Kleine Beursfeiten

Als SpaceX IPO zou doen, ga ik direct kijken of ik kan instappen. 100% door Starlink. Fantastisch groeipotentieel en monopolist (voorlopig). First mover advantage is gigantisch. Enige concurrenten zouden Chinese & Russische spelers zijn.

Twitter daarentegen... enorm veel moderatie is weggesneden. Dat was echt geen vet hoor. Binnen de kortste keren hebben ze een gigantische lawsuit aan hun been in Europa. Onderzoek is al aan de gang daar.

Any IPO van Musk is toch gegarandeerd overpriced? Waarom zou je daar nu aan willen meedoen ?

in hindsight had ik zeer graag ingetekend op de IPO van Tesla hoor ;)

Space is gewoon the next big thing. Natuurlijk is het overhyped, maar de omzet/extra value die daar gegeneerd wordt... dat is immens.
Ze zijn nu ook provider voor het Pentagon. Amerikaans leger draait meer en meer op worldwide connectiviteit geleverd door SpaceX

agriculture bvb
https://www.datacenterdynamics.com/...nectivity-deal-with-tractor-maker-john-deere/

En het is nu al cash flow positive. Wees maar zeker dat de groene bottomline er ook aan komt.

Voor een tubo -short opkomend: de kans dat AMG een duik naar beneden neemt bij cijfers is aanwezig: Li prijzen nog steeds onder druk, elke dag vind men wel een massa Li ergens, mgmt is qua communicatie altijd te laat met slecht nieuws, kans op wat vertragingen her en der is ook aanwezig.

Voor een tubo -short opkomend: de kans dat AMG een duik naar beneden neemt bij cijfers is aanwezig: Li prijzen nog steeds onder druk, elke dag vind men wel een massa Li ergens, mgmt is qua communicatie altijd te laat met slecht nieuws, kans op wat vertragingen her en der is ook aanwezig.
wanneer cijfers?

Ja, het was de bedoeling om aandelen te picken die je 10 jaar kon bijhouden.
Dan is Draftkings sowieso al een domme keuze aangezien die zwaar afhangen van wetgeving. Palantir... Kan nog. Prosus en Baba ook zeer rare picks in dat opzicht. Geen idee wat Riot Blockchain is maar ik blijf weg van alles wat Blockchain in de naam heeft.

Halve memestocks aanduiden voor 10j is wel gewoon krankzinnig.

Geen idee wat Riot Blockchain is maar ik blijf weg van alles wat Blockchain in de naam heeft.
Riot operates mining hardware which performs computational operations in support of the blockchain measured in "hash rate" or "hashes per second". The original equipment used for mining bitcoin utilized the Central Processing Unit (CPU) of a computer to mine various forms of cryptocurrency.

Allicht vanwege haar geloof in crypto.

Als je 2,5 jaar geleden RIOT of MARA kocht sta je nog altijd op verlies, maar stel dat je die aandelen 1 jaar geleden kocht dan was het dikke winst natuurlijk (maar in feite moest je eind vorig jaar verkocht hebben - dan stonden ze nog flink hoger dan nu).
Dat zijn geen long term hold aandelen hé. Binnenkort BTC halving van de block rewards, dus dwz dat miners plots veel minder nieuwe BTC gaan minen, goed voor de prijs van BTC maar slecht voor miners als BTC niet navenant stijgt.

Laatst bewerkt:
Saai en Belgisch aandeel vermelden dat het laatste jaar wat meer appreciatie heeft gekregen: Moury Construct - reeds jaren sterke FCF, sterke cash positie, ... in het verleden relatief weinig downside omdat het goedkoop was in vergelijking met de winst. Vandaag nog steeds niet duur maar wel een moelijker klimaat waardoor de marges (die uitzonderlijk zijn in de bouwsector) onder druk zouden komen te staan. Ander nadeel - weinig handel in.

Ik heb al meer dan 10y nyrstar aandelen. Je kunt die bijhouden als eventuele aftrek van minwaarden moest er een meerwaarde tax komen.

Dat is mijn plan :laugh:

Ik denk dat je enkel minwaarden zal kunnen aftrekken vanaf het moment dat de tax wordt ingevoerd. Net zoals meerwaarden enkel vanaf die moment belastbaar worden. Dus dat plan lijkt me vrij nutteloos.

Ik denk dat je enkel minwaarden zal kunnen aftrekken vanaf het moment dat de tax wordt ingevoerd. Net zoals meerwaarden enkel vanaf die moment belastbaar worden. Dus dat plan lijkt me vrij nutteloos.
Ge kunt zo na jarenlang op verlies te staan, eindelijk terug in winst staan, en dan toch nog verlies hebben na invoeren van zo'n tax...

Jan 25 (Reuters) - Berkshire Hathaway Inc BRKa.N : * BERKSHIRE HATHAWAY BOUGHT 438,945 LIBERTY SIRIUSXM SERIES A COMMON STOCK AND ABOUT 1 MILLION SERIES C COMMON STOCK – SEC FILINGS * BERKSHIRE OWNS ABOUT 23.4% LIBERTY SIRIUSXM SERIES A COMMON STOCK; BERKSHIRE ALSO OWNS ABOUT 21.7% LIBERTY SIRIUSXM SERIES C COMMON STOCK - SEC FILING Source text for Eikon: ID: Further company coverage: BRKa.N

Terug
Bovenaan