Kleine Beursfeiten

Wat een reversal bij AMG :p
Net ook gezien, koers is natuurlijk al zeer fors teruggevallen - dit weekend eens doorlezen, outlook is dermate slecht dat een toekomstige bijstelling naar beneden zo goed als onmogelijk lijkt - in combinatie met een al bij al goede 2023 ... heb ook een long positie die ik al 2 keer niet heb verzilverd - als er een derde keer komt zal ik niet meer aarzelen.

Stilaan overweeg ik een positie te nemen in Aperam - marktomstandigheden zijn allesbehalve goed (zeg maar uitzonderlijk slecht) - operationeel doen ze het nog redelijk maar de investment case is simpelweg een verbetering van, hoofdzakelijk, de RVS markt.

Bij mij minder dan 1% van portefeuille, en hefboom x5, dus ben pas alles kwijt als Nvidia 20% zou stijgen na cijfers...
Meerdere maandlonen in turbo's steken zoals @scriptkiddie dat durf/doe ik niet hoor ;)

ondertussen turbo al +10% dus ik haal mijn beoogde +30% misschien al voor de cijfers 🥳
Premarket staan ze +13% al.
Als wij u hier niet wat tegenwind gegeven hadden, zat je ongetwijfeld met de poepers ;)
Krijg je hier op't forum ook ne cola als je iemand geen geld doet verliezen?

Indien ze de 20% raken, wil ik wel nen echte Coca cola, ik hou van the real deal. Geen freeway of river shit in mijn lichaam.

Premarket staan ze +13% al.
Als wij u hier niet wat tegenwind gegeven hadden, zat je ongetwijfeld met de poepers ;)
Krijg je hier op't forum ook ne cola als je iemand geen geld doet verliezen?

Indien ze de 20% raken, wil ik wel nen echte Coca cola, ik hou van the real deal. Geen freeway of river shit in mijn lichaam.
762 pre-market en 750 op moment dat ik turbo short ging, ik ging niet echt héél veel cola's kwijt zijn ;)

@cege @Valkuil @andere PACB investors:

For what it's worth uiteraard:)

red flag in 't kwadraat: Catherine D. Wood’s ARK Investment Management was the biggest investor due to its $338 million stake.

Ik ben blij dat ik hier dagelijkse PACB updates krijg, hoef ik niet te googlen. I sit tight and wait.

Je bent long maar ging een turbo short pakken op dat aandeel?

I know maar ik had mezelf 52 € als verkooporder ingesteld, op een haar na gemist in 2023 - gevolgd door een vrije val op heel korte tijd. Li prijs ondertussen heel laag - hopen op beterschap long. Waarom short: de uber -negatieve outlook was te verwachten maar in aanloop naar de cijfers in dalende lijn waardoor ik me heb bedacht (nog een geluk want is snel van -9 naar +5 gegaan).

Resultaten zullen goed zijn, en vooruitzichten met olympische spelen in het verschiet ook,... maar inderdaad al mooie stijging dit jaar gehad, dus vraag zal zijn hoe markt gaat reageren... hopelijk zoals bij Nvidia :biglaugh:

Zou wel goed zijn dat ze ergens het uur zetten in hun kalender. Zit ik smorgens een half uur die webpagina te refreshen om rond 8.30 te realiseren "het is er nog altijd niet, zal wel post close zijn"

red flag in 't kwadraat: Catherine D. Wood’s ARK Investment Management was the biggest investor due to its $338 million stake.
Goh, google leert mij dat zij haar belang wel grotendeels heeft opgebouwd aan veel hogere koersen dan vandaag (o.a. in 2021).

Huidige marketcap = 1,36 miljard... Verwachte revenue voor 2024 van 230-250 miljoen ( en ze gaven hierbij aan dat ze conservatief waren gelet op shitty macro) oftewel 15-25% revenue groei.
Mature peers (wel ruimer bekeken omdat er behalve Illumina eigenlijk niet zo veel echte beursgenoteerde peers zijn, @cege heet ze hier al eens opgesomd) zitten rond de 20% nettomarge en waarderen momenteel tegen een PE van 25-35 (waarbij de meeste toch boven de 30 zitten). Hun groei is veel minder dan 15-25%. Misschien zijn hun PE ratios niet 100% indicatief omdat de scope van deze bedrijven niet helemaal hetzelfde is, maar geeft toch een indicatie. Illumina was in het verleden ook steeds duur gewaardeerd.

Stel dat we uitgaan van 240 miljoen revenue en (op termijn) 15% nettomarge = P/E van 37 aan huidige koersen. Heel veel groei zit er dus niet echt ingeprijsd aan huidige koersen.

Dit terwijl ze waarschijnlijk de groei terug zal versnellen eens de macro beter wordt (en Onso op kruissnelheid komt). Ze hebben nog 630 miljoen cash en de eerste schijf van +- 440 miljoen van hun convertible notes komt pas op maturity begin 28 (financiële kost is met +- 1,4% ook te verwaarlozen, hun rente-inkomsten zullen zelfs hoger liggen dan hun uitgaven). Tweede schijf ergens in 2030.

Uiteraard is de grote assumptie hier dat ze ooit winstgevend worden, maar die gross profit margins zullen normaal alleen maar toenemen van zodra de consumables de bovenhand beginnen te nemen in de revenue.

Die revenue guidance van 230-250 miljoen is btw nog altijd een groei van 15-25% in een shitty macro omgeving en waarbij de afgetekende marktleider (en voornaamste competitor) in zijn laatste earnings call heeft aangegeven niet verwacht te zullen groeien in 2024. Ze zijn dus marktaandeel aan het winnen. Toch ook niet onbelangrijk.

Terug
Bovenaan