijke meningen en ervaringen, al zijn feiten natuurlijk via AI wel al kort te sluiten inderdaad.

Denk idd dat je er niet veel meer moet achter zoeken dan dit. Wat onduidelijkheid over organic growth & margins => paniek. Voor de rest lijken dat goeie E (op acc. SBC na dan, maar who cares really op dit moment)

Still not touching though.
Gaven in de call wel aan dat ze richting single digit SBC werken (als % van revenue).

Gaven in de call wel aan dat ze richting single digit SBC werken (als % van revenue).
SBC +16% YoY en is 40% van de vrije kasstroom... Groot deel van de echte fcf ging/gaat altijd naar buybacks aan belachelijke multiples, dus ondanks er miljarden tegenaan te smijten was er nog steeds verwatering. Top kapitaalallocatie.

Zoals ook in dit rapport staat zijn dure overnames een drag en dat is niks nieuws, want ROCE/ROIC voor ServiceNow zijn allesbehalve indrukwekkend. Salesforce heeft historisch hetzelfde probleem gehad. Benioff die met geld smijt naar vanalles en nog wat, kosten maken voor integratie, nog wat bonussen voor het management. En dan eindigen met dezelfde ROIC als ExxonMobil.

Neusje van de zalm hier hoor.

Mooie update van Adyen, ik vermoed dat de koersen onder €1000 binnenkort voorgoed verleden tijd zullen zijn:
* nieuwe overname
* groei van 20% bevestigd
* share buy back programma incoming

Ik twijfel nu of je post serieus bedoeld was of niet :thinking:

Bij Crocs zie ik een omzet die al 3 jaar compleet vlak loopt, relatief vlakke COGS en voor de rest stijgende kosten waardoor er nog nauwelijks EBIT of EBITDA overschiet. Geen idee waarom de koers nu de laatste maand sterk gestegen is, in de harde cijfers zie ik niet direct reden voor optimisme?

Gassy zijn scenario lijkt me inderdaad best realistisch. Puur speculatie uiteraard.

Maar de AI boom is de grootste sinds de dotcom. Zo een zaken eindigen altijd met een melt-up. Potentieel zijn we nu deze fase ingezet? Bijna alle AI capex stocks gaan verticaal omhoog. Je zou ook nog een resem IPO’s verwachten die nog willen cashen, hebben we ook nog niet gezien.
Ja maar ipv IPO's heb je de naamsveranderingen die zonder inhoudelijke redenen +300-400% bull runs hebben veroorzaakt.

ik vermoed dat de koersen onder €1000 binnenkort voorgoed verleden tijd zullen zijn
Kan zijn, maar dit betwijfel ik sterk. Zal Adyen bij nog wat verdere stijging (+/- €1200??) denk ik wel gaan omruilen voor BRKb.

Bij een algehele (AI) marktdaling (denk binnen X-aantal maanden / klein jaar), zie ik dit toch niet boven €1000 blijven (moet er eerst zelfs nog geraken).
Op het einde van een grote bullmarket zijn het vooral een paar mega-aandelen die alles omhoog trekken en de rest van de markt blijft achter. Dit is wat je nu ziet. Nasdaq 100 mooi omhoog, maar toch veel aandelen die achterblijven of dalen.

Het grappige aan SaaS momenteel is, de CEOs schreeuwen dat ze allemaal gaan profiteren van AI en dat hun aandelen te goedkoop zijn maar praktisch geen enkele insider koopt zelf iets van aandelen bij.

VERKOPEN die rommel :oi22:
Als binnenkort nog een aantal forumleden dat melden, lijkt mij de bodem bereikt. Closely watched.

Novo Nordisk lijkt mij een goed alternatief voor Adobe. Is mogelijk al verder gevorderd in het bodemvormingsproces. Mooi omhoog vandaag. GAK 36,34$ en al mooi dividend ontvangen.

Heb zelf beiden :oi22:.

Laatst bewerkt:
VERKOPEN die rommel :oi22:

Ga ik niet doen - 0,7% van portefeuille, er is imo nog steeds een kans dat het zo een vaart niet loopt of dat ze zelf met wat AI zaken die werken komen. Wat wel zeker is: de komst van AI is in het geval van Adobe altijd slechter dan wat het is geweest, de vraag is alleen hoe groot die impact zal zijn.

Maar het is zeer zeker een risico.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan