Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nog een beetje geduldAMD misschien 500 vandaag?![]()

Kerel post elke dag 3x het woord meltup.. We weten het wel hoorZiet er naar uit dat de Belgische overheid veel meerwaardebelasting kan innen met deze meltup.
Denk sowieso niet kopen voor de 180 dagen na start IPO om zijn, omdat dan veel aandelen gedumpt worden door einde lockup periode? Niet tegenstaande zal Wartan sowieso wel een fantastische deal gedaan hebben, denk ik.Mss eerder eens de meltdown van Cerebras bespreken en vooral wanneer moeten we instappen?![]()

.
Zal wel weer een correctie worden binnen x dagen/weken/maanden, is niet de eerste keer.Awel, daar heb ik eens een vraag over. Zo pas het dividend van DSM - Firmenich gekregen via Saxo. Er werd een uitbetaling van dividend en een kapitaaluitkering gedaan. Beiden is er 30 % roerende voorheffing ingehouden. Bij een dividend ben ik er zeker van dat dit correct is. Maar is dit ook correct voor de kapitaaluitkering?Saxo rommelt er weer eens op los in mijn transactieoverzicht. Uitkering van één dividend gisteren: ze hebben vijf verschillende transacties geboekt. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik het dividend ontvangen heb, dat ik de 30% RV ontvangen heb, dat ze de RV afgeboekt hebben, en daarna de RV weer op mijn rekening gezet hebbenZal wel weer een correctie worden binnen x dagen/weken/maanden, is niet de eerste keer.
Het woord meltup blijft niet nog een jaar duren. Binnenkort verwacht ik alvast de blowoff top, met na de top nog even een daling gevolgd door een herstelrally, om uiteindelijk over te gaan naar een lange baisse. Daaarom dat je nu al best gefaseerd high risk omzet naar low risk. Ook niet te vroeg, want de grootste stijging komt op het einde. Betere tips op macrovlak vind je hier niet.Kerel post elke dag 3x het woord meltup.. We weten het wel hoor
Nee, alle cybersecurity stocks zijn zoiets gestegen.Sentinelone op iets meer dan een maand tijd 50% gestegen. Zou er iets op til zijn..?
IBKR ftwSaxo rommelt er weer eens op los in mijn transactieoverzicht. Uitkering van één dividend gisteren: ze hebben vijf verschillende transacties geboekt. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik het dividend ontvangen heb, dat ik de 30% RV ontvangen heb, dat ze de RV afgeboekt hebben, en daarna de RV weer op mijn rekening gezet hebbenZal wel weer een correctie worden binnen x dagen/weken/maanden, is niet de eerste keer.
Awel, daar heb ik eens een vraag over. Zo pas het dividend van DSM - Firmenich gekregen via Saxo. Er werd een uitbetaling van dividend en een kapitaaluitkering gedaan. Beiden is er 30 % roerende voorheffing ingehouden. Bij een dividend ben ik er zeker van dat dit correct is. Maar is dit ook correct voor de kapitaaluitkering?
De meeste landen stellen een kapitaaluitkering vrij van taxatie. Dit heeft tot gevolg dat u bij buitenlandse kapitaalverminderingen dus zelden bronheffing zal betalen aangezien het land waarin de hoofdzetel van bedrijf gelegen is, kapitaaluitkeringen niet belast. De Belgische fiscus stelt een kapitaalvermindering echter grotendeels gelijk aan een dividenduitkering. Dit betekent dat er op (een deel van) de kapitaalvermindering toch 30% roerende voorheffing wordt toegepast. In de praktijk zorgt dit ervoor dat u bij een buitenlandse kapitaalvermindering toch roerende voorheffing betaalt (30%).
![]()
Wat is een kapitaalvermindering?
Met een kapitaalvermindering verkleint een bedrijf het kapitaal van de onderneming. Als aandeelhouder krijgt u dan een gelduitkering per aandeel dat u bezit. De koers van het aandeel zal in theorie...www.help.saxo
Hier heeft Saxo een fout die ze jarenlang herhaalden en uiteindelijk wel gecorrigeerd hebben niet met terugwerkende kracht toegepast. Tot vandaag geld mogen houden.Saxo rommelt er weer eens op los in mijn transactieoverzicht. Uitkering van één dividend gisteren: ze hebben vijf verschillende transacties geboekt. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik het dividend ontvangen heb, dat ik de 30% RV ontvangen heb, dat ze de RV afgeboekt hebben, en daarna de RV weer op mijn rekening gezet hebbenZal wel weer een correctie worden binnen x dagen/weken/maanden, is niet de eerste keer.

De meeste fouten zijn hier ook in mijn voordeel. Als het in mijn nadeel is, open ik uiteraard een supportticket en dan komt het uiteindelijk wel in orde.Hier heeft Saxo een fout die ze jarenlang herhaalden en uiteindelijk wel gecorrigeerd hebben niet met terugwerkende kracht toegepast. Tot vandaag geld mogen houden.
Dus duimen![]()
Zelfs de cashsector kan interessant worden. Opportuniteitsvoordeel.investeer in een sector, waar er totaal geen interesse in is. En wacht voor de lange termijn.
Traders kunnen nog best veel winst maken met AI. Maar besef dat elke sector weer ooit inzakt of interesse verliest. AI zal over 10 jaar waarschijnlijk eerder normaal worden. En tegen dan heb je een nieuwe gat in de markt, van 1 of andere aandeel waar er vandaag geen interesse in is.
Is voor mij de humanoid AI / robotics / drones sector.Je moet nu investeren in iets, waar niemand voorlopig interesse in heeft, maar in de toekomst enorm kan stijgen.
Paar jaar terug hadden er weinig mensen interesse in Goud. Nu had je een stormloop...
Chipmakers en AI... nu wil iedereen het... je kan nog altijd op de trein springen, maar ik vrees dat dikke winst en rendement maken er niet meer in zit. Je zal wel nog wat rendement hebben, maar niet extreem. Wapenaandelen/defensie aandelen. Toen het plots begon te stijgen, was er ook een hype, waar iedereen op vloog...
Vergeet AI, Defensieaandelen en Goud...
investeer in een sector, waar er totaal geen interesse in is. En wacht voor de lange termijn.
Traders kunnen nog best veel winst maken met AI. Maar besef dat elke sector weer ooit inzakt of interesse verliest. AI zal over 10 jaar waarschijnlijk eerder normaal worden. En tegen dan heb je een nieuwe gat in de markt, van 1 of andere aandeel waar er vandaag geen interesse in is.
Is voor mij de humanoid AI / robotics / drones sector.
Wanneer dat echt ontploft in zo'n giga bedrijven als Amazon, dan gaan er veel ook op de kar willen springen.
Dat zal niet in 2027 zijn maar tegen 2030 zie ik echt wel veel mogelijkheden.
Een ETF die ik daarvoor interessant vindt is L&G ROBO Global Robotics & Automations UCITS ETF (IE00BMW3QX54) . Staat op deGiro, gewoon vrij breed in de hele sector
AI zou trouwens verantwoordelijk zijn voor minder dan 10% van de wereldwijde stijgende energievraag.Moest het hele electriciteitsnet 1 grote "pool" zijn dan zou je redenering van "maar 1.5pct groei..." kloppen.Kijk, dat vind ik nu eens een interessante insteek.
Voor wat het waard is, vind ik dat veel relevanter dan al die mensen die nu zoeken naar afgeleide sectoren die mogelijks gaan meeliften op de AI hype.
- Ik zie/hoor teveel mensen die willen investeren in energie - terwijl AI nu 1,5% van de wereldwijde vraag naar energie vertegenwoordigt en naar schatting zou verdubbelen tot 2030... Van 1,5% groei op 4 jaar tijd val ik nu niet achteroverAI zou trouwens verantwoordelijk zijn voor minder dan 10% van de wereldwijde stijgende energievraag.
- Bij koper en zeldzamere metalen kan ik me nog iets voorstellen omdat de capaciteit opdrijven daar gigantisch lang kan duren en er in het geval van koper nu al schaars aanbod zou zijn, maar het laatste jaar zit er ook wel veel van die verwachte (prijs)groei in de koers verwerkt