NotoriousP
Well-known member
Niet veel aan te puffen dus... tenzij een overname misschien.Bpost kon nog een stuk dieper blijkbaar, vandaag alltime low aan 2,9...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet veel aan te puffen dus... tenzij een overname misschien.Bpost kon nog een stuk dieper blijkbaar, vandaag alltime low aan 2,9...
De vraag is of je uw interesse aan 3.5 ook laten blijken hebt in uw portefeuilleBpost kon nog een stuk dieper blijkbaar, vandaag alltime low aan 2,9...
Neen, dat zou ik hier gemeld hebben.De vraag is of je uw interesse aan 3.5 ook laten blijken hebt in uw portefeuille
Een trigger zou kunnen zijn wanneer ze die brol in de US verkopen.Die 3,5 was vóór ze het krantencontract verloren.
Wat +- 30% van de gemiddelde toekomstige jaarlijkse winst was denk ik.
Dus ruwweg en all else equal kan je zeggen dat ik nu misschien (!) geïnteresseerd raak voor een cigar puff vanaf 2,4.
Dat is gewoon de ceremoniële opening van een fabriek?
Was te verwachten, zat er al lang aan te komen.
Is inderdaad niet zo nieuwswaardig. Ik twijfelde nog om het om die reden hier te posten. Ik probeer om in de toekomst iets minder te spammen over EnovixDat is gewoon de ceremoniële opening van een fabriek?

Enovix is een extreem speculatief bedrijf met een grote kans dat het naar 0 gaat, maar dat wist je waarschijnlijk?
Ik zie ook dat het een emotioneel speeltje is op Twitter.
. Twitter is een ramp.Alé, een gokje kan altijd, maar best niet met groot % van de portefeuille.
De tech is een combinatie van chemie en materiaalkunde? Hoe weet je of de beweringen van het bedrijf kloppen?Ik koop het enkel omwille van de tech,
Wat zijn juist de eigenschappen van het management die belangrijk zijn voor de aandeelhouder en die jou aantrekken?het management
De fabriek is net geopend, dus hoe weet je of de beweringen over productie, schaling en terugverdientijd kloppen?en omdat hen productie werkt en ze goedkoop kunnen schalen (de huidige terugverdientijd is minder 1 jaar per lijn).
Een advies van mij: houd voor jezelf goed bij of je erin slaagt de index te outperformen met de P&L van je aandelentransacties op dit aandeel. Als het antwoord over een langere termijn "neen" is, ga dan gewoon voor de index.Ze maken inderdaad geen noemswaardige winst en hebben weinig cash. Het aandeel staat ook al jaren te duur genoteerd. Dat is redelijk snel terug te vinden. Ik koop het enkel omwille van de tech, het management en omdat hen productie werkt en ze goedkoop kunnen schalen (de huidige terugverdientijd is minder 1 jaar per lijn).
Mijn kennis die ik heb opgedaan als ontwikkelaar is volledig zelfstudie geweest en zo zijn er nog een paar dingen in mijn leven. Ik hou ervan om in mijn vrije tijd nieuwe dingen te leren. Ik ben op dat vlak een echte autodidact.De tech is een combinatie van chemie en materiaalkunde? Hoe weet je of de beweringen van het bedrijf kloppen?
Knuppel in het hoenderhok: je bent python ontwikkelaar en hebt geen diploma in een ingenieursrichting, wat weet je van die technologie?
Dat kan eventueel, als je onafhankelijke aanwijzingen van externe experten hebt (met trackrecord) dat de technologie werkt op schaal.
Zoja, dewelke?
Omdat het management weigert om te verkopen.En waarom heeft de markt die nog niet opgemerkt? Of Apple/Samsung/... die een contract sluiten of een stake nemen in het bedrijf?
Bewezen kennis van materiaalkunde, bewezen kennis van werken met kleine foutemarges en bewezen kennis van het schalen van productielijnen.Wat zijn juist de eigenschappen van het management die belangrijk zijn voor de aandeelhouder en die jou aantrekken?
Het is op dezelfde manier opgezet als hen vorige fabriek in Fremont. Ze hebben nu een fabriek die veel meer lijnen bevat.De fabriek is net geopend, dus hoe weet je of de productie en de schaling werkt?
Opportuniteitskost is inderdaad een gevaarlijke. Op dit moment doet ik dat niet op een per aandeel basis. Ik gebruik portfolio performance waar ik heel duidelijk kan zien hoe ik presteer tegenover de index. Op dit moment is het verschil enorm in mijn voordeel, maar dat komt door een outlier.Een advies van mij: houd voor jezelf goed bij of je erin slaagt de index te outperformen met de P&L van je aandelentransacties op dit aandeel. Als het antwoord over een langere termijn "neen" is, ga dan gewoon voor de index.
Ik heb ook nog een reeks aandelen op mijn "wishlist" staan, maar daar neem ik pas posities in als de prijs bijv. crasht of als ze sterk overreageren op een quarterly earnings announcement. Ik neem daar niet standaard posities in, omdat ik geloof dat het sterke bedrijven zijn.
Ik heb op deze gepast omdat de tijd naar fcf positive gewoon te lang is.Mijn kennis die ik heb opgedaan als ontwikkelaar is volledig zelfstudie geweest en zo zijn er nog een paar dingen in mijn leven. Ik hou ervan om in mijn vrije tijd nieuwe dingen te leren. Ik ben op dat vlak een echte autodidact.
Kan hetzelfde niet gezegt worden over uw kennis van olie en gas? Als je zo moet redeneren, dan koop je best geen enkel aandeel. Met die redenering zou ik zelf Amazon niet mogen kopen en ik werk dagelijks met AWS. Ik heb meer kennis van technologie dan 70% van de bevolking, maar ik weet helemaal niet wat hen tech beter maakt dan de concurrentie.
Dus om op uw vraag te antwoorden. Nee, ik heb niet voldoende kennis om een echt grondig oordeel te vellen over de tech die ze hebben. Ik ben wel zeer kritisch en heb mij ingelezen over hoe batterijen werken. Daarbij heb ik vertrouwen in het management. Daarbij heb ik ook nog de verschillende concurrente vergeleken en het lijkt (met mijn beperkte kennis) dat Enovix een edge heeft.
Omdat het management weigert om te verkopen.
Bewezen kennis van materiaalkunde, bewezen kennis van werken met kleine foutemarges en bewezen kennis van het schalen van productielijnen.
Het huidig management zijn geen wetenschappers, waar dit voordien wel het geval was.
Het is op dezelfde manier opgezet als hen vorige fabriek in Fremont. Ze hebben nu een fabriek die veel meer lijnen bevat.
Terechte opmerking. Een manier om snel cash positive worden is licenseren. Het management is daar voorstander van.Ik heb op deze gepast omdat de tijd naar fcf positive gewoon te lang is.
Ze zitten voor op technologie. Maar tussen nu en wanneer ze positief draaien kunnen er evengoed nieuwe breakthroughs zijn die hun leapfroggen.
Vind ik te groot risico.
Deze ga ik alvast opslaan, want volgens mij gaan ze geld moeten ophalen en dat zal alleen kunnen met een aandelenuitgifte.Omdat het management weigert om te verkopen.
Ik kan geen gedacht lezen, maar het is wel duidelijk dat ze niet wisten hoe dat ze het bedrijf winstgevend konden maken. Ze begrepen de tech, maar niet hoe ze het aan de man moeten brengen. Er is een verschil tussen opstappen en geen aandelen meer bezitten.- Waarom zijn de CFO en CEO recent opgestapt, als ze voor zo'n zotte en lucratieve nieuwe technologie doorbraak stonden?
Fremont is altijd al te klein geweest. Er was nooit een langetermijn plan om alle productie daar te houden.- Waarom doekten ze nog geen 8 maand geleden plots hun enige fabriek op (in Californië, zonder daar met een woord over te reppen in de podcasts en conference calls net ervoor),
Freemont heeft wel degelijk samples geproduceerd. In begin 2024 is dit stopgezet.terwijl ze op het punt stonden om eindelijk productie en proof samples van de band te laten rollen?
Ok, dat mag.Ik heb er echt supersterke retailbelegger-bedrog vibes bij, zoals bv. bij dat management van AMC.
Je laat precies blijken alsof je uzelf veel heb ingelezen, maar je meldt geen concrete feiten. Waar beloven ze veel?Veel beloven, mumbojumbo,
Idem. Wat hebben ze zitten uitstellen en wat maken ze niet waar?altijd maar uitstellen, uiteindelijk niets kunnen waarmaken,
Er werd geklacht dat het vorig management te weinig communiceerde. Om die reden is TJ Rodgers begonnen met de youtube video's, nog tijdens het vorig management team. Raj Taluri met de podcasts om meer duiding te geven over hen plannen in Maleisië. Ze hebben de waarom ook gemeld tijdens de kwartaalresultaten.podcasts en YouTube sessies opnemen gericht naar retailbeleggers etc...
Ja, maar ze hebben meermaals gezegt tijdens verschillende kwartaalresultaten dat ze dat niet van plan zijn.Deze ga ik alvast opslaan, want volgens mij gaan ze geld moeten ophalen en dat zal alleen kunnen met een aandelenuitgifte.
Als dat gebeurt, invalideert dat uw stelling, nee?
. Ook bij ander negatief nieuws over Enovix mag je mij ook taggen.Ze hebben eerst nog effe mijn turbo long gestopt. Dag erna terug beginnen stijgenXFAB aan een remonte begonnen?

Care to elaborate... @FernandoFreecashflow ?Verkoopkans.
Gewoon omdat ik er positief over ben en omdat het Belgisch is.Care to elaborate... @FernandoFreecashflow ?