Even serieuze vraag: Hoe kom je aan de minimale waarde van 440 als Buffett tegen 400 aankoopt?Buffett blijft trouwens eigen aandelen Berkshire Hathaway inkopen, ook aan prijzen tegen de 400.
Betekent dat het aandeel minimum 440 waard is.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Even serieuze vraag: Hoe kom je aan de minimale waarde van 440 als Buffett tegen 400 aankoopt?Buffett blijft trouwens eigen aandelen Berkshire Hathaway inkopen, ook aan prijzen tegen de 400.
Betekent dat het aandeel minimum 440 waard is.
Ik hoop aan +/- $3 nog te kunnen kopen/verdubbelen, om zo naar een GAK van +/- $4,4 te gaan. $3 zit +/- op trendlijn van bodem 2013 - 2018 - 2020. Als het er niet geraakt is niet erg. GAK $5,68 momenteel en maar een half maandloon inzet.GAK PACB verlaagd tot 6 door extra aankoop aan 3.6
En alle anderen die beleggenDe broker dankt u.

Dat is een spectrum. Er zijn toepassingen die je kunt proberen met short read maar waar long read altijd beter is. Er zijn toepassingen die nooit lukken met short read. De long read toepassingen zijn typisch high value niche markten waar ze nu heel custom solutions hebben (nested PCRs, Sanger sequencing, RNA blotting, rare array toestanden, combi van voorgaande). Obvious benefit als je als labo al je zaken naar sequencing kunt verhuizen ipv 90% sequencing te doen en je rare stuff op kostelijke custom solutions.@cege : hebbenlong en short read sequencing volledig verschillende doelmarkten? Of overlapt dat voor een stuk?
Thanks duidelijk!Dat is een spectrum. Er zijn toepassingen die je kunt proberen met short read maar waar long read altijd beter is. Er zijn toepassingen die nooit lukken met short read. De long read toepassingen zijn typisch high value niche markten waar ze nu heel custom solutions hebben (nested PCRs, Sanger sequencing, RNA blotting, rare array toestanden, combi van voorgaande). Obvious benefit als je als labo al je zaken naar sequencing kunt verhuizen ipv 90% sequencing te doen en je rare stuff op kostelijke custom solutions.
Ik heb zelf nog mijn tanden stukgebeten op HLA typering voor transplantaties. Daar is de oefening poepsimpel als je gewoon 10kb kunt sequencen. Idem met PKD typering (7 homologe genen, je wilt weten wat bij wat hoort). 10kb sequencen, problem solved. In de RNA wereld, alternatieve transcripten, splicing events. Good luck met short read. Complexe structural variants, good luck met short reads. Ongeveer elke discussie die ik heb met een (diagnostische/translationele) klant gaat over complexe rearrangements. Ze hebben de samples en data, de klassieke methodes (MLPA en consoorten) detecteert dat. Sequencing is veel cheaper en sneller, maar mist die exotische cases.
Ik kan moeilijk inschatten wat de totale markt is van die niche zaken, maar ze zijn 1 voor 1 high value markten. En zoals altijd zal de supply van machines de upstream markt drijven. Eens de machines er zijn, gaan er wel nieuwe toepassingen komen.
Long story short. Ik denk niet dat er in routine setting veel kanibalisatie zal zijn van de long-read op de short-read markt. Er gaan waarschijnlijk altijd wel exoten zijn die proberen om long-read stuff op goedkopere short-read nextseq of zo te doen, maar een klinische klant doesn't care too much als hij moet kiezen tussen 2 USD per staal meer betalen maar superior performance. De markt in de US is zeer competitief. 2 cm voorsprong op performance als klinisch labo en ze smijten 100k samples naar je bij wijze van spreken.
Is nooit overtreden.RBI krijgt er stevig van langs. (https://www.reuters.com/markets/dea...p-russian-tycoon-deal-sources-say-2024-03-20/)
Lijkt me nogal een overdreven reactie?
Zeker omdat ze zelf zeggen dat er voorafgaandelijk overleg werd gepleegd en sowieso niet doorgaan met de deal als er sancties tegenover zouden staan.
Het is weer buytime voor XFAB.Je hebt toch ook duidelijke winners zoals bv. EVS,…? En XFAB ed komt ook wel goed op termijn aaangezien de fundamentals goed zijn? Heb momenteel ook een kleine positie XFAB aan 7,47€ en ben van plan XFAB bij te kopen aan 6,78€ (50% fibo + onderkant stijgende trendlijn) en 5,63€ (61,8% fibo), als het daar geraakt. Indien het daar niet meer geraakt laat ik het doorstijgen met mijn kleine positie. Mijn strategie is om een initiële aankoop steeds vrij klein te houden, en als ik weet dat de fundamenten ok zijn en er niet een gevaar is voor faillisement in de (nabije) toekomst, bij te kopen op lagere technische levels, om zo de GAK naar beneden te halen. Bij aandelen van bedrijven waarbij een faillisement in de nabije jaren niet onrealistisch is of risiovollere bedrijven (zoals PACB) blijf ik wat voorzichtiger en koop ik wat minder (vlug) bij.
Het is (bij fundamenteel goede bedrijven) belangrijk om bij daling langer aankopen te kunnen volhouden dan de massa die op een gegeven moment de handdoek in de ring gooit. Vandaar mede de kleinere initiële aankoop en de rationele geleidelijke bijkomende aankopen tijdens daling.
Is nooit overtreden.
Van dag op dag kan de VS besluiten dat die bank buiten het betaalsysteem wordt geplaatsts, en dan is die dag op dag waardeloos.
Ze zijn al veel geduldiger geweest dan normaal.
Ze het riskeren het nu toch al een tijd.Dit gaan ze toch nooit riskeren?
Thanks duidelijk!
In laatste conference call gaf de CEO trouwens ook al aan dat ze short read gebruiken voor toepassingen die ze niet hadden voorzien (zie hieronder).
Misschien nog een bijkomend vraagje: je lijkt er redelijk gerust in dat die 20% winstmarge er vroeg of laat komt , maar moet hun revenue daarvoor geen minimumniveau bereiken?
Stel nu dat ze na dit jaar niet of nauwelijks nog groeien (macro blijft langdurig slecht, Illumina recovert en start een prijsoorlog), denk je dat ze dan nog steeds die 20% marge zullen halen?
And there — and every year, there’s many, many, many sequencers sold. And so I think for us to capture our appropriate share according to our strategy, if you remember our strategy, we’re trying to make Onso a sequencer that fits into very specific needle-in-a-haystack applications and not necessarily every application. We think that the opportunity is very strong. What’s been interesting to us as we see the funnel for Onso grow and as we see customers using Onso is that they’re using it in a ways that we didn’t quite anticipate. So for example, one of our customers is using it for wastewater testing, which makes total sense because that’s where the earlier you detect a variant that identifies a pathogen, the soon — that obviously has benefits for the community.
Thanks! Op welk revenue niveau denk je dat ze ooit moeten geraken om aan die 20% margin te geraken?Wetenschappers, het is me wat. Ik heb ook nog 3/4 van de labo processen op een sequencer gezet. De machines draaien toch, je hebt je interne analyse systemen lopen, volledig automated. Alles dat je kunt overzetten naar sequencing, zo goed als gratis.
Uiteraard. Als de groei plaffoneert op 200M omzet, dan zijn ze toast. De hele case was gebouwd op market share afpakken van illumina.
Illumina zal geen prijzenoorlog starten. Ze hebben de hoogste marge en grootste marktaandeel. Waarom zou je dan prijzenoorlog starten. Misschien dat ze reageren op MGI, maar zal niet overal zijn. Er zijn echt geographies waar Illumina helemaal alleen is, daar vragen ze (en krijgen ze) loco geld binnen.
Macro die suckt. Ooit zal de macro keren. De sequencers blijven draaien. Bij ons was de lab service divisie ook dik naar boven in q1. Illumina ziet ook incrementele sequencing volumes. Pacb ook. Thermo ook. Het is echt de capex business die eventjes suckt. Maar ook dat blijft niet duren. Ooit moet je capaciteit uitbreiden, ooit moet je replacement doen.
Moury construct zal wellicht vlammen.
Weer zo eentje dat ik te vroeg heb buiten gezet.