Kleine Beursfeiten

Volgende week (14/02) presenteert Alfen hun resultaten van Q4 en FY 2023. Volgens mij gaan hun cijfers en verwachtingen voor 2024 beleggers opnieuw positief verrassen in de drie segmenten die ze bedienen (middenspanningsapparatuur, batterij-opslagprojecten, laadpalen). Het aandeel is niet meer zo'n bargain als vorig kwartaal (toen het +30% after earnings ging), maar €65 zit er op relatief korte termijn toch in, mijns inziens.

Ik heb alvast een schijfje gekocht aan €49,55.
veel succes, ik geloof niet long-term dat ze het verschil kunnen maken tov de Chinezen die veel goedkoper hetzelfde kunnen produceren.

ALIBABA ERASED 5% PREMARKET GAINS, NOW FALLS 3.3%
Inderdaad. Maar dat verandert momenteel niets aan de bodemvorming die bezig is. Zullen nog geduld moeten hebben om de bodemvorming achter ons te laten en desnoods bijkopen als het de komende maanden richting een nieuw dieptepunt zou gaan 😉.

Inderdaad. Maar dat verandert momenteel niets aan de bodemvorming die bezig is. Zullen nog geduld moeten hebben om de bodemvorming achter ons te laten en desnoods bijkopen als het de komende maanden richting een nieuw dieptepunt zou gaan 😉.

Is dat niet een beetje trying to catch a falling knife? Heel matige omzetgroei zelfs in hun cloud segment, niet echt denderend nieuws qua marge evolutie.
M.a.w. waarom zou je verwachten dat het aandeel ineens wel zou gaan stijgen als het nog eens verder daalt naar een diepere bodem?

Er is een technische analyse topic om over grafiekjes te praten...

En dan wat zwaaien met schijnbaar fancy grafiekjes en een PhD titel. Je moet maar durven eigenlijk.
"Naam, 'Phd' " zetten in uw publiek profiel is een loeiend rood bullshit alarmlicht in investeringswereld.
Nobody cares, behalve als je uzelf aan het marketingen bent naar retail beleggers voor wie dat potentieel een teken van deskundigheid betekent.

En gasten die zich profileren naar retailbeleggers om iets te verkopen... dat betekent meestal niet veel goeds qua werkelijke performance, vandaar.

On another note, pre market short Valley bank VLY aan 9,9.
Grotere blootstelling aan commercial real estate dan NYCB.
VLY short gesloten, 25% op een weekje.
Tevreden.
En vreemd dat de markt dit zo laat zag terwijl NYCB toen al aan het zinken was na hun disclosure.

Maar what's new.
Buffett koopt weer bij en de markt en aandeel Oxy doesn't care 1 shit.
De andere instanties in de geschiedenis waar hij jaren maar bleef bijkopen was bij Coca-cola, Geico en BNSF.
Dat waren niet bepaald missers, om het met een understatement te zeggen.

Maar dat het de twitter/tiktok/momentum markt geen vork kan schelen, is zoals ik al 2 jaar zeg eigenlijk uitstekend nieuws.
Mijn Oxy positie is ondertussen 40% groter of zo dan begin 2022, aan prijzen rond de 59, door de winsten van UBS/FCNCA/Solvay/etc. te herinvesteren.
Bedankt iedereen! ;)

Laatst bewerkt:
Pijnpunten in CRE volgens dat ik weet:
- Offices
- Rent controlled apartments

Er werd sowieso geen waarde gecreëerd.
Alleen de marktperceptie wijzigde (kortstondig blijkbaar).
Ik zou zelfs zeggen beetje waarde vernietigd vanwege lagere efficiëntie/minder kosten delen.

Maar dat het de twitter/tiktok/momentum markt geen vork kan schelen, is zoals ik al 2 jaar zeg eigenlijk uitstekend nieuws.
Mijn Oxy positie is ondertussen 40% groter of zo dan begin 2022, aan prijzen rond de 59, door de winsten van UBS/FCNCA/Solvay/etc. te herinvesteren.
Bedankt iedereen! ;)
Probleem is natuurlijk: hoe lang ga je wachten?

Geen buybacks, geen deftig dividend, geen preferred terugkopen en dat allemaal voor de komende 1-2 jaar...
ZIe die aandeelprijs niet direct stevig de hoogte ingaan tenzij olie gaat pieken omwille van conflict ed....

Terug
Bovenaan