Nesjamag
Well-known member
Care to share wat die ptf bevat?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Care to share wat die ptf bevat?
Schrik, zowat alle tech op ATH … wel zcaler nog in Port - gaat als een speer maar geen flauw idee hoe duur dat kan worden - inruilen voor iets anders duur?, via BRK ook wat Apple, deftige positie in Meta.Heb je nu al tech gekocht ?
Raketten gaan meestal snel de hoogte in, maar vallen daarna minstens zo snel terug naar beneden.Schrik, zowat alle tech op ATH … wel zcaler nog in Port - gaat als een speer maar geen flauw idee hoe duur dat kan worden - inruilen voor iets anders duur?, via BRK ook wat Apple, deftige positie in Meta.
Wat moet je nu kopen? Maakt het eigenlijk uit - meeste tech start het jaar als een raket.
Maar LT zijn er genoeg (tech) aandelen die decennia eigenlijk gewoon stijgen. Als Microsoft morgen zijn Office en Windows prijs x5 doet … volgens mij gaat de koers ook x5 bij wijze van spreken.Idem met salesforce ofzoRaketten gaan meestal snel de hoogte in, maar vallen daarna minstens zo snel terug naar beneden.
Schrik, zowat alle tech op ATH … wel zcaler nog in Port - gaat als een speer maar geen flauw idee hoe duur dat kan worden - inruilen voor iets anders duur?, via BRK ook wat Apple, deftige positie in Meta.
Wat moet je nu kopen? Maakt het eigenlijk uit - meeste tech start het jaar als een raket.
Alles staat hier op all time high, ik open dit topic en lees niks anders dan "turbootjes inleggen", haha!Zo'n feest eindigt gewoonlijk met een kater.
Wat betreft Tesla: ik zou heel graag (turbo) long gaan omwille van FSD v12 (de waardering als disruptor), maar ik durf niet omwille van de verkoopcijfers (de waardering als traditionele autofabrikant). Ik weet dus niet goed wat ik vanavond moet hopen en wat ik best doe. Als morgen een -8% dag wordt omwille van de cijfers, kan ik me ook niet inbeelden dat de geesten binnen de paar weken rijpen om Tesla als disruptor te beschouwen en waarderen.
Maar vallen de cijfers wel zo tegen? Of worden de tegenvallende verkoopresultaten van (Europese) concurrenten net veroorzaakt door Tesla's verkoopvolumes? In dat geval verwacht ik morgen een +5% dag, en aansluitend een rally ivm FSD v12.

Hier aandelen -1,46% YTD. Gelukkig is de return op mijn bankrekening en de staatsbon wel positiefHier bijlange geen ATH, -20% YTD. Geen tech stocks natuurlijk.![]()
.Het gaat wel heel hard nu en er zal wel nog een terugvalletje komen maar al die succesvolle tech-aandelen gaan niet plotseling in elkaar stuiken.Raketten gaan meestal snel de hoogte in, maar vallen daarna minstens zo snel terug naar beneden.
Niemand die mij iets wil bijleren?Nu het over CRWD gaat.
Ik heb als beginner de fout gemaakt om niet over een exit na te denken. Sta nu aan +60%. OK het is effectief ‘speelgeld’, maar weet dus niet wanneer ik best verkoop en winst pak. Zou ook maar erg zijn om ongerealiseerde winst in rook te zien op gaan![]()

niks kopen blijft goede beslissing vind ik -> spread tussen bid en ask was bijna 20%, als je dat bij aan- en verkoop verliest dan is het zéér moeilijk om winst te maken hé.Bijleren of beslissingen in uw plaats nemen?
Ervan uitgaande dat je geen korte termijn investeerder/trader bent: Bereken uw geschatte IRR over de komende 3-5 jaar op basis van enkele assumpties (groei, margins, exit multiple,...). Bereken ook de IRR van enkele andere aandelen die je op het oog hebt en probeer dan tot een conclusie houden / verkopen te komen.Niemand die mij iets wil bijleren?![]()
Opmerking van NotoriousP ging over de CRWD post erboven, niet op jouw postniks kopen blijft goede beslissing vind ik -> spread tussen bid en ask was bijna 20%, als je dat bij aan- en verkoop verliest dan is het zéér moeilijk om winst te maken hé.
was ook naar opties aan het kijken, Tesla koers was 210, put-opties op 210 waren $7,5 dus het moest al dalen tot 202,5 om break-even te zitten... achteraf gezien had ik met deze opties dus wel een beetje winst gemaakt maar risk-reward ook niet ok.... dus al bij al gewoon jammer dat ik niets beter vond (ook niet bij Lynx trouwens, daar ook gecheckt)

Bijleren, het blijft nog altijd mijn geld, dus ik beslisBijleren of beslissingen in uw plaats nemen?
. Alleen vraag ik mij af of de ‘serieuze ‘ beleggers hier elke keer ze een nieuw aandeel kopen meteen al vastgeklikt hebben in welk scenario ze verkopen. Zijnde bij een bepaalde koers? Bepaalde fundamentals? Of echt telkens gewoon het beurssentiment afwachten…hangt af van aandeel tot aandeel bij mij -> aandelen als EVS, Alphabet, Sofina -> zolang de fundamentals (groei, winst, etc) op niveau blijven: gewoon vasthouden.Bijleren, het blijft nog altijd mijn geld, dus ik beslis. Alleen vraag ik mij af of de ‘serieuze ‘ beleggers hier elke keer ze een nieuw aandeel kopen meteen al vastgeklikt hebben in welk scenario ze verkopen. Zijnde bij een bepaalde koers? Bepaalde fundamentals? Of echt telkens gewoon het beurssentiment afwachten…

Merci! Dat is een antwoord waar ik iets mee kanErvan uitgaande dat je geen korte termijn investeerder/trader bent: Bereken uw geschatte IRR over de komende 3-5 jaar op basis van enkele assumpties (groei, margins, exit multiple,...). Bereken ook de IRR van enkele andere aandelen die je op het oog hebt en probeer dan tot een conclusie houden / verkopen te komen.
Niemand heeft hier de glazen bol om te zeggen wat CRWD nu precies gaat doen. Heel zotte returns zou ik aan deze koersen niet direct meer verwachten.