+18% is het gewordenMoury construct zal wellicht vlammen.
Weer zo eentje dat ik te vroeg heb buiten gezet.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
+18% is het gewordenMoury construct zal wellicht vlammen.
Weer zo eentje dat ik te vroeg heb buiten gezet.
Kan je toch zelf heel ruw inschatten zonder veel sectorkennis?Thanks! Op welk revenue niveau denk je dat ze ooit moeten geraken om aan die 20% margin te geraken?
Benieuwd in welke mate ze die onder controle krijgen de komende jaren.En zeggen dat ik ze blijkbaar in maart 2021 had proberen kopen, maar dat dat order tot tweemaal toe werd afgekeurd met die fixing markt toestanden. Heb het dan maar zo gelaten.+18% is het geworden
+18% is het geworden
En welk volume? 500 Stuks?+18% is het geworden
En welk volume? 500 Stuks?
Dus als ik het goed heb 408 stuks.MOURY CONSTRUCT | BE0003602134 | Euronext exchange Live quotes
Stock MOURY CONSTRUCT Common Stock BE0003602134 XBRU Euronext Brussels Live Euronext quotes, realtime prices, charts and regulated newslive.euronext.com
RBI krijgt er stevig van langs. (https://www.reuters.com/markets/dea...p-russian-tycoon-deal-sources-say-2024-03-20/)
Lijkt me nogal een overdreven reactie?
Zeker omdat ze zelf zeggen dat er voorafgaandelijk overleg werd gepleegd en sowieso niet doorgaan met de deal als er sancties tegenover zouden staan.
Klopt - gekend probleem natuurlijk- stijgen is mooi maar kunnen verkopen is wat anders. Anderzijds wel een mooi traject op een paar jaar.Dus als ik het goed heb 408 stuks.
Toch ook niet echt schitterend.

Thanks!Kan je toch zelf heel ruw inschatten zonder veel sectorkennis?
Het blijft uiteraard voor een groot stuk giswerk, ook voor cege.
Los uit de pols kom ik op een minimum van 700 - 750M, en realistisch gezien 850 - 900M, om 20% operating margin te halen.
Dus tegen pakweg 2028 mogelijk indien alles goed gaat, lijkt me.
R&D 187M in 2023 (vs 193M in 2022)
SG&A 169M in 2023 (vs 160M in 2022)
Als je ervan uit gaat dat zowel R&D en SG&A gelijkblijven, en de gross margin 60% bedraagt (iets meer in de richting van het sectorgemiddelde maar nog niet helemaal), dan kom je op 900M USD omzetvereiste voor een operating margin van 20%.
Dan houden we natuurlijk nog geen rekening met oa. interestkost/opbrengst noch belastingen om tot een net margin % te komen.
Moest de R&D kost verder zakken tot bvb. 130M per annum (in de veronderstelling dat de echt grote investeringen voor een paar jaar achter de rug zijn) en hun gross margin richting 63% gaat, dan kan het al vanaf 700M USD omzet.
Snel opzoekwerk leert mij dat Illumina de 20% operating margin al haalde bij een omzet van 666M in 2010.
Ze hadden toen wel een extreem hoge gross margin van 70% (product en serv combined). Als PacBio dat zou klaarspelen, dan ziet het er heel anders uit en halen ze die margin wellicht al in 2026/2027.
Opgelet, Illumina's operating costs bedroegen bij een omzetsniveau van 666M minder dan die van PacBio vandaag aan een omzet van 200M.Benieuwd in welke mate ze die onder controle krijgen de komende jaren.
Disclosure: geen positie, wegens te hoge kostenstructuur vandaag en de enorme berg aan converteerbare obligaties. Hoewel het na de enorme daling van de voorbije maanden wat begint te jeuken om gek te doen met OTM leaps (2026). Hoe dan ook blijft het een hoogst speculatief aandeel.
En zeggen dat ik ze blijkbaar in maart 2021 had proberen kopen, maar dat dat order tot tweemaal toe werd afgekeurd met die fixing markt toestanden. Heb het dan maar zo gelaten.
Stabiele rente is ok/bullish voor beurzen. In stijgende rentecurve is rate cut bearish, in dalende rentecurve bullish. Een rate cut in de huidige stijgende rentecurve zal uitgevoerd worden wanneer het echt moet om de economie recht te houden / recessie bezig is. Een rate cut is momenteel eerder een sell signaal voor de beurs.Alles groen precies na de aankondiging van JP. Niks onverwachts nochtens, geen rate cuts momenteel maar nog steeds de verwachting van 3 dit jaar te doen.
Para nog 25% onder bod van 11B
Leuk als 1 van mijn bedrijven het ander omhoog duwt.![]()

En die 11B is maar voor deel van de assetsPara nog 25% onder bod van 11B![]()
Wat is eigenlijk het businessmodel van Reddit?Any takers aan 34$ voor Reddit?
Anderzijds heeft Reddit met zijn 'thumbs up/down' wel enig rating systeem wat ervoor zorgt dat kwaliteit automatisch komt bovendrijven.
Ads en clicks zoals alle andere online platforms waar je kan klikken zoals sociale media, nieuwssites en videoplatformenWat is eigenlijk het businessmodel van Reddit?
Lijkt mij een aandeel dat wel eens x2 kan gaan op korte termijn en dan naar 0...Is toch dat platform van wallstreetbets?Any takers aan 34$ voor Reddit?
Uit fomo wel een beetje aan het denken om er wat in te steken.
Alleen heel benieuwd wat GenAI gaat doen op social media platforms. Als het merendeel van u posts AI generated is gaat er mogelijks wat waarde verloren? Anderzijds heeft Reddit met zijn 'thumbs up/down' wel enig rating systeem wat ervoor zorgt dat kwaliteit automatisch komt bovendrijven.
Para nog 25% onder bod van 11B![]()
En die 11B is maar voor deel van de assets
Gepikt zonder na te kijken van COBF:
RemainCo includes:
1. CBS Network (including sports rights)
2. 29 Local TV Stations (~$5B in value)
3. Cable Networks / Brands (BET, Comedy Central, MTV, Showtime, Nickelodeon)
4. Streaming Networks (Paramount+ and Pluto TV)
5. International Broadcast Networks (Channel 5 (UK), Network 10 (Australia), Telefe (Argentina), Chilevision (Chile)
6. CBS Broadcast Center in NYC (860k square feet, roughly $500-600M in value)