Kleine Beursfeiten

Als je gemiddeld aan 8,4$ gekocht hebt, en dat voor een jaarloon, niet kunt bijkopen als het aan de helft van je GAK staat, overtuigd bent van je thesis, dan vraag ik mij af waar de risicobeheersing zit 🤔.
Volgens mij ben je een tijdje geleden dan al met je risicobeheersing in de mist gegaan door te enthousiast aan te kopen, waardoor je nu al “teveel” PACB hebt aan te hoge gemiddelde prijs. Enkel mijn mening 😉.

Ok professor.

Ik kijk uit naar jouw tips.

Btw, ik meen mij te herinneren dat ik zei pacb + ilmn te kopen. Maar goed... als je 1 iets er wil uit pikken, be my guest.

En ik doe niet aan blijven bijkopen. En captain hindsight is de rijkste van de wereld.

Als je gemiddeld aan 8,4$ gekocht hebt, en dat voor een jaarloon, niet kunt bijkopen als het aan de helft van je GAK staat, overtuigd bent van je thesis, dan vraag ik mij af waar de risicobeheersing zit 🤔.
Volgens mij ben je een tijdje geleden dan al met je risicobeheersing in de mist gegaan door te enthousiast aan te kopen, waardoor je nu al “teveel” PACB hebt aan te hoge gemiddelde prijs. Enkel mijn mening 😉.
LT bedrijfsvoering > KT koersvorming

Het begint hier wel annoying te worden, die steken naar een Cege zijn eigenlijk voor niks nodig. Hij post zijn analyse, je doet zelf verder onderzoek en je volgt / volgt niet (of je volgt blind maar dan moet er achteraf ook niet over gezaagd worden).

Dat hoongelach is voor niks nodig.

Gohja, er zitten hier wel wat ego's bij elkaar. Op zich niks mis mee. Laat het maar wat kletteren. Die humblebrags van cege zijn vaak ook niet nodig, maar da's ook de charme van dit topic.

Love to hate it 🤣

Als PACB een buy buy buy was aan 11$, moet het bij 4,5$ wel een buy buy buy buy buy buy zijn.
Ofwel een bye bye bye 🤔.
Geduld is een mooie deugd - maar bovenal: iedereen beslist nog steeds zelf wat wel of niet aan te kopen. Zo een flauwe verwijzingen zijn imo niet nodig en niet bevorderlijk voor het forum. Nu goed - tis nog geen drama en @cege is wel wat gewend - we blijven zoeken naar de post die hier iedereen rijk kan maken - het echte drama is dat er zo al minstens 5 zijn geweest en we toch niet allemaal rijk zijn.

Gohja, er zitten hier wel wat ego's bij elkaar. Op zich niks mis mee. Laat het maar wat kletteren. Die humblebrags van cege zijn vaak ook niet nodig, maar da's ook de charme van dit topic.

Love to hate it 🤣
Inderdaad 😉. We moeten ook ergens tegen kunnen. En op zich niets mis mee dat ik erop wijs dat de aankoop mogelijk wat te enthousiast was waardoor nu de GAK niet verlaagd kan worden 🤷‍♂️. Is niet om uit te lachen of zo. Case closed 😉.

Inderdaad 😉. We moeten ook ergens tegen kunnen. En op zich niets mis mee dat ik erop wijs dat de aankoop mogelijk wat te enthousiast was waardoor nu de GAK niet verlaagd kan worden 🤷‍♂️. Is niet om uit te lachen of zo. Case closed 😉.

In my book is dat wel uitlachen, maar goed.

Do you think I am retarded ? Of denk je dat ik door heb dat ik te vroeg gekocht heb ? Ik heb gekocht met het idee dat het ging stijgen, obviously. Er is beperkte meerwaarde om elke dag de koers te komen posten...

Cowen conf call nog gisterenavond beluisterd. China niet super, Q1 mogelijks ook niet super wegens seasonality in capex (was bij de competitors - incl bij ons intern - hetzelfde; -10% capex side). Lab operations still going strong (was bij ons ook zo; +10% consumable side). Voor de rest klopt hij nog steeds nagels met koppen. Gross margin expansion in de instrument side door productie optimalisatie (waar hebben we dat nog gehoord). SG&A rationalisering door de overgenomen sites te centraliseren in 1 site. 300-400k consumable/y per geplaatste machine (met hoge marge) --> machines plaatsen is priority. Nog steeds on track voor 500M revenue near-term.

Als je niet tegen de schommelingen kunt, dan moet je VPG staatsbons kopen.

Ivm bijkopen. Ik koop dus met het idee dat het gaat stijgen, niet met idee dat het gaat zakken. Ik heb geen "ik koop aan 10 en ik koop bij aan 8 6 4 2". Na 1 bijkoop is het op en stopt het. Ik ga niet heel mijn portefeuille liquideren om bij te kopen. Ik kan wel voor 500 of 1000 bijkopen als dat je gelukkig maakt, maar dat zal geen verschil maken in de gehele situatie.

Love to hate it 🤣

Zoek de quote hier waar ik iemand vierkant uitlach en zijn aankoopkoers onder zijn neus duw elke 2 min. Je zult ze niet vinden.

Afwachten wat AIB group doet qua market share, maar results zijn op zelfde dag als PTSB. Earnings AIB op 6 maart.
AIB stevige earnings, maar new lending mkt share niet gebougeerd. Dit jaar dus een status quo en dit is m.i. goed nieuws voor een ptsb die het op die markt toch moeilijker wordt gemaakt dan de rest. Hoopvol voor morgen.

In my book is dat wel uitlachen, maar goed.

Do you think I am retarded ? Of denk je dat ik door heb dat ik te vroeg gekocht heb ? Ik heb gekocht met het idee dat het ging stijgen, obviously. Er is beperkte meerwaarde om elke dag de koers te komen posten...

Cowen conf call nog gisterenavond beluisterd. China niet super, Q1 mogelijks ook niet super wegens seasonality in capex (was bij de competitors - incl bij ons intern - hetzelfde; -10% capex side). Lab operations still going strong (was bij ons ook zo; +10% consumable side). Voor de rest klopt hij nog steeds nagels met koppen. Gross margin expansion in de instrument side door productie optimalisatie (waar hebben we dat nog gehoord). SG&A rationalisering door de overgenomen sites te centraliseren in 1 site. 300-400k consumable/y per geplaatste machine (met hoge marge) --> machines plaatsen is priority. Nog steeds on track voor 500M revenue near-term.

Ivm bijkopen. Ik koop dus met het idee dat het gaat stijgen, niet met idee dat het gaat zakken. Ik heb geen "ik koop aan 10 en ik koop bij aan 8 6 4 2". Na 1 bijkoop is het op en stopt het. Ik ga niet heel mijn portefeuille liquideren om bij te kopen. Ik kan wel voor 500 of 1000 bijkopen als dat je gelukkig maakt, maar dat zal geen verschil maken in de gehele situatie.

Zoek de quote hier waar ik iemand vierkant uitlach en zijn aankoopkoers onder zijn neus duw elke 2 min. Je zult ze niet vinden.

Ook eens geluisterd en ik moet toegeven dat ik aangenaam was verrast.
Blijf het vreemd vinden dat de koers op basis van zo'n call zo zwaar zakt.

Ik overweeg wel om bij te kopen (op marge) puur omdat alles wat aan dit niveau wordt aangekocht een substantiele impact op mijn GAK zal hebben. (8% marge kost vs toch snel een 15% verlaging van mijn GAK).
Tegelijk lijken de calls voor 202601 vrij goedkoop te worden.

Ook eens geluisterd en ik moet toegeven dat ik aangenaam was verrast.
Blijf het vreemd vinden dat de koers op basis van zo'n call zo zwaar zakt.

Ik overweeg wel om bij te kopen (op marge) puur omdat alles wat aan dit niveau wordt aangekocht een substantiele impact op mijn GAK zal hebben. (8% marge kost vs toch snel een 15% verlaging van mijn GAK).
Tegelijk lijken de calls voor 202601 vrij goedkoop te worden.
Idem, ook geluisterd en eigenlijk was het quasi hetzelfde verhaal als tijdens de Q4 conf call (@cege vat het hierboven mooi samen). Mogelijks hebben bepaalde beleggers de "we zullen nog groeien dit jaar, maat minder dan we hadden gehoopt" als een down grade van de revenue guidance geinterpreteerf, maar zo klonk het niet voor mij. Ik denk dat 230 miljoen nog altijd de floor is.

Huidige market cap is 1,16 miljard. Als we uitgaan van revenue van 240 miljoen voor 2024 en 15% net margin (peers rond de 20%) noteren ze nu aan een P/E van 32... Ongeveer gelijk aan de P/E van mature peers die niet meer groeien. Dit terwijl de groei naar alle waarschijnlijkheid vanaf volgenf jaar nog zal aantrekken. Als je dan nog overnamepotentieel + rente die daalt mee in rekening brengt, zijn ze momenteel toxh wel heel aantrekkelijk geprijsd.

Met andere woorden: huidige koers prijst geen groei meer in na 2024.

Heb alvast fors bijgekocht gisteren. GAK 4,88

Bedankt voor de samenvatting.
Ik doe dat wel zo average down gaan met mijn optie posities dus ik hoop vandaag nog wat bij op te rapen, al zal dit nooit een initiele inleg van een jaarloon worden.
Hopelijk kan ik vandaag nog wat goedkoops oprapen, ik hoor hier geen enkel lange termijn issue.

AIB stevige earnings, maar new lending mkt share niet gebougeerd. Dit jaar dus een status quo en dit is m.i. goed nieuws voor een ptsb die het op die markt toch moeilijker wordt gemaakt dan de rest. Hoopvol voor morgen.
Vandaag ook al Offbook On Exchange order van 25000, 12500, 125000 en vooral 250000 aandelen PTSB. Grote partijen die aan het verhandelen zijn 👍.

Laatst bewerkt:
Heb alvast fors bijgekocht gisteren. GAK 4,88

Ik ben ook ingestapt gisteren, aan 4,44 fuck it. Zat al te lang op een hoop cash waar niets mee gebeurd.

Bait en hook business model met een aantrekkelijke balance sheet en cash for years to come, insiders die niet sellen en op een berg shares zitten. CEO die Illumina geen windeieren heeft laten leggen periode 2005 - 2017. Serieuze 2023 growth en revenue meer als verdubbeld in Q4 2023, en 56% increase in revenue tov 2022...

Ik vind het toch ook maar een slag onder de gordel om cege over zijn GAK te jennen terwijl dit echt een mooie case is imo. Met de patenten en technologie op punt 🤷‍♂️

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan