Kleine Beursfeiten

25% van mijn BYON calls verkocht, staan aan 350% winst dus positie beetje inperken.

Helft van de opbrengst in PACB opties gestoken, andere helft marge reductie.

Zijn toch geen equivalenten?
COIN is een crypto uitwisselingsplatform.
MSTR is een software bedrijf dat al zijn geld in Bitcoin steekt en eigenlijk dient als equivalent (met wat leverage).
Beiden zullen idd stijgen op basis van bitcoin waarde maar ik kan de risico's rond een uitwisselingsplatform veel moeilijker inschatten dan die van Bitcoin zelf. Mijn keuze voor MSTR was in een account waar ik geen toegang had tot bitcoin ETF's (althans op die moment :)).
En zoals vandaag te zien, hefboom met MSTR (+18%) is sterker bij Bitcoin (+3%) stijging dan met COIN (+8%).
Goede beslissing van je als ik nu zo naar de chart kijk :thumb: Had een stijging van deze omvang niet verwacht in de voorbije twee maanden.

Akkoord dat het geen equivalenten zijn. Wist niet welke afwegingen je maakte maar ging er gemakshalve van uit dat je louter blootstelling aan bitcoin/crypto wou, vandaar dat ik COIN noemde terwijl MSTR weinig interessant zou zijn zonder hun bitcoinstrategie.

Morgen cijfers van D'ieteren, ik vraag mij af wie gelijk zal krijgen, @JanusDR of @Spooky .
En dat zal dit kwartaalrapport uitwijzen? :)

Al dat cryptoblaat is niets waard op termijn.
Maar zie, euforie :)

Of nog bv. met MSTR koop je bitcoins aan +- +100k asset value, terwijl je rechtstreeks bitcoin kan kopen voor 30-40% minder.
De dommigheid is niet te beschrijven, maar kijk, het stijgt.

Coinbase van hetzelfde.
Grote usecase verdwijnt door de komst van de bitcoin etf's.
Je denkt ok, waarde halveert.
Resultaat? +300% een paar maanden later :biglaugh:

Niet dat ik d'ieteren vergelijk met bovenstaande trash.
Gewoon duur.

Laatst bewerkt:
Goede beslissing van je als ik nu zo naar de chart kijk :thumb: Had een stijging van deze omvang niet verwacht in de voorbije twee maanden.

Akkoord dat het geen equivalenten zijn. Wist niet welke afwegingen je maakte maar ging er gemakshalve van uit dat je louter blootstelling aan bitcoin/crypto wou, vandaar dat ik COIN noemde terwijl MSTR weinig interessant zou zijn zonder hun bitcoinstrategie.
Had dit nu ook niet zo snel verwacht hoor. :) Maar idd MSTR is vanwege de strategie.

Of nog bv. met MSTR koop je bitcoins aan +- +100k asset value, terwijl je rechtstreeks bitcoin kan kopen voor 30-40% minder.

Eerste marktreactie sinds de ETF was ook daling hoor. Maar MSTR kan bitcoins kopen met leningen, dus je hebt een hefboom.
Uiteindelijk maakt die premium niet zoveel uit, als bitcoin omhoog gaat zoals verwacht met de komende halvering, doen beiden het goed.

Ik geloof wel in het nut en waarde van een cryptomunt en bitcoin lijkt de waarschijnlijkste. Dit is ook geen ballsdeep positie, heb destijds een 10% positie genomen (2/3de in bitcoins, 1/3de MSTR) en ik hou dit gewoon bij.

En dat zal dit kwartaalrapport uitwijzen? :)

Al dat cryptoblaat is niets waard op termijn.
Maar zie, euforie :)

Coinbase van hetzelfde.
Grote usecase verdwijnt door de komst van de bitcoin etf's.
Je denkt ok, waarde halveert.
Resultaat? +300% een paar maanden later :biglaugh:

Niet dat ik d'ieteren vergelijk met bovenstaande trash.
Gewoon duur.
Mottig dat je zoiets gewoon niet kan shorten met deze markt.

Je kan perfect put opties kopen op MSTR, ik wens u er veel succes mee.

Janus heeft gelijk hé, je betaalt een dikke premium op MSTR.
Maar als bitcoin verdubbelt, ben je geen zak met uw put opties ook al verdwijnt de premium.

(ABM FN-Dow Jones) Europa wil dat verpakkingsmaterialen en de verwerking ervan verduurzamen. Hiertoe hebben de Europese Raad en het Europese Parlement besloten.

In 2029 moeten alle lidstaten ten minste 90 procent van alle plastic flessen en drankblikjes inzamelen, zo werd in Brussel bepaald.

En Tomra +11% op het nieuws ... en dat lijkt me nog zeer bescheiden gezien hun positie op de markt.

Je kan perfect put opties kopen op MSTR, ik wens u er veel succes mee.

Janus heeft gelijk hé, je betaalt een dikke premium op MSTR.
Maar als bitcoin verdubbelt, ben je geen zak met uw put opties ook al verdwijnt de premium.
Daarom dat ik dacht om te shorten op MSTR en ondertussen bitcoin te kopen als hedge, om zo de premium te 'verdienen'

Op zich niks mis mee, als je verwacht dat de premium verdwijnt binnen de periode van de opties.
Daar ben ik niet zeker van, MSTR is een beetje een cult geworden. :)

Ter info: wat PARA calls gekocht.

Op zich niks mis mee, als je verwacht dat de premium verdwijnt binnen de periode van de opties.
Daar ben ik niet zeker van, MSTR is een beetje een cult geworden. :)

Ter info: wat PARA calls gekocht.
Waarom PARA? Is goedkoop maar toch vrij riskant omwille van de sector en concurrentie?

Terug
Bovenaan