Kleine Beursfeiten

Wie vandaag geen tech heeft is gewoon gejost - de 7 minus tesla draaien YTD +50% en er is geen mens die durft te zeggen of we nu aan het eind of het begin staan.
* Big Tech.

SMID cap Tech doet het ook vrij slecht. Het is een wonder dat ik YTD in het groen sta terwijl bijna alle software serieus in de min staat. Dankzij Monday.com toch een degelijk eerste halfjaar voorlopig.

* Big Tech.

SMID cap Tech doet het ook vrij slecht. Het is een wonder dat ik YTD in het groen sta terwijl bijna alle software serieus in de min staat. Dankzij Monday.com toch een degelijk eerste halfjaar voorlopig.
Kapitaalkrachtige Big Tech bedrijven stijgen mede als veilige haven tegen de gigantische hoeveelheden aan staatsschulden dewelke dit jaar afgelost moeten worden, en het feit dat China niet meer staat te springen om dit deels op te kopen.
https://www.apolloacademy.com/10-trillion-in-us-treasuries-coming-to-the-market-in-2024/

Laatst bewerkt:
Zoom bijgekocht gisteren. Quasi geen groei, maar zotte cashflow machine. FCF/share zal nog toenemen door buybacks.

Aan huidige koers wordt 41% van de marketcap afgedekt door cash

Niet bang dat Zoom wordt buitengewerkt door MS? Die hebben een heel ecosysteem uitgezet en die hun greep gaat enkel sterker worden imo.

Wie vandaag geen tech heeft is gewoon gejost - de 7 minus tesla draaien YTD +50% en er is geen mens die durft te zeggen of we nu aan het eind of het begin staan.
+ de weight loss healthcare stocks. En hier is de trein imo nog maar net vertrokken. Wel met een serieuze knal vertrokken zoals de Sirocco in Walibi.

Umicore blijft zware kletsen krijgen. Toch wel stevig voor een bedrijf dat toch nog steeds lekker winst pakt. Ik blijf wachten op positieve signalen...

NVIDIA gekocht begin deze week nu ze wat verhandelbaarder zijn na de split. Benieuwd hoe ver die nog gaat stijgen en of ik spijt ga krijgen dat ik er niet meer heb ingekocht.

+ de weight loss healthcare stocks. En hier is de trein imo nog maar net vertrokken. Wel met een serieuze knal vertrokken zoals de Sirocco in Walibi.
Klopt. Hims kondigt een compounded versie van de weight loss drugs aan en de stock is op een maand +100% gegaan.

Niet bang dat Zoom wordt buitengewerkt door MS? Die hebben een heel ecosysteem uitgezet en die hun greep gaat enkel sterker worden imo.
Goh, hun enterprise klanten groeien (nipt) meer dan hun overall revenue en hun NRR zit op 99%, dus ik zie de revenue niet ineens imploderen ofzo... Teams bestaat ondertussen toch ook al enkele jaren en Zoom houdt stand...
Zolang de FCF per aandeel toeneemt hoeft de revenue ook niet perse te groeien... Ik denk dat de waarderikg vandaag heel aantrekkelijk is.

Goh, hun enterprise klanten groeien (nipt) meer dan hun overall revenue en hun NRR zit op 99%, dus ik zie de revenue niet ineens imploderen ofzo... Teams bestaat ondertussen toch ook al enkele jaren en Zoom houdt stand...
Zolang de FCF per aandeel toeneemt hoeft de revenue ook niet perse te groeien... Ik denk dat de waarderikg vandaag heel aantrekkelijk is.
Kheb mij er niet in ingelezen maar op het eerste zicht versta ik de business case niet. Praktisch elk bedrijf draait op Windows en gebruikt de klassieke Microsoft 365 tools (Word, PPT etc). Teams zit daar ook bij. Waarom zou een bedrijf Zoom gebruiken ipv Teams?

Kheb mij er niet in ingelezen maar op het eerste zicht versta ik de business case niet. Praktisch elk bedrijf draait op Windows en gebruikt de klassieke Microsoft 365 tools (Word, PPT etc). Teams zit daar ook bij. Waarom zou een bedrijf Zoom gebruiken ipv Teams?

Dat is bij ons het 1e wat geschrapt is toen het wat moeilijker begon te gaan. Webex, Cisco whatever, Slack, ... Alle lokale implementaties eruit en iedereen verplicht op Teams. Corporate managed.

Ik denk dat de waarderikg vandaag heel aantrekkelijk is.
De waardering is ok.
Maar zonder margin of safety, aangezien het niet groeit én het competitieve landschap is stevig.

Dus dat moet eerst spotgoedkoop worden.

Vergelijk met Facebook eind 2022.
- Entrenched social netwerk
- P/E van 9
- margin of safety bevond zich onder de vorm van een kicker in de noemer "E" , die ferm kon stijgen als ze minder geld wegsmeten in metaverse.

Nu: Zoom dat minder entrenched is, aan P/E van 11, met geen enkele kicker die voor de hand ligt.

Niet om te zeggen dat het duur is, maar totaal geen binnenkopper, kan alle kanten uit.
Dus ik blijf er voorlopig gewoon wat naar kijken.

Microsoft gaat echt een chokehold hebben op elk bedrijf straks imo. Er gaat nog 0 reden zijn om Zoom te hebben. Als straks MS ook Teams met instant vertaling + notes naar je OneNote heeft is het gewoon wrapped up.

Wij hebben ook alles van Cisco en Avaya en toestanden buiten geflikkerd vorig jaar. Alles via 365.

Enkele jaren terug kwam er nog wel eens een meeting request binnen voor zoom, maar die heb ik in de afgelopen 12 maanden niet meer gezien. Werkelijk geen enkele klant of leverancier waar ik mee samenwerk gebruikt nog zoom.

Enkele jaren terug kwam er nog wel eens een meeting request binnen voor zoom, maar die heb ik in de afgelopen 12 maanden niet meer gezien. Werkelijk geen enkele klant of leverancier waar ik mee samen werk gebruikt nog zoom.
Waar halen ze dan hun revenue? Moet toch zijn dat er nog bedrijven zijn die het gebruiken:p

Terug
Bovenaan