Kleine Beursfeiten

Winst valt blijkbaar een stuk lager uit dan verwacht. Benieuwd ook naar de mening van @JanusDR .
Niet veel van te zeggen, ik zie niets speciaal.

Ze zijn onlangs wel met crypto begonnen, zodat klanten crypto kunnen verhandelen via de bank.
Mijns inziens niet zo slim als je al in het vizier loopt van de autoriteiten.
Staat mij niet aan.

Desondanks wel goedkoop natuurlijk.

Maar Rusland én crypto, dat wordt mij een beetje teveel stront, hoe goedkoop ook.

Hoe komt het dat die winst zo stevig gezakt is?
Top line ziet er mij gewoon stabiel uit maar men heeft provisies genomen voor claims uit Polen voor leningen uitgeven in CHF - blijkbaar een oud probleem (waar men nu 85% van exposure heeft ingedekt - nog een 252mEUR staat open aan risico). En men heeft impairment geboekt in Q4 maar impairments 2023 vs. 2022 zijn pak lager.

Why, o why...?
Ik kon het voelen aan uw reacties op die turbo's de laatste weken.
Fomo is real :)

On another note, pre market short Valley bank VLY aan 9,9.
Grotere blootstelling aan commercial real estate dan NYCB.
Is maar een zeer klein bedrag en @Spooky zijn recente turbo trackrecord is best goed - dus idd wel stukje Fomo. Terzijde kijk ik wel al even naar o.a. Alphabet en Microsoft (imo de betere maar ook duurdere). Ook weinig cash - buiten een turbo of iets verkopen weinig acties mogelijk.

Met wat geluk een gratis etentje, met wat pech wordt het oud brood eten, vanavond alvast oud brood op het eerste zicht.

Beurs is niet altijd logisch maar ik begrijp echt niet waarom Microsoft (beperkt) en Alphabet (vrij behoorlijk) dalen na publicatie van hun cijfers - de negatieve puntjes zijn het vermelden niet eens waard. Ze waren duur en zijn dat nog steeds, maar bevestigen ook waarom ze duur zijn.
Bij Alphabet is er blijkbaar schrik dat hun donaties aan Samsung/Apple/... om Google search als default search engine te zetten verboden gaan worden
De pre market zit er soms fameus naast ook hoor. Pas om 22:00 wordt duidelijk hoe het rapport gesmaakt werd.

Ik denk dat je het niet altijd ver moet zoeken. De sterke daling bij Alphabet kan ook gewoon te wijten zijn aan een heleboel winstnemingen gezien het aandeel maar net een nieuwe all time high heeft aangetikt, wat bijna twee jaar geleden was. Microsoft zit al ver voorbij dat punt.

Bntx terug een fast-track gekregen. Vanaf dat het terug omhoog schiet en de pipeline kortere termijn wordt ga ik daar toch een hoop geld in kappen. Tot dusver alleen maar positieve trials doorgelezen. Imo toch een bewezen recept met de covid vaccins met wel wat miljarden zodat ze geen dilution moeten doen voor ze er zijn. Management ook wel echt de top in de mRNA wereld die de drijvende kracht zijn. Het grootste nadeel is dat ze niet echt Amerikaans zijn en Moderna mogelijks wat schaduw over hen heen werpt.

@cege : wat vond je van de earnings van Thermo Fisher?

Non event. Ja 4% beneden maar dag ervoor 4% naar boven.

Zelfde verhaal overal. Eerste tekenen van stabilisatie. Winst hoger dan verwacht door cost cutting. 6mnd 2024 kut en daarna beterschap (ahja, want shit hit the fan in h2 2023, dus easy comp). Stabilisatie dus.

China blijft kwakkelen.

Bij ons gaat de hiring freeze op corporate niveau stilletjes aan beetje minder streng, dus lijkt ook wat zon aan de horizon. (Onze divisie blijft shit hit the fan aan 300per uur though).

Non event. Ja 4% beneden maar dag ervoor 4% naar boven.

Zelfde verhaal overal. Eerste tekenen van stabilisatie. Winst hoger dan verwacht door cost cutting. 6mnd 2024 kut en daarna beterschap (ahja, want shit hit the fan in h2 2023, dus easy comp). Stabilisatie dus.

China blijft kwakkelen.

Bij ons gaat de hiring freeze op corporate niveau stilletjes aan beetje minder streng, dus lijkt ook wat zon aan de horizon. (Onze divisie blijft shit hit the fan aan 300per uur though).
Thanks! Ga je je positie in PACB nog uitbreiden?

Thanks! Ga je je positie in PACB nog uitbreiden?

Als ik cash heb. Binnen paar weken komt een termijn rekening vrij en is er nieuw geld.

Eventjes druk geweest met 2 zieke griep peuters hier en een baby. Weinig kunnen opvolgen om te zien of er iets anders verkocht dient te worden.

Maar met de huidige Powell speech lijkt het niet dat er immediately tijdsdruk achter zit om te kopen.

btw, Nog altijd geen Onso data gezien hier. Wel nieuwe Europese centen voor het project, dus de data zal komen. ~2000 samples

Vorige week Google verkocht. Blijkbaar goeie timing. Ook 65% van mn ASML verkocht want begon te groot aandeel te hebben in m’n portefeuille, dat heb ik nog wat EVS mee opgepikt. Voor de rest zit ik nog wat cash, ik zie niet direct grote koopkansen.

Terug
Bovenaan