Kleine Beursfeiten

Ik hoop eerder op kapitaalbelasting dan meerwaarde belasting. Bij kapitaal belasting belast je degene die al genoeg hebben, bij meerwaarde belasting ga je net degene belasten die aan het opbouwen zijn.
ik hoop vooral dat ze niet te veel naar onze Noorderburen kijken want die hebben worden belast aan een imaginaire beurswinst elk jaar.

hoop ook op een vermogensbelasting en geen vermogenswinstbelasting

De regering gaat nu niets meer doen tot de verkiezingen.
Na de verkiezingen volgt een lopende regering van wss anderhalf jaar tot eeuwig (gewoon Europa die de boel overneemt).
Wanneer de EU België onder curatele plaatst dan komt er mss een meerwaardebelasting met aftrek minwaarden. Met hopelijk ook lagere arbeidslasten.
Curatele :laugh:
1 van de rijkste regio's van de wereld.

Hopelijk een pure vermogensbelasting of gewoon een hoge successiebelasting, mét exit taks zodat het klassieke populistische riedeltje "maar de rijken gaan hun geld weghalen" ook de vuilbak in kan.

Maar aangezien het volk dat niet goed snapt ("ze stelen geld dat al belast is, meuh!!") , zal het wel weer wat kut worden zoals meerwaardebelasting. Uiteraard met aftrek van minderwaarden over bepaald tijdperk.
Maar zelfs dat is kut want als je eerst winst maakt, en dan de jaren later verlies, dan kan je die eerder betaalde belasting niet terugvorderen.

Beetje zoals de effectentaks, veel intrinsieke elementen van arbitraire koterij.

En zoals @contextbinder zegt: de rijken blijven rijk, maar de meerwaardebelasting zorgt ervoor dat je als gewone burger minder snel vermogen kan opbouwen.
In tegenstelling tot vermogens- en successiebelasting.

Ook al die beurstaksen zijn arbitrair. En al zeker omdat er een limiet op staat, zodat de echte rijken proportioneel weer veel minder meebetalen.

21% spread reflecteert een lage kans dat de deal doorgaat de komende maanden, terwijl er in dit geval (in vergelijking met vele andere deals) best weinig obstakels zijn. Dus in mijn ogen biedt dat een mooie kans ja. Heb zelf onlangs een positie ingenomen.

FTC second request (en Europa) blijft natuurlijk een (klein) risico.
Maar het zou een première zijn voor de luxury sector als dit effectief geblokkeerd zou worden. Ze hebben LVMH, Kering en Richemont de meeste van hun rivalen laten opkopen, en nu zouden ze moeilijk gaan doen voor een veel kleinere speler?

Ik zie 2 kleine risico’s: 1) Tapestry onderhandelt een lagere overnameprijs wegens de aftakeling van Capri’s business de laatste kwartalen. In principe hebben ze die optie niet, maar ik heb dit toch al meermaals zien gebeuren in andere dossiers. 2) FTC of Europa spannen om onbegrijpelijke redenen toch een proces aan om de overname te blokkeren. A) Tapestry stapt vervolgens in onderling overleg weg van de deal mits betaling xxx miljoen aan Capri. Of B) de overname wordt uitgesteld en loopt makkelijk een jaar vertraging op (zie hoe lang de Atvi-msft saga heeft aangesleept) Dan houdt die 21% spread al meer steek natuurlijk.

Soit, ik denk dat de probabiliteit dat de deal op <6 maanden doorgaat, veel hoger ligt dan de kans dat het afspringt (of veel langer in beslag neemt). Mocht het toch afspringen, is de downside aanzienlijk ( koers richting 30- 40 USD).
Aan jou om te beslissen of deze arbitrage opportuniteit voldoet aan je beleggingscriteria.
“EU antitrust regulators will decide by April 15 whether to clear Coach parent Tapestry's (TPR +0,32%) $8.5 billion acquisition of Michael Kors owner Capri Holdings (CPRI +0,67%), according to a European Commission filing.”

Tegen 15/04/2024 weten we dus het standpunt van de EU m.b.t. Overname Capri.

Goeiemorgen,

Ik heb op Bolero een crypto ETN gekocht. Ik lees dat deze onder de Reynderstaks vallen. Ondertussen is deze zo'n 50% gestegen. Stel ik verkoop 66% van deze ETN (mijn initiële inleg), moet ik daarop dan deze taks betalen? Of is dit enkel op de winst? Houdt Bolero deze automatisch af?

En belangrijkste: hoe geef ik dit aan? Is dit op mijn belastingsbrief?

Bedankt voor het antwoord

Syensqo resultaten en outlook onder verwachtingen (vooral outlook), tijd om afscheid te nemen... had dat beter net na de splitsing gedaan achteraf gezien...

Syensqo resultaten en outlook onder verwachtingen (vooral outlook), tijd om afscheid te nemen... had dat beter net na de splitsing gedaan achteraf gezien...
Resultaten echt niet denderend op het eerste zicht. Opmerkelijk als je weet dat Kadri (CEO) recent voor 1 miljoen heeft ingekocht, en ook Einhorn (Greenlight Cap) positie heeft geopend aan 92 eur/aandeel. Zo zie je maar, er bestaan geen zekerheden op de beurs…

Resultaten echt niet denderend op het eerste zicht. Opmerkelijk als je weet dat Kadri (CEO) recent voor 1 miljoen heeft ingekocht, en ook Einhorn (Greenlight Cap) positie heeft geopend aan 92 eur/aandeel. Zo zie je maar, er bestaan geen zekerheden op de beurs…
chanceke gehad -> order ingelegd bij opening aan 81.60 en uitgevoerd, nu in rechte lijn naar beneden en al -5% 😅

Zoek de 7 verschillen...

De jaarwinst van Syensqo (bron tabel : p.12 financial report):

syensqo.jpg

Dat IFRS is toch echt nutteloos, geeft TOTAAL niet weer hoe goed een bedrijf bezig is.

/s

Zoek de 7 verschillen...

De jaarwinst van Syensqo (bron tabel : p.12 financial report):

syensqo.jpg

Dat IFRS is toch echt nutteloos, geeft TOTAAL niet weer hoe goed een bedrijf bezig is.

/s
ik vind vooral dat de groei tegenvalt terwijl het toch het etiket "groeibedrijf" opgeplakt kreeg.

wat bedoel jij met die 7 verschillen?

... maar zal zoiezo eerstdaags een eerste aankoop doen. De komende maanden worden uitdagend voor Aperam waardoor ik wat cash opzij houd voor een 2de aankoop (zelfde bedrag).

Gisteren eerste positie Aperam aangekocht @ 26,58 €, behoudens onverwachte omstandigheden wachten op Q1 update voor eventuele uitbreiding. Denk dat 32-34€ mogelijk is.

Laatst bewerkt:
Nu nog niet, vanaf 8 april.
ik denk wel dat dat incentive voor mij gaat zijn om het resterende bij Bolero weg te halen en naar Saxo door te sluizen.
Is ook Belgische rekening dus geen gedoe op belastingsbrief, zie eigenlijk weinig nadelen... gewoon kleine positie op Bolero houden voor sommige producten die zouden ontbreken op Saxo (sommige turbo's/opties)

Terug
Bovenaan