Misterblort
Well-known member
Kheb dan toch uiteindelijk een positie in Nvidia genomen..
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja maar je kan Nvidia ook kopen in euro's op een Europese beurs; https://live.euronext.com/en/product/equities/US67066G1040-BGEMBedoel je een Europese broker? NVDA is toch een US stock?
OeiKheb dan toch uiteindelijk een positie in Nvidia genomen..
.Hier zal het wel ok zijn denk ik, houd er gewoon rekening mee dat als je een IB account hebt ze de boel kunnen bevriezen als je sterft en checken of je compliant bent met US taxes.Ja maar je kan Nvidia ook kopen in euro's op een Europese beurs; https://live.euronext.com/en/product/equities/US67066G1040-BGEM
Ik zit bij Lynx dus is inderdaad belangrijk. Enigste waar ik nog over twijfel is dat de ISIN meestal wel met US begint, bv in het geval van Nvidia: US67066G1040Hier zal het wel ok zijn denk ik, houd er gewoon rekening mee dat als je een IB account hebt ze de boel kunnen bevriezen als je sterft en checken of je compliant bent met US taxes.
Daarvoor moet je geen schrik hebben, dat zal wel worden aangekondigd en betwijfel of dat er ooit komt.Moest er een vermogenwinstbelasting komen. Zal men dit op voorhand weten? Of zal dit opeens gebeuren? (Hebben we tijd om sommige aandelen te verkopen zodat we die belasting niet moeten betalen?)
Ik hoop dan ook dat Bolero blijft bij zijn standpunt en niet verandert om het toch aan te geven.Voor individuele aandelen ga je er officieel niet rond geraken, enkel kan je het vermijden door een niet US broker te gebruiken daarvoor omdat die het dus waarschijnlijk niet aangeeft zelf.
Mijn aandelen verhuis ik richting Bolero en ETFs worden in de toekomst wel nog op Lynx gekocht.
Geven die ook niets aan dan zoals Bolero doet?Saxo is ook heel goedkoop geworden dit jaar.
Voor nieuwe accounts openen zou ik nu eerder naar daar gaan.
Laatste tijd vermijdt men meer retroactief gedoe en heeft men meer respect voor rechtszekerheid.Moest er een vermogenwinstbelasting komen. Zal men dit op voorhand weten? Of zal dit opeens gebeuren? (Hebben we tijd om sommige aandelen te verkopen zodat we die belasting niet moeten betalen?)
Ik ben Demir en haar heksenjacht op de GSC’s nog niet vergetenLaatste tijd vermijdt men meer retroactief gedoe en heeft men meer respect voor rechtszekerheid.
Met de partijen die de komende regering gaan vormen zou ik ook verwachten dat rechtszekerheid voorop zal staan.
schoolvoorbeeld van het ondermijnen van rechtszekerheid.Ik vind dat brol... Krimpen, lage marges... En dan toch nog mordicus vasthouden aan het dividend.Iemand Barco in portefeuille? Aandeel lijkt mij te hard afgestraft. De recente kwartaalcijfers waren niet al te denderend, maar voor een Belgisch, technologie bedrijf lijkt mij dit veel te laag gewaardeerd. Aan de huidige koers lijkt mij dit aandeel een steal te zijn?
Onlangs allemaal buiten gegooid. Op de slechtst mogelijke moment ingekochtIemand Barco in portefeuille? Aandeel lijkt mij te hard afgestraft. De recente kwartaalcijfers waren niet al te denderend, maar voor een Belgisch, technologie bedrijf lijkt mij dit veel te laag gewaardeerd. Aan de huidige koers lijkt mij dit aandeel een steal te zijn?

Reden waarom je het dan buiten gegooid hebt?Onlangs allemaal buiten gegooid. Op de slechtst mogelijke moment ingekocht![]()
Umicore springt wel terug, lijkt me onwaarschijnlijk dat het lang aan deze prijs zal blijven staan.Buiten Lotus zit er niet veel soeps in de Bel20.
Buiten Lotus zit er niet veel soeps in de Bel20.
Hur hur.
Ik heb eens snel al jouw posts in deze thread bekeken van de laatste 2 jaar en buiten wat reacties over Argen-X heb ik nog maar weinig analyses of adviezen gelezen betreffende een aankoopTerwijl mijn advies hier telkens op een koude steen is gevallen. Zeg niet dat ik jullie niet verwittigd heb.![]()