Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tja het is nu al bijna een jaar dat je echt in hardware bedrijven moet zitten om een serieus graantje mee te pakken.Software aandelen vandaag de dieperik in na slechte resultaten van IBM.
Bedankt. Mogelijk dat er nog een verdiep bovenop komt. Heb het gemist. Had het eerder moeten kopen en nu laat ik het voor wat het is.Tja het is nu al bijna een jaar dat je echt in hardware bedrijven moet zitten om een serieus graantje mee te pakken.
Ik heb deze maand nog VVSM bijgekocht , dat is een ETF die in 25 tal van die bedrijven zit. Heel simpel, het is nog niet gedaan want de grootste bedrijven a la META en Alphabet blijven maar geld erbij pompen.
Software is momenteel not the way to go cru gezegd
Dus toch niet zo vergezocht als je gemakkelijkheidshalve deed uitschijnen. Het ging tenslotte over value en dat is nooit iets waard.En waarom zou Uber 5B $ wegsmijten aan JET? Focus ligt nu op buybacks en als ze al een dure overname doen zie ik dat eerder in de AV-space gebeuren.
Ja hoor.. JET knijpen ze wel even dood. No biggie. Want zodra er een vleugje value rond hangt is het al quasi dood voor RG. Verder het punt straal negeren, altijd gezellig discussiëren met jouJET zit enkel in dezelfde markten als Uber en Uber knijpt die organisch wel dood, Delivery Hero geeft toegang tot tientallen nieuwe markten, waaronder de marktleider in Korea en verschillende landen in het Midden-Oosten.
u vraagt... https://www.fox5dc.com/news/trump-teases-really-big-news-ahead-thursday-night-address ...trump draaitWederom een ongelofelijke saaie beursdag waarbij de portefeuille zweeft rondom ath en het geld gewoon van AI naar SaaS stroomt.
Tijd dat Trump nog eens een zotte tweet doet.
Edit lijkt een goed groene dag te worden
OT: Uber is dus een buy?![]()

En ik die dacht dat Belysse op de bodem zat, hopelijk vroeg of laat een overnamebod of anders zal het mijn eerste faillissement worden denk ik.
"Sell when a stock is yoyo'ing for a time"Ik had een tijd Mohawk maar met beperkte winst verkocht omdat het maar bleef jojo’en tussen +/- 10%
Ed Zitron zijn interviews al bekeken? Die is wat overly bearish voor de clicks, maar drijft het punt wel door: waar is de winst, waar is uw businessmodel?Ben eens wat aan't overpeinzen, misschien heeft iemand hier ook al eens over nagedacht:

Die verhaaltjes van "ja Meta kan beter ads tonen en wordt efficiënter", ja, ik mag het godverdomme hopen als The Zuck er meer dan $100B in pompt zodat hij niet als loser achterbleef op de andere big tech bro's. Zijn Metaverse was al mislukt en was al jaren op zoek naar het volgende grote ding van Meta. Gewoon een gast met veel te veel geld die de kudde en zijn ego is gevolgd. Ik zou geen enkele hyperscaler nog in port willen. Die hun ROIC/ROCE gaat komende jaren serieus omlaag duiken en het is nog maar de vraag hoe hoog de maintenance capex gaat blijven nu ze dit pad zijn ingeslagen. Pas maar op met je Alphabet dus, aandeel is pokke, pokkeduur.
De eerste die openlijk zegt dat Capex geschrapt wordt crasht de hele chipsector en ze weten het goed genoeg. Genoeg tekenen aan de wand al. Mid 2026 en minstens Meta en Tesla/SpaceX hebben al overcapaciteit uitgebouwd. Projecties zeggen nog steeds dat 2027 capex > 2026 capex. Utterly retarded.Meta kan het zich simpelweg veroorloven - als het niets wordt en ze schrappen die extra capex - klaar
PE 28ish? Op vrije kasstroom kan je niet waarderen want er is bijna geen meer.En Alphabet - dat is bijna zo sterk als coca cola, je kan je moeilijk een wereld zonder voorstellen en ook zij kunnen leunen op die ijzersterke pijler. Maar idd een pak duurder en imo meer risico dan Meta op een terugval. Maar in een wat gediversifieerde portefeuille moet dat gewoon een onderdeel zijn toch?
FCF marge van Netflix compleet in mekaar gestort, hoop buybacks uitgevoerd aan veel te hoge prijzen (heb het nog gezegd toen ik verkocht na WBD deal fiasco eerder dit jaar). Waar is @Au79 om te klagen over hoe slecht Netflix het doet nu ze zoveel geld verbrast hebben aan hun buybacks?After market pandoering voor Netflix
Wie durft kopen als het effectief zo hard zakt vandaag?
De ASML en AMAT droom is ondertussen ook uit elkaar gespat![]()
Netflix heeft toch heel wat uitdagingen. Subscriber base is redelijk saturated, zeker in de meest winstgevende markten. Anderzijds heel wat nieuwe alternatieven die opduiken zoals short-form movies die gigantisch populair zijn over heel (Zuid)-Oost-Azie. AI gaat productiekosten ook verlagen wat mij eerder negatief lijkt voor de dominante speler. (want again, meer concurrenten voor hetzelfde aantal units vrije tijd).After market pandoering voor Netflix
Wie durft kopen als het effectief zo hard zakt vandaag?
De ASML en AMAT droom is ondertussen ook uit elkaar gespat![]()
Maar je houdt geen rekening met het feit dat de helft van de bevolking binnenkort geen job meer heeft en dus 8u per dag vrije tijd extra heeft.want again, meer concurrenten voor hetzelfde aantal units vrije tijd
djeezes, dat is er echt over.In andere nieuws: King grifter vindt nieuwe manier om nog meer te grifter: