Kleine Beursfeiten

PBR verkocht.
Dividend yield voldoet niet meer. En ben het politiek gedoe beetje te beu.

Ben nog altijd van plan XFAB bij te kopen wanneer ik mijn loon heb volgende week.

En hoe voel je dat?
VIX, Fear and greed index, inflatie artikels de ene dag zo, de andere dag weer anders, mijn eigen portfolio, veel beweging in meme stocks en (niet geverifieerd) mijn gevoel dat het vooral een aantal gehypte stocks zijn die omhoog gaan.

Kan ook gewoon niets meer dan de typische sell in may periode zijn natuurlijk.

Beter dus even afwachten tot alles een screaming buy wordt. Zoniet geen probleem, dan profiteer ik sowieso ook mee van stijgingen :)

VIX, Fear and greed index, inflatie artikels de ene dag zo, de andere dag weer anders, mijn eigen portfolio, veel beweging in meme stocks en (niet geverifieerd) mijn gevoel dat het vooral een aantal gehypte stocks zijn die omhoog gaan.

Kan ook gewoon niets meer dan de typische sell in may periode zijn natuurlijk.

Beter dus even afwachten tot alles een screaming buy wordt. Zoniet geen probleem, dan profiteer ik sowieso ook mee van stijgingen :)
Maar behoudens een gigantische verrassing genre 2008 ga je toch geen ravijn invallen? Hooguit kabbelt het even een beetje, behoudens inflatie/rentegevoelige sectoren die reageren op dalingen/stijgingen edm.

Maar goed, ik hou ook een geldbuidel opzij just in case hoor. Moest er ooit een firesale zijn wil ik ook meedoen.

Gezien de cyclische aard van die aandelen heb ik me laten verleiden om in beide posities te openen.
Ik heb opties genomen maar kleine posities, beiden hebben earnings (morgen en volgende week) dus mogelijks nog wat mooie koopjes te doen, al verwacht ik geen slechte resultaten.

Investeren in het ene of het andere is geen waarde oordeel over het bedrijf.

Ik wil best in ultieme prut investeren als het aan 3 cent staat terwijl het 1 euro waard is (niet dat Illumina prut is).

PacBio lijkt me nog altijd een goeie deal. Illumina aan <100 zeker. Ik denk niet dat Illumina nooit ooit zijn ATH terug ziet, PacBio mogelijks wel.
Paar maanden verder en we zitten aan 100. Misschien eens tijd voor een uitgebreidere analyse? PacBio lijkt stilletjes uit het dal te kruipen.

Ik heb opties genomen maar kleine posities, beiden hebben earnings (morgen en volgende week) dus mogelijks nog wat mooie koopjes te doen, al verwacht ik geen slechte resultaten.
ULTA alvast +11% after market op earnings, benieuwd wat mijn opties gaan doen dat ik eergisteren kocht en morgen vervallen. ^^

ULTA alvast +11% after market op earnings, benieuwd wat mijn opties gaan doen dat ik eergisteren kocht en morgen vervallen. ^^

Enige verklaring voor de AH koersreactie?
Want op het eerste zicht hebben ze dit kwartaal de top line (vs consensus) gemist, en wordt de forward guidance over de hele lijn verlaagd (top line, operating margin en diluted EPS)

---

De meeste techs die vandaag rapporteerden krijgt rake klappen AH.

MongoDB -25%
SentinelOne -10%
Dell -17%
Veeva -12%
Marvel -4%

Alleen Zscaler lijkt de goede kant op te gaan: +17%
Heel duur aandeel wel, ondanks de mooie omzetgroei.

Laatst bewerkt:
Enige verklaring voor de AH koersreactie?
Want op het eerste zicht hebben ze dit kwartaal de top line (vs consensus) gemist, en wordt de forward guidance over de hele lijn verlaagd (top line, operating margin en diluted EPS)

---

De meeste techs die vandaag rapporteerden krijgt rake klappen AH.

MongoDB -25%
SentinelOne -10%
Dell -17%
Veeva -12%
Marvel -4%

Alleen Zscaler lijkt de goede kant op te gaan: +17%
Heel duur aandeel wel, ondanks de mooie omzetgroei.
Earnings van ULTA liggen boven verwachting, aandeel kreeg al tijdje klappen omdat men algemene recessie in consumenten markt verwacht maar dat is overdreven. Nu AH stijging is al aan het krimpen hoor, het zal maar een kleintje zijn morgen. 😋

@cege @LaCucaracha @Heidegger
Eerste "onafhankelijke" publicatie preprint met Onso is er, en ik ben toch wat teleurgesteld. Scale van de studie is anderzijds erg beperkt, en kwalitatief ook maar zo zo. De implementatie moet dan toch wat voeten in de aarde hebben. Daarnaast, afhankelijk van de sequencing context lijkt de background error soms toch af te toppen op ~0.1%, niet veel beter dan MiSeq (dat is wat appels en peren, eigenlijke Onso concurrent is NextSeq, en MiSeq trumps NextSeq wat kwaliteit betreft). In andere sequencing context soms wel beter, maar als je niet grosso modo uniform beter bent dan ga je in sequencing panels toch tegen problemen en complexere data-analyse aanlopen, terwijl de lage error rate net voor een eenvoudigere data-analyse zou moeten zorgen. Dan kan je naar sequencing-context specific LODs etc. maar dan ben je de decision makers helemaal kwijt. Eerste resultaten van andere instituten die er intussen een klein jaar één staan hebben blijven voorlopig ook uit, dat vind ik ook maar fishy. Thoughts?

Earnings van ULTA liggen boven verwachting, aandeel kreeg al tijdje klappen omdat men algemene recessie in consumenten markt verwacht maar dat is overdreven. Nu AH stijging is al aan het krimpen hoor, het zal maar een kleintje zijn morgen. 😋
Intussen is alle winst weggesmolten. Toch op tijd verkocht?

Terug
Bovenaan