Kleine Beursfeiten

Gewoon ik kan me heel slecht concentreren en zit niet graag aan een bureau en kan me moeilijk verdiepen in iets als het echt 'studeren' is.

Een voorbeeld is dat ik al gans mijn leven Counterstrike speel en daar echt probeer competitief in te zijn, maar zelfs dan ben ik te lui en verveeld om de juiste smokes en flashes te leren bijvoorbeeld.

In mijn job is dat nog eens 1000 keer erger.

Ik zit dus echt in een soort gouden kooi, ook al omdat ik goed genoeg besef dat een fysieke job niks voor mij zou zijn.
ze noemen dat gewoon lui hoor :)

Dus de beurs is momenteel zeer goed aan het helpen om aan een mooi startkapitaal te geraken om een pand te kopen en te verbouwen met voldoende ruimte om er een stevige B&B van te maken die voldoende moet kunnen opbrengen om ervan te leven.
Ge kunt beleggingsretraites organiseren "Hoe denkt ge dat dat hier allemaal bekostigd is mannen.".

En plus: er zal weinig zo geromantiseerd worden als het leven van een B&B-uitbater...

Off-topic: helemaal akkoord, maar aan de andere kant ken ik er ook een paar die al 10-15 jaar B&B's hebben en niets anders meer willen doen. Als je weet wat je van de job kan verwachten, kan het dus ook heel goed meevallen.

Bij de waardering van Tesla heb je een aantal componenten hè. De traditionele autoverkoop (vergelijk met het bedrijf Polestar, maar dan veel groter) vertegenwoordigt een stuk van de beurswaarde, maar een belangrijk deel van die beurswaarde vertegenwoordigt business die vandaag nog in ontwikkeling. Amazon is ook niet enkel een retailbedrijf.

Met FSD v12 gaan volgens mij de ogen opengaan dat Tesla echt een AI & robotics bedrijf is. Tesla is daar een enorme kennisvoorsprong aan het opbouwen die nog moeilijk bij te benen zal zijn. Tesla kan dus hét autonome platform voor op de weg worden, met enorme disrupties tot gevolg. Dat stuk van de waardering is niet minder waarschijnlijk geworden door deze earnings call met minder goede verkoopcijfers. In tegendeel, de reviews van FSD v12 op Youtube zien er zéér veelbelovend uit.

Bij de waardering van Tesla heb je een aantal componenten hè. De traditionele autoverkoop (vergelijk met het bedrijf Polestar, maar dan veel groter) vertegenwoordigt een stuk van de beurswaarde, maar een belangrijk deel van die beurswaarde vertegenwoordigt business die vandaag nog in ontwikkeling. Amazon is ook niet enkel een retailbedrijf.

Met FSD v12 gaan volgens mij de ogen opengaan dat Tesla echt een AI & robotics bedrijf is. Tesla is daar een enorme kennisvoorsprong aan het opbouwen die nog moeilijk bij te benen zal zijn. Tesla kan dus hét autonome platform voor op de weg worden, met enorme disrupties tot gevolg. Dat stuk van de waardering is niet minder waarschijnlijk geworden door deze earnings call met minder goede verkoopcijfers. In tegendeel, de reviews van FSD v12 op Youtube zien er zéér veelbelovend uit.
Tesla is een meme stock . Heb je zelf een tesla ? Ik heb er eentje gehad. Hoe denk jij dat die binnen x jaar gaan zelf rijden als ze zelf hun parkeersensoren en 360 graden camera’s niet in orde krijgen. Zelf de fucking sensor van de ruitenwisser werkte bij mij na 3 jaar aan updates niet goed.

Tesla heeft zelf de hardware niet aan boord voor lvl3 FSD . Dat waren allemaal leugens. Tesla staat geen stap voor op andere fabrikanten met lvl 2 auto’s. Integendeel, bedrijven zoals Waymo hebben tesla ondertussen vooruitgestoken terwijl de meest basic dingen zoals ruitenwissers en parkeersensoren maar niet werken bij hun.

Ik zou persoonlijk zelf nog geen tesla aandelen kopen aan 30% van de huidige prijs. Enige wat dat aandeel rechthoud is fanboys en retail buyers die niet snappen hoe de beurs werkt.

10 jaar geleden was een tesla revolutionair , nu is dat niet meer dan een midrange Volkswagen met beta software die elke update achteruit gaat ipv vooruit.

Ik snap nog steeds die hype niet: niets aan die auto was goed (2021 of 2022 model y)
. Ik werd zelf misselijk van er mee te rijden. En dan al die panel gaps en cheape afwerking vanbinnen bah … mijn IX3 doet alles beter en de Mazda cx-5 van mijn madam ziet er qua afwerking 100 keer meer premium uit. En die koste de helft van de prijs. Zelf de cruise control op die Mazda is beter . Elke week ging die tesla wel is phantom braken. Mijn bmw nooit. Die Mazda heel heel sporadisch met fietsers.

Het was snel , de zetels en de gsm app waren goed. Dat is het enige :/ . Voor de rest was het een lompe boot met kut misselijkmakende wind en baan geluiden. Op een bepaald punt heb ik zelf omgewisseld met de madam van auto omdat ik het beu was in nauwe parkeerplekken te parkeren met die camera’s die op niks trekken, soms biepen als er nog anderhalve meter plaats is en de andere 50% van de keren gewoon niet afgaan. Op de tesla subreddit is het blijkbaar een rite of passage om eens paaltje of borduur mee te hebben.

Dat is letterlijk de eerste auto waar ik mij als eigenaar een beta tester voelde. Ook de eerste auto die ik voor einde van de lease heb kunnen doorschuiven naar een nieuwe collega . Één van de gelukkigste momenten in mijn carrière om die sleutels bij HR af te leggen en die zelfde dag met een bmw terug naar huis te rijden.

Meeste eigenaars lijken mij ook twintigers die van een 10 jaar oude 2dehands Franse auto komen van 5-10 000 euro en niet beseffen dat er beter is lol 😂

Ideale lower midrange auto’s maar verre van klaar om te concurreren met bmw/volvo/audi /Mercedes

Laatst bewerkt:
Ik heb met u te doen, zoveel frustratie! :p
Ik vind dat soort posts wel een meerwaarde eigenlijk. Ik wist al wel dat Tesla's kut zijn om mee te rijden qua rijcomfort en dat hun parkeetsensoren en ruitenwissers niet eens deftig werken, maar niet dat hun technologie niet zo ver staat dan als ze doen uitschijnen.

Maar ik heb tijd geleden al geleerd dat ge dergelijke memestock als Tesla niet moogt shorten.

Ik heb met u te doen, zoveel frustratie! :p
Ja , mijn verwachtingen lagen keihoog en dan kom je dat tegen. Plezant is anders.

Enige auto vendor die u 10k aan opties verkoopt die letterlijk onbruikbaar zijn.

Tegen dat die fsd optie degelijk werkt is die auto voor het schroot.

Los van mijn eigen ervaring mer die auto’s . Mijn grootste probleem met dat aandeel is die labiele ceo. Nog nooit ergens anders gezien een ceo die een paar miljard in de vuilbak gooit om een debat op Twitter te winnen.

Sorry maar nu lieg je jezelf voor. Eerst was het HW4 dat revolutionaire zou zijn tezamen met sofware v11. Nu is de mijlpaal alweer verschoven? Tesla zijn ongelofelijke bang for buck in elektrisch rijden maar kunnen mensen a.u.b. eens stoppen met het verdedigen van die zever?
Idem met die model 2 daar was al sprake van in 2012.

Ik vind dat soort posts wel een meerwaarde eigenlijk. Ik wist al wel dat Tesla's kut zijn om mee te rijden qua rijcomfort
Lees liever wat actuele reviews of beter, maak een testrit.

Een rant over de allereerste versie van een nieuw model gemaakt door een vrij jonge autoconstructeur. Letterlijk een early adopter die klaagt over kinderziektes. No shit sherlock. Ik rij nu al een tijd met de nieuwe M3 Highland en dat is een droom qua rijcomfort. Panel gaps, goedkoop interieur, wind- en baangeluiden... dat is allemaal verleden tijd na die refresh. Geen enkele concurrent komt in de buurt qua prijs/kwaliteit. Dat merken die de helft meer kosten wat meer premium aanvoelen, nogal wiedes he.

Binnenkort is de Y aan de beurt maar dat blijft een boot want die heeft nu eenmaal ook die afmetingen.

En dat hun parkeetsensoren en ruitenwissers niet eens deftig werken, maar niet dat hun technologie niet zo ver staat dan als ze doen uitschijnen.

Maar ik heb tijd geleden al geleerd dat ge dergelijke memestock als Tesla niet moogt shorten.
Sinds de laatste update is er high fidelity park assist als vervanging voor de parkeersensors. Het is een eerste versie maar dat werkt zeer fijn. De ruitenwissers blijven wel een dingetje... ze zijn even labiel als de CEO en hij is dan ook de allerbelangrijkste reden om van de stock weg te blijven.

Hoe harder men Tesla hier afkraakt, hoe beter het aandeel presteert nadien.

Dus mss toch de moment nu om in te stappen? :thinking:
Investeren gaat over de toekomst en de realiteit is dat hun cijfers blijven groeien met de beste marges van de industrie.

We kunnen alles afkraken en Elon een dikke zot vinden maar hij weet wel altijd de beste op aarde voor zijn kar te spannen.

We kunnen alles afkraken en Elon een dikke zot vinden maar hij weet wel altijd de beste op aarde voor zijn kar te spannen.
Durf ik toch wel te betwijfelen: als je hoort wat voor dictatoriale trekjes hij heeft als baas dan gaan de echt goeie mensen hem toch niet onvoorwaardelijk blijven steunen lijkt me,…

Terug
Bovenaan