Kleine Beursfeiten

5 aandeeltjes NVDA verkocht zonet. 725 kijkt me na deze rally een leuke exit. Nu mag het eender wat doen als het terug daalt tot 300 bv. Koop ik lekker in. Nog 36 aandelen over.

Ze moeten de verwachtingen de 21ste al serieus zwaar kloppen denk ik.

Laatst bewerkt:
Twee calls en een ratio spread verkocht op ARM.
Een bedrijf dat ongetwijfeld nog hard zal groeien, maar noteert aan heel hoge waarderingen.

Laatst bewerkt:
Is nogal riskant zoveel in bioscience, niet?

Alles is relatief. Dat zijn geen biotech bedrijven die naar 0 gaan tenzij ze een therapie kunnen vinden.

En "zoveel" is ook relatief. Is 1/3 van IWDA positie. Helft van mijn berkshire positie. Zelfde als mijn EVS positie. Etc etc etc. Het is niet dat ik 50% erin zit.

Alles is relatief. Dat zijn geen biotech bedrijven die naar 0 gaan tenzij ze een therapie kunnen vinden.

En "zoveel" is ook relatief. Is 1/3 van IWDA positie. Helft van mijn berkshire positie. Zelfde als mijn EVS positie. Etc etc etc. Het is niet dat ik 50% erin zit.
Hoeveel jaarlonen heb jij dan wel niet belegd? Ik kom al aan 7 jaarlonen uit zonder de etc etc etc.

Uit goede bron vernomen dat Bpost nogal wat problemen heeft t.g.v. elektrische wagens: laden niet/te traag, te weinig elektriciteit beschikbaar, tevens ook een oplaadunit kapot door overbelasting ... als gevolg wat extra kosten voor extra wagens (diesel/benzine) als back-up. Niet de leukste dagen voor hun fleet afdeling ...

Uit goede bron vernomen dat Bpost nogal wat problemen heeft t.g.v. elektrische wagens: laden niet/te traag, te weinig elektriciteit beschikbaar, tevens ook een oplaadunit kapot door overbelasting ... als gevolg wat extra kosten voor extra wagens (diesel/benzine) als back-up. Niet de leukste dagen voor hun fleet afdeling ...
Uit goede bron vernomen dat Alfen de boel mag komen oplossen aan woekerprijzen... (Nee, dat zuig ik dus uit mijn duim :p)

veel succes, ik geloof niet long-term dat ze het verschil kunnen maken tov de Chinezen die veel goedkoper hetzelfde kunnen produceren.
Merci, vanavond rapporteren ze hun kwartaalcijfers. Alfen staat momenteel op €58,96, 20% hoger dan vorige week.

Geen turbo's deze keer?
Turbo's met een financieringsniveau van €38,55. Tot hiertoe heb ik €12.000 winst... Duim maar allemaal voor een goed rapport vanavond! :D

Nee, dat avontuur is helaas mislukt
Ik zie MSFT ook niet plots van $240 terug naar $340 bouncen, als een regenbui die plots plaatsmaakt voor zonnig zomerweer, daarvoor zitten we te diep in de malaise.

Dat het MSFT-aandeel >30% zou zakken had ik niet zien aankomen en dus geen rekening mee gehouden. Ook geen enkele analist hield dat voor mogelijk, maar iedereen, ikzelf incluis, keek te veel naar Microsoft zelf en te weinig naar de wereld.

Nu ja, ik heb ruim €10.000 eigen inleg aan die MSFT-turbo's verloren, en ruim €50.000 aan ongerealiseerde winsten.

Enfin, het is een verhaal dat ik meeneem in mijn rugzakje. De schade is al bij al beperkt en ik heb ervan geleerd. ;)(y)
Dat is duidelijk!

Terug
Bovenaan