En wat vertelde die jou om te doen op 15 april?
Toen was het de jarenlange steun rond 3,07$ die op breken stond.Voor de durver: PACB zit aan huidige koers op een make or break.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En wat vertelde die jou om te doen op 15 april?
Toen was het de jarenlange steun rond 3,07$ die op breken stond.Voor de durver: PACB zit aan huidige koers op een make or break.
Je kan nu niet zeggen dat ik er niet van heb geleerd hèNever forget zijn turbo Microsoft verhaal:![]()
de belangrijkste les uit mijn turbo Microsoft verhaal was dat je een turbo niet voor de lange termijn moet bijhouden. Zowel bij Alfen als bij Umicore heb ik tijdig winst genomen, terwijl de verleiding om de turbo's te laten lopen voor de (middel)lange termijn er wel degelijk was. Ik neem echter het zekere voor het onzekere: bij Alfen verkocht ik op €61 terwijl ik €65 als koersdoel had vooropgesteld en bij Umicore startte ik eergisteren al met verkopen in schijfjes, ipv voor de home run te willen gaan ("vasthouden tot het op €30 staat ergens in 2025 of 2026, en hopen dat er ondertussen niks gebeurt, yolo").Ik heb alvast gekocht aan $187! Wel blij dat ik tot hier heb kunnen wachten.
.Match onder de 30.
Shit is getting interesting...
Ging even naar de 27 daarnet.Nog interessanter vandaag?
Jep al grotendeels hersteld.Ging even naar de 27 daarnet.
Ik heb een alert staan aan 25.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat er in je normale portefeuille zit, mocht je dat willen delen uiteraard.'t Is en blijft mijn speelportefeuille hè.
Cege verdubbelt een positie dat peanuts was tov de originele positie hePACB zit op zijn laagste niveau sinds 2012 en iedereen hier vindt het kut en verkoopt het.
Moneyman @cege blijft rustig zitten en verdubbelt zelfs zijn positie.

Hier werd destijds ook mee gelachen m.b.t. Match.Technisch gezien op maandbasis nog geen “doorbraak” van EMA/SMA 20 gezien. Een nieuwe daling kan volgen. Grote “doorbraak” is nog niet bevestigd. Mogelijk kleine rally in dalende trend.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat er in je normale portefeuille zit, mocht je dat willen delen uiteraard.

. Mannekes, wat een trade heb ik gedaan. Misschien koop ik morgen wel een schijfje terug...Dat is dus onze gemeenschappelijke portefeuille. Aandelen: Microsoft, Nvidia (recent verkocht), KBC, Ackermans, Tesla (recent gekocht), Umicore (recent gekocht). Daarnaast hebben we nog wat ETF's en een ruime buffer op spaarrekeningen. In ons gemeenschappelijk vermogen gebeurt niks spannends met hefbomen alleszins.
![]()
PS: Umicore down the gutter. Mannekes, wat een trade heb ik gedaan. Misschien koop ik morgen wel een schijfje terug...
Euh...is PACB -50% gegaan op 16 april omwille van:
1) teleurstellende bedrijfsvoering (zwaar onder verwachting sales, orders en retentie?)
of
2) macro-economische gebeurtenis die toevallig enkel en alleen PACB trof en die ervoor zorgde dat PACBs funding plotsklaps onbetaalbaar maakte (want daar ging mijn comment in feite over: rente percentages....)
Duidelijk 1. Bedrijfsvoering.
Bedankt dus om dat bij deze nog even te onderstrepen.![]()
Ben er ferm gerust in tbhCege verdubbelt een positie dat peanuts was tov de originele positie he![]()
Ja I know, maar de beperkte positie van cege zal in absolute cijfers nog steeds meer zijn dan mijn volledige portfolioDat is een ander paar mouwen, je mag alle vertrouwen in hem hebben. Ik wil gewoon duidelijk maken dat zijn 'verdubbeling' eigenlijk geen sterk commitment is aangezien de positie sterk gekrompen is en dus maar een klein deel van de huidige portfolio.
Maar hij kan nog steeds volledig gelijk hebben.
en ikzelf doe het ook maar met een bedrag dat geen impact heeft als ik het volledig kwijt ben, dus worst case gaat het naar 0, ben ik een beetje geld kwijt dat geen materieel verschil maakt voor me maar heb ik toch nog eens mijn eigen gedacht gedaan/mijn innerlijke contrarian gevoed en best case gaat het x10 en heeft het wel materiële impact en kan ik mijn eigen aankoopbedrag quoten in deze thread met een paar feestsmileys naast. Dus ik kan enkel maar winnen 

Kan ook. Of crypto'sMet die gedachte kan je beter scriptkiddie zijn turbo's volgen![]()

Als management correct is in hun assumpties mbt uitgestelde aankopen enzovoort dan is dit al bij al niet slecht. 28 revio's geleverd, waarvan 16 aan nieuwe klanten etc etc in een slechte Q1. Dan kijk ik uit naar een 'correcte' Q. De underperformance van deze Q is nu volledig in de prijs ingecalculeerd. We'll see.PACB earnings. Niet veel nieuws, maar ze geloven er nog in: https://www.pacb.com/press_releases/pacbio-announces-first-quarter-2024-financial-results/
We ontslaan een derde van onze mensen, want we zijn er zo zeker van dat die uitgestelde aankopen toch binnen enkele maanden komen binnen stromen.Als management correct is in hun assumpties mbt uitgestelde aankopen enzovoort dan is dit al bij al niet slecht. 28 revio's geleverd, waarvan 16 aan nieuwe klanten etc etc in een slechte Q1. Dan kijk ik uit naar een 'correcte' Q. De underperformance van deze Q is nu volledig in de prijs ingecalculeerd. We'll see.