Kleine Beursfeiten

Ik lees vooral:

Exit tax (Verhuis): Verhuizen naar het buitenland wordt fiscaal gezien als een verkoop

U krijgt echter (meestal automatisch) uitstel van betaling. De belastingplicht vervalt definitief als u de activa na uw verhuis nog 24 maanden aanhoudt

Een lichtpuntje :cheer:

Ik lees vooral:

Exit tax (Verhuis): Verhuizen naar het buitenland wordt fiscaal gezien als een verkoop

U krijgt echter (meestal automatisch) uitstel van betaling. De belastingplicht vervalt definitief als u de activa na uw verhuis nog 24 maanden aanhoudt

Een lichtpuntje :cheer:

Je vergeet dat jullie nog wat begrotingscontroles op til hebben staan eh. Daar kan heus nog wel wat bij om nu "echt" wel het geld te halen waar het zit (maar nog niet "echt" genoeg om dat in de toekomst niet nog enkele keren te doen om het dan "echt echt" te maken :biglaugh:).

Pfff, nog even en ik ga gewoon blind wat aankopen doen van een hoop aandelen of ETF's, cashberg wordt gewoon te groot, politieke situatie, echt goedkoop zijn de markten niet, gewoon niet makkelijk wat te vinden - had 3 vislijnen uitgezet voor Meli, Solvay en D'ieteren maar niet genoeg doorgezakt - te gierig geweest.

Mss toch die Autoinvest erbij nemen - eigenlijk is dat een luxe om wat geld te investeren zonder inspanning en stress - geen idee of ik de enige ben die dat ervaart

Om Lynch & Buffett te quoten: investeren in wat je kent/begrijpt. Enkele goeie "bets" kiezen, en die voor even aanhouden. De rest "auto-DCA" en niet teveel bezorgd zijn om de madness of the day. Beter voor de gemoedsrust :)

"Salesforce Inc. is planning to sell as much as $25 billion of debt to fund a share buyback, according to people with knowledge of the matter, in what would be the software firm’s biggest-ever note sale."

Ik verwacht dus meer van hetzelfde van Adobe morgenavond. Anders boze mail naar IR. Als ze tot 1,5x net debt/ebitda gaan kunnen ze dit jaar ~$25 miljard of ~23% vd market cap buybacken. Excl SBC as always.

De markten zijn echt zot aan het gaan.

Trump is gewoon de mythische ezel die geld schijt. 😍

Goh, YTD +4% op bijna 4 maanden tijd, dat is toch quasi het gemiddelde van de afgelopen 10 jaar of zo? Alleen is de markt nu een stuk volatieler dan gewoonlijk met nog meer overduidelijke markt-manipulatie.

Goh, YTD +4% op bijna 4 maanden tijd, dat is toch quasi het gemiddelde van de afgelopen 10 jaar of zo? Alleen is de markt nu een stuk volatieler dan gewoonlijk met nog meer overduidelijke markt-manipulatie.
Het is van die volatiliteit dat je moet profiteren en kopen in dips.

Beetje zoals de april dip 2025 dat was ook een opportunistische grabbel in de kassa van de bangerikken die hebben lopen verkopen.

Terug
Bovenaan